vinkkejä kolesterolin alentamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
millä sitä sais aleneen? eikö esim. jotain margariinia ja leipää mainosteta että alentaisivat..entä muut ruoka aineet?mitä pitää välttää? onko esim. kalanmaksaöljy tabletit hyväksi?

en osaa sanoa. Käsittääkseni rajat, jotka on päätetty kolesterolin osalta, ovat keinotekoisen matalat suomalaiselle geeniperimälle. Itse syön voita ja kermaa ja läskiä. 1,2 kolesteroli.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
en osaa sanoa. Käsittääkseni rajat, jotka on päätetty kolesterolin osalta, ovat keinotekoisen matalat suomalaiselle geeniperimälle. Itse syön voita ja kermaa ja läskiä. 1,2 kolesteroli.

mulla oli se paha kolesteroli arvo korkea ja uhkasivat lääkityksellä jos en saa laskettua sitä mutta sitte ei sen kummempia neuvoja annettu enkä hoksannu kysyäkkään..

suosi kanaa ja kalaa punaisen lihan asemesta. Vältä makkaroita. Käytä kolesterolitonta tai kolesterolia alentavaa margariinia. Ruuanlaittoon öljyä voin asemesta. Rasvattomat tai vähärasvaiset maitotuotteet. Ruisleipä vaalean tilalle. Runsaasti hedelmiä ja vihanneksia päivittäin. Suodatinkahvi on parempi kuin pannukahvi. Ei runsasta alkoholin käyttöä. Säännöllistä liikuntaa ja mikäli on ylipainoa -> laihdutus. :flower:

1. painon pudotus
2. lisää säännöllistä liikuntaa
Nuo ovat kaksi tärkeintä!

3. kuidun lisääminen (korvaa vaalea leipä täysjyväruisleivällä, ripottele leseiteä tai pellavansieneniä jugurttiin tms)
4. käytä ruuan laitossa ruokaöljyä
5. vähärasvaiset maitotuotteet rasvaisten sijasta
6. benecol tai vastaava levite
7. kalaa vähintään kerran viikossa
8. punaisen lihan vähentäminen, tilalle esim kanaa tai kalkkunaa

Yhteistyössä