Vinkkejä lasten kirjasta- tai ohjelmasta, joka kertoisi veljeksistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Tietääkö kukaan pienelle sopivaa (ei väkivaltaa, tai liikaa jännitystä) kirjaa tai ohjelmaa, mikä kertoisi veljeksistä? Meille on tulossa toinen poika ja ensimmäinen poika (3v) oli ihan että "eihän se käy, kaikillahan on tyttö ja poika!"

Kun katsoin niin tosiaan kaikissa pikkukakkosen sarjoissa, samoin lasten kirjasarjoissa on aina kahden lasen perhe jossa tyttö ja poika, samoin hassusti meidän sukulais- ja tuttavapiirissäkin kaikilla on tyttö ja poika.

Pikkuinen oli ihan hämillään siitäkin että haluttais monta lasta "kaikilla on vaan kaks, ei niitä varmaan voi sen enempää olla", sen vinkkelistä maailma varmaan oikeesti näyttää siltä. Jos joku tietää kirjoja tai sarjoja veljeksistä (mielellään sävyltään iloisia vieläpä, ei oo tarkoitus kertoa sille että se on sitten hirveen surullista kun sulle tulee se veli), niin vinkatkaa, voisi vähän avartaa maailmaa.

Mä en olekaan tuollaista painotusta huomannut :D Niko lentäjänpoika, olikohan osa 2, lentäjäveljekset oli ainakin pojista kiva ja jotenkin yhdisti veljeksiä. Pojat ovat kyllä joskus samaistuneet heinähattu ja vilttitossu -leffaankin, vaikka siinä onkin siskokset. Tupu-Hupu-Lupu ja nuorempana varsinkin Tiku ja Taku on olleet paljon katsottuja.

Pikkuveli on paras kaveri. (Mm. Lasten Parhaat Kirjat)

"Katsopas", sanoo pikkuveli, "nyt olen jo iso jänis". "Totta", sanoo isoveli, "sitäpaitsi minusta me sovimme hyvin yhteen, sinä ja minä!"