Vinkkejä lastenkutsuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essie

Aktiivinen jäsen
06.06.2009
7 168
1
36
Eli kaikenlaisia vinkkejä lastenkutsuihin kiitos =)
Ensimmäisiä lasten kutsuja olisin järjestämässä... Vaikkei vieraita varmaan tulekaan kuin muutama, mutta silti haluaisin tuolle esikoiselle jonkinsortin juhlat järjestää...

Minkälaisia leikkejä voisi n. 4 vuotiaan synttäreille järjestää?
Minkälaista tarjottavaa suosittelette? Meinasin tehdä tavallisen täytekakun johon tilaisin syötävän kakkukuvan, koska mä en ole mikään hyvä leipomaan... :D

Mä tekisin tikkuja, joissa ois lihapullia, nakkeja, juustoa, viinirypäleitä, kurkkua yms yms. Meinasitteko ulkona juhlia vai sisällä? Se vaikuttaa vähän leikkeihin :)

Noita tikkuja, kakku ja jotain keksejä/karkkeja/sipsejä/poppareita on ainakin ihan tarpeeksi tarjottavaa. Yleensä noissa lastenjuhlissa ne tarjottavat jää vähän vähemmälle huomiolle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Mä tekisin tikkuja, joissa ois lihapullia, nakkeja, juustoa, viinirypäleitä, kurkkua yms yms. Meinasitteko ulkona juhlia vai sisällä? Se vaikuttaa vähän leikkeihin :)

Nii, jos tekis vaikka sellaisen siilin tms?
Aattelin kysäistä anopilta että saadaanko lainata heidän pihaa :D Meillä ei ole tilaa =)

4vuotiaisiin uppoaa kaikenlainen ohjelma. Sitä ei mielestäni välttämättä tarvitse järjestää, vapaat leikitkin riittävät. Mutta halutessa ohjelmakin toki tuo juhliin lisää hauskuutta. Perinteiset ongintaleikit, saippuakuplien puhaltelu, piillotetut aarteet jne.
Lapsille juhlissa yleensä parhaiten maistuu keksit, jäätelö, sipsit, namut. He eivät ihmeempää tarvitse. Meillä lasten juhlissa on usein ollut jotain "ruokaakin" sillä juhlat ovat olleet usein ns ruoka-aikaan. Lapset ovat esim. saaneet itse tehdä pizzansa (valmiit pohjat), "ostaa kioskilta" hampurilaisen/hodarin haluamillaan mausteilla.
Kysy lapsesltasi mitä hän itse haluaa tarjolle/ohjelmaksi. Meillä poika osasi 4v synttäreillä jo hyvin kertoa omia tarjoilu toiveitaan (jäätelö ja mansikat, pizza). Mukavia juhlia!

Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Nii, jos tekis vaikka sellaisen siilin tms?
Aattelin kysäistä anopilta että saadaanko lainata heidän pihaa :D Meillä ei ole tilaa =)

No järjestä olympialaiset! Tai just joku tiimijuttu, että ei oo kilpailua. Vaikka että yhdessä etsivät jonkun jutun ja sit saavat siitä palkinnon. Kehität jonkun tarinan mitä kerrot siinä mukana.

Yhteistyössä