vinkkejä makeanhimon hillitsemiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joka päivä himottais syödä suklaata, vaan nyt yritän päästä siitä halusta eroon. Vinkkejä miten onnistun.
Siitä ei ole kiinni, etten söisi lämmintä ruokaa riittävän monta kertaa ja tarpeeksi suuria annoksia. Myös aamu- ja iltapalalla leipää kuluu, silti iskee makeanhimo. etenkin juuri ruuan jälkeen.

Täällä kans kaivataan vinkkejä moiseen ilmiöön :wave: . Kromitkaan ei meikäläisellä auta...karkkia pakko saada joka päivä ja kelpaa mikä vaan ; suklaa, hedelmät, salmiakit, kirpeet, kovat, pehmeet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joka päivä himottais syödä suklaata, vaan nyt yritän päästä siitä halusta eroon. Vinkkejä miten onnistun.
Siitä ei ole kiinni, etten söisi lämmintä ruokaa riittävän monta kertaa ja tarpeeksi suuria annoksia. Myös aamu- ja iltapalalla leipää kuluu, silti iskee makeanhimo. etenkin juuri ruuan jälkeen.

Ei, vaan se makeanhimo JOHTUU siitä leivästä! Hiilarit ylläpitää makeanhimoa.

;)

Karppaamalla pääsee makeanhimosta. 2 viikkoa kun kituu, niin ei tee edes mieli. Ja paino putoaa samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei, vaan se makeanhimo JOHTUU siitä leivästä! Hiilarit ylläpitää makeanhimoa.

;)

Karppaamalla pääsee makeanhimosta. 2 viikkoa kun kituu, niin ei tee edes mieli. Ja paino putoaa samalla.

Onko tosi? Mää oon nimittäin kans kova syömään leipää :whistle:

Mä en juurikaan syö leipää, ehkä parina päivänä viikossa saatan syödä palan ja aina erittäin kuitupitoista ruisleipää tai näkkileipää ja silti makeanhimo on kova. Koko ajan voisin napostella namusia...eli en oikein usko tuohon karppaajien teoriaan. Kyllä se on vaan niin, että tällaiseksi on itsensä opettanut. Pään sisällä vika on, eikä muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Mä en juurikaan syö leipää, ehkä parina päivänä viikossa saatan syödä palan ja aina erittäin kuitupitoista ruisleipää tai näkkileipää ja silti makeanhimo on kova. Koko ajan voisin napostella namusia...eli en oikein usko tuohon karppaajien teoriaan. Kyllä se on vaan niin, että tällaiseksi on itsensä opettanut. Pään sisällä vika on, eikä muualla.

Syöt kuitenkin muita hiilareita? Leipä ei ollenkaan ole edes pahimmasta päästä. Sokeri on 100% hiilareita, mitä enemmän sitä syö, sen enemmän ylläpitää himoa. Pasta, riisi, peruna on myös huono.

Lihaa ja kasviksia - sillä pärjää.

Sanna80 ihan oikeessa, eikä se vie edes kahta viikkoa jos teet lähes täydellisen hiilarilakon. Mulla menee 2-4pvä kun häviää kokonaan makeanhimo kun jättää hiilarit minimiin. Ja todellakin oon entinen-nykyinen-kohta entinen sokerihiiri! Pari päivää kun malttaa niin helpottaa kummasti. Olo kohenee muutenkin huikeesti, väsymys, turvotus ja piereskely loppuu takuulla. Kannattaa ainakin kokeilla :)

Makeanhimosta pääsee kun tsemppaa. Vieroitusoireet kestää kolme päivää - reilun viikon. Elimistö tottuu tiettyyn määrään sokeria (vrt alkoholi, tupakka) ja kun ei enää saa sitä, niin tulee vieroitusoireita. Mutta kun pääsee tuon ekan viikon yli, niin jo helpottaa.

Mä olin pahimmanlaatuinen sokerihiiri, mutta kun van päätin, että nyt ei enää, niin helpotti viikossa. Nykyään en ajattele suklaata edes joka päivä :o En ole luopunut makeasta 100%:sti, mutta joillain se vaatii sen, ettei repsahda (vrt taas alkoholi).

Syön silti hiilareita, kuten leipää ja pastaa.

Yhteistyössä