Vinkkejä meidän nukkumisjärjestelyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxxx

Vieras
Eli meillä 4v lapsi joka nukkuu omassa huoneessaan, hyvin, ilman ongelmia.
2v siirtyi parikuukautta sitten siskonsa huoneeseen.
Muuten nukkuu hyvin. Mutta herää aamulla jo puolikuusi, kuusi.
Ja tämä on lapselle itselleenkin aivan liian aikaisin. Eli kiukkuaa sitten koko aamun.

Silloin kun nukkui meidän huoneessa nukkui seitsämään, kahdeksaan. Ja heräsi pirteänä ja hyvän tuulisena.

Viimeyönä oli meidän vieressä ja heräsi tänään vasta 7.30. Hyväntuulisena.

Eli pitäisikö poika ottaa takaisin meidän huoneeseen nukkumaan jotta kaikki saisimme nukutuksi pisempään.

Toisaalta kun hän nyt nukkuu muuten hyvin omassa huoneessa niin haluttaisiin hänet pitää siellä. Koska meille on tulossa keväällä kolmas lapsi joka luultavasti nukkuu imetyksen takia vieressäni.
Ja jos vauva saa kovia itku hepuleita yöllä niin isoveikankin uni häiriintyisi ( jos nukkuu samassa huoneessa )

Mutta toisaalta taas kunnon yöunet ja rauhalliset aamut houkuttelisi.

Eli mikähän tässä olisi fiksuinta?

Onko teillä tilaa laittaa lapselle teijän makkariin sänky.Taitaa nukkua paremmin kun te olette lähellä.Omaan sänkyyn olisi jo 2v hyvä totuttaa.Ja jättää pois teidän välistä.Ei välttämättä noin pieni tarvi sisaruksen huoneessa nukkua vielä

mielestäni 6 ei ole kovin aikaista lapselle nousta. rytmit aina vaihtelee... nyt nousee 6 ja vähän ajan päästä ehkä 7. tuskin koskaan herää aina samaan aikaan. itse pitäisin sisaruksen huoneessa, etenkin kun uusi vauva on tulossa. ei tunnu sitten, että sen takia pitää lähteä äidin ja isin huoneesta pois.

luulen, ettei muu auta, kun mennä silloin kuuden aikaan sängyn viereen ja yrittää nukuttaa uudestaan jompi kumpi vanhemmista. kritisoi nyt sitä eroa, pitää näyttää, että kyllä täältä tullaan katsomaan. nou hätä!!

jaksa vain ehkä rauhottuu ja onko teillä yövaloa?voi olla että herää valoon eli lamppu pois..meillä lasten liian aikaisin heräily loppu kun ostettiin pimennysverhot se auttoi...suosittelen:)joo samaa mieltä kuin päivi meilläkin muksut herää tolloin ja laita aiemmin seiskalta esim.kuten meillä nukkumaan!ja jos on ahdistunu tai pelkää laita kerrossänkyyn meillä se auttoi kans 4v alhaalla ja 7v ylhäällä turvallista:)

Mä ottasin kyllä takasin samaan huoneeseen nukkumaan... olen ehkä laiska ja aamu uninen, mutta mulla ei polla kestäis jos meillä herättäis 6 aikaan aamulla. ARGH! Joillekkin arkipäivää ja normaalia.. mulle ei.

hih, mun poitsu herää viiden ja kuuden välillä... joskus saan sen maidolla nukutettua uudelleen ja sitte noustaan puol kaheksan... :D mutta siis aiheeseen...
jos lapsi nukkuu muuten hyvin "omassa" huoneessa niin jatkaisin sillä linjalla.. ja jos ei muuten niin koittakaa laittaa tuntia myöhemmin nukkumaan, jos se auttaisi pidentämään yöunia aamusta...

Eli lapsi nukkui siis meidän huoneessa omassa sängyssään. Ja silloin nukkui aamulla 7-8 ja heräsi hyväntuulisina.
Parikuukautta sitten siirrettiin siskon kanssa samaanhuoneeseen. Juurikin siksi että on tämä vauva tulossa.
Alussa oli toki totuttelu ongelmia. Mutta nyt poika nukahtaa, ja nukkuu hyvin. Aamulla vain herää jo kuudelta. Ja kyllä tämä on selvästi pojalle liian aikaisin koska herää todella pahantuulisena kiukkuen ja huutaen.

Viereenmenoa on koetettu mutta poika suuttuu siitä vielä enemmän. Eikä silloin aamusta suotu meidänkän viereen.

Sellainen himmeää sinistävaloa loistava yövalo on. En millään jaksa uskoa että siihen heräisi. Pimennysverhot ovat.

Aisemmin ei nukahda. Eli sitäkin on koetettu. Tai sitten nukahtaisi jos jätettäisiin päikkärit pois. Mutta sitä en tee.

Kerrossänkyyn en 2v ja 4v ala laittamaan.

Minusta itsestäni tuntuu että meillä on kaksi vaihtoehto. Pitää poika siskon kanssa samassa huoneessa ja kestää aikaiset kiukku herätykset. Ja toivoa että ajan kanssa helpottaa.

Tai ottaa meidän huoneeseen nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Eli lapsi nukkui siis meidän huoneessa omassa sängyssään. Ja silloin nukkui aamulla 7-8 ja heräsi hyväntuulisina.
Parikuukautta sitten siirrettiin siskon kanssa samaanhuoneeseen. Juurikin siksi että on tämä vauva tulossa.
Alussa oli toki totuttelu ongelmia. Mutta nyt poika nukahtaa, ja nukkuu hyvin. Aamulla vain herää jo kuudelta. Ja kyllä tämä on selvästi pojalle liian aikaisin koska herää todella pahantuulisena kiukkuen ja huutaen.

Viereenmenoa on koetettu mutta poika suuttuu siitä vielä enemmän. Eikä silloin aamusta suotu meidänkän viereen.

Sellainen himmeää sinistävaloa loistava yövalo on. En millään jaksa uskoa että siihen heräisi. Pimennysverhot ovat.

Aisemmin ei nukahda. Eli sitäkin on koetettu. Tai sitten nukahtaisi jos jätettäisiin päikkärit pois. Mutta sitä en tee.

Kerrossänkyyn en 2v ja 4v ala laittamaan.

Minusta itsestäni tuntuu että meillä on kaksi vaihtoehto. Pitää poika siskon kanssa samassa huoneessa ja kestää aikaiset kiukku herätykset. Ja toivoa että ajan kanssa helpottaa.

Tai ottaa meidän huoneeseen nukkumaan.

laittakaa myöhemmi nukkumaan... niin tod.näk. vastaavasti herää myöhemmin aamulla...

Lapset siis kotihoidossa niin meillä eivät ole aikaiset aamut pakollisia.

Ja ei mua muuten haittaisi pojan aikainen herääminen. Jos heräisi levänneenä ja hyvällä päällä. Mutta herää niin turkasen kiukkuisena.

Myöhemmin sänkyyn laittamista koetettu mutta herää silti aikaisin, entistä kiukkuisempana.

Kaippa tuo on liian tottonut tähän rytmiin ja muutokset eivät toimi yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Lapset siis kotihoidossa niin meillä eivät ole aikaiset aamut pakollisia.

Ja ei mua muuten haittaisi pojan aikainen herääminen. Jos heräisi levänneenä ja hyvällä päällä. Mutta herää niin turkasen kiukkuisena.

Myöhemmin sänkyyn laittamista koetettu mutta herää silti aikaisin, entistä kiukkuisempana.

Kaippa tuo on liian tottonut tähän rytmiin ja muutokset eivät toimi yhtään.

hmm, no sitte en oikein osaa sanoa muuta kuin koittakaa jaksaa aamu herätykset ja toivotavsti jossain vaiheessa nukkuu sitte pidempään aamuisin... kun jos nyt otatte takas teidän huoneeseen, sitte vauvan synnyttyä pojan unet häiriintyy vauvan itkusta, niin voi olla pojalle turhan kova pala joutua siirtymään uudelleen pois teidän huoneesta kun varmaankin muutenkin uusi vauva aiheuttaa pientä mustasukkaisuutta...

olla, että kiukkuisuus ei olisikaan väsymyksestä vaan eroahdistusta, joka helpottaa vain ajan kanssa? tuosta vaan ajattelin, että kun menee viereen aamulla niin suuttuu kahta kauheammin, että pyrkis kovasti takas teidän kanssa.

voisko: voisihan se teoriassa olla sitäkin. Mutta miksi sitä ei silloin ole kun poika on nukkunut edes sen tunnin pisempään. Vaan jo tuo tunnin pisempään nukkuminen saa pojan heräämään hyväntuulisena. Pari kertaaa tälläinen ihme on siis tapahtunut tuolla omassahuoneessakin.

Liian aikaisin herääminen, uhma ja omantahton kehittyminen sekä itsenäistyminen eivät ole mikään kaikista paras yhdistelmä

Yhteistyössä