Vinkkejä miten saan vauvan juomaan itse pullosta/nokkamukista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"riia"

Vieras
Meillä nyt 10kk ikäinen muksu eikä osaa vielä juoda itse pullosta. Nokkamukia karsastaa muutenkin. Miten voisin opettaa hänet ottamaan itse otteen pullosta ja juomaan? Jos annan pul
lon, jyrsii vaan tuttiosaa eikä edes tajua nostaa pulloa ylös jotta sieltä maitoa tulisi. Auttakee!

meillä poitsu nyt 11k ja viime viikolla yhtä äkkiä nappas mukin korvista kiinni ja laitto suuhun,kallistaa ei vielä oikein osaa mutta tätä ennen ei ole osannut/tajunnut ottaa mukista kiinni.ja aloteltiin tossa joskus 8kk iässä ruuan kanssa hörpyttelemään nokkamukista.Anna vauvan rauhassa tutkia mukia ja leikkiä sillä,jospa hokasis miten juodaan..tuttipullosta ei meilläkään osata itse juoda.

Meillä ei ikinä oppinut pitämään pullosta kiinni vaan joi siitä aina sylissä. Nokkamukin käytön tajusi pikkuhiljaa.

Ap, suhteuta se oppiminen imettämiseen: jos vauva imisi rintaa, niin hän saisi rauhassa nauttia maitonsa sylissä. Miksi pullovauvojen pitäisi tyytyä vähempään? :)

Mäkin yritän opettaa reilu 10 kk ikästä nokkikseen. Eipä vielä kiinnosta, työntää vaan kädellä pois mukia ja naureskelee. Saa tuo vielä juoda maitonsa sylissä :heart: Esikoinenkin joi iltamaidot reilu 1 vuotiaaksi sylissä, vieläpä tuttipullosta, ja ihan normaali veitikka siitä on tullut.

Yhteistyössä