Vinkkejä, miten vatsaan kertynyt rasva pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pallomaha"

Vieras
Olen muuten tosi hoikka, mutta raskauksien jälkeen on nimenomaan vatsa jäänyt pömpöttämään. Ensin luulin, että se ei ole vaan palautunut raskauksista, mutta kyllä siinä vatsalla ihan rasvaa tuntuu olevan. Eniten tuo häiritsee, koska jos en jatkuvasti vedä vatsaa sisään, näytän siltä kuin olisin raskaana - ja se on kiusallista, kun ihmiset sitten huomauttelevat siitä.

Sain sen vähän pienenemään ruokavalion avulla (aiemmin tuli syötyä paljon herkkuja, jätin ne pois) ja aloitin liikuntaharrastuksen. Nyt kaipaisin vinkkejä, millainen liikunta erityisesti auttaa, ja toki ruokavalioon liittyvät vinkit myös. Kasvissyöjä olen, joten sen mukaan tosin ruokavinkit.

En usko, etta kyse on tuosta, vaan sinulla on todennakoisesti jaanyt vatsalihasten valiin rako, joka vaatii korjausleikkauksen. Hoikalle ihmiselle ei jaa yleensa selvaa vatsaa, vaan raskausmahaksikin luultava pomppo on yleensa vamman seurausta, jota ei saa jumpalla korjattua. Kay jollakin asiansa osaavalla laakarilla. Tavalliseen mahanalueen rasvaan sinansa auttaa jatkuva seisoskelu ja liikuskelu (ei istumista) plus kovatehoinen liikunta (esim. HIIT ja spinning) ja lihasharjoittelu ja terveellinen ruokavalio (esim. pitkaketjuiset hiilihydraatit).

Pömppövatsan syy on usein venyneet lihakset ja etenkin pitkien vatsalihasten välissä olevan lihaskalvon venyminen. Testaa onko se sinulla venynyt. http://m.vauva.fi/artikkeli/blogit/parsakaaliprinsessa/raskauden_myota_erkaantuneet_suorat_vatsalihakset_eli_diastasis_recti

Rasvaa lähtee kaikkialta jos laihdutat, ei sitä vatsaan voi mitenkään erityisesti kohdentaa. Abdominoplastia rasvaimuineen ratkaisu, jos raskaus on sen vatsan pilannut.

Itselläni auttoi vain karppaus tuollaiseen pahimpaan pömpötykseen, mutta kasvissyöjällä ei onnistu. Loppujen lopuksi auttoi sitten abdominoplastia.

Mulla ainakin se vatsa on se mihin ne viimeiset aina jää. Painan nyt noin 71 kg mutta silloinkin oli mahaa kun painoin 53 kg. vaikka jos nyt painaisin sen niin ei kyllä mahaa olisi :D se oli nuoruutta se :D

Taisteluani: http://liikkujanilo.blogspot.fi/

Niin, en tiedä johtuuko nimenomaan raskaudesta vai esim. raskauden jälkeisestä mässäilystä - vai ihan vaan geenien ja iän myötä tulleesta olotilata. Epäilin joskus itse sitä että vatsalihasten väliin olisi jäänyt rako, mutta muistaakseni kun kokeilin sitä, niin ei sellaista ainakaan tuntunut.

Luulen kyllä, että on ihan läskiä. Kaikilla iäkkäämmillä sukulaisilla on hirveän suuri pallomaha, vaikka muuten olisivat hoikkia... Olen nyt jättänyt herkut pois, pienensin annoskokoja ja aloitin liikunnan - siitä tuli heti jotain tuloksia. Koitan jatkossa lisätä vielä liikuntaa. Turhauttava tällainen maha kyllä!