Vinkkejä, neuvoja, ratkaisua tähän? Koulukuljetus asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivm79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivm79

Vieras
Meillä on kolme koululaista, 9v, 8v ja 6v. Koulumatkat kulkevat taksilla, matkaa 11 km. Pahimmillaan matka kestää aamuisin tunnin kun kiertelevät hakemassa muita, iltapäivisin kestää noin puolituntia. Lapset kärsii matkapahoinvoinnista, kukaan ei ole oksentanut mutta ovat tosi huonovointisia. Pahoinvointilääkettä ei sais antaa alle 12v ja se muutenki väsyttäis. Mitä neuvoksi että ne pärjäis matkat paremmin? :( Minä oon jo miettiny pitääkö meidän muuttaa tuon asian vuoksi, en halua että lapset kärsii pahoinvoinnista vuosia. Ja onko edes "sallittua" että varsinki eskarilainen joutuu istumaan taksissa reilu 1.5 tuntia päivässä?

Tunti suuntaansa taitaa olla se maksimi sallittu... Koita laastaria navan päälle! Voi kuulostaa hullulta, mutta mun poika oli sellainen, että oksensi aina autossa. Äitini luki tuon vinkin jostain ja sitä kun ruvettiin käyttään loppus oksentelut.

Tuskin toi matka-aika ainakaan mitenkää niin poikkeuksellinen on. Ja siis pakkohan ne lapset on jollain kouluun kuljettaa, millä sitten jollei taksilla. Jos muutto olisi teille helppo toteuttaa niin sen voitte toki tehdä. Onko tietoa mistä tuo pahoinvointi johtuu?

Aina voi kuljettaa itse.

Yritä sopia, että pääsevät paikoille, mistä näkee suoraan eteen ulos ja paikat mahdollisimman eteen, se on yleensä paras apu. Osassa tilatakseista joutuu istumaan selkä menosuuntaan. Lasten kanssa sovit, etteivät lue tai tee muuta, edessä olevan maiseman katsominen on parasta. Samaten pyydät, ettäi autossa oli liian kuuma. Lääkäriltäkin voi kysellä neuvoa, mitä vaihtoehtoja löytyisi tuohon matkapahoinvointiin.

Olen tyytyväinen, ettei yksikään noista meidän lapsista ole perinyt minun matkapahoinvointiani, itsellä tekeen nykyäänkin pahaa istua jossain bussissa takaosassa. Minun automatkapahoinvointini loppui siihen, kun siirryin etupenkille istumaan. Jaksan aina ihmetellä kuinka meidän lapset voivat lukea autossa, minulle se on vieläkin liikaa ihan jotain pientä lukuunottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Eikö se pahoinvointiranneke yhtään auttaisi asiaa? Miten aikaisin aamusta taksi hakee lapset ja milloin se on perillä?

Pahoinvointiranneketta olen miettinyt, voisi olla ainaki kokeilemisen arvoinen. Klo 7.10 taksi lähtee ja koulu alkaa 8.15.

Ajattelin ihan terkkaan soittaa oisko niillä mitään vinkkiä. Tuo laastari navan päälle tuntuu tod hassulta mut mikä estää sitäkin kokeilemasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aina voi kuljettaa itse.

Yritä sopia, että pääsevät paikoille, mistä näkee suoraan eteen ulos ja paikat mahdollisimman eteen, se on yleensä paras apu. Osassa tilatakseista joutuu istumaan selkä menosuuntaan. Lasten kanssa sovit, etteivät lue tai tee muuta, edessä olevan maiseman katsominen on parasta. Samaten pyydät, ettäi autossa oli liian kuuma. Lääkäriltäkin voi kysellä neuvoa, mitä vaihtoehtoja löytyisi tuohon matkapahoinvointiin.

Olen tyytyväinen, ettei yksikään noista meidän lapsista ole perinyt minun matkapahoinvointiani, itsellä tekeen nykyäänkin pahaa istua jossain bussissa takaosassa. Minun automatkapahoinvointini loppui siihen, kun siirryin etupenkille istumaan. Jaksan aina ihmetellä kuinka meidän lapset voivat lukea autossa, minulle se on vieläkin liikaa ihan jotain pientä lukuunottamatta.

juu tiedän, aina voi itse kuljettaa. Sitäki oon harkinnut kyllä... jos ainaki ne aamut kuljettais kun matka kestää sen tunnnin. Meillä muitakin lapsia, esim vauva 2 kk niin sen takia tuntuu kuljettaminen rankalta kun joutuu kaikki herättelee niin aikaseen. Mutta toisaalta olen valmis siihenki jotta lapsilla olis parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
Mitäs jos antaisit lapsille pillimehut mukaan vaikka reppuun kaiken varalta, että voi juoda kylmää mehua aina kun huono olo meinaa hiipiä. Mulla auttaa tämä.

Mulla semmonen käsitys ettei mitään juomisia taksiin saa ottaa ja jos yhdelle kyytiläiselle luvataan, on annettava kaikkien ottaa. :( Muutoin kyllä tuokin olis hyvä kokeilla. =)

Tuttu laitto laivalla napaan inkivaaria paloina ja laastarin siihen paalle. Kuulemma auttaa pahoinvointeihin. Tieda sitten toimiiko, mutta kaikkea varmaan kannattaa kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tuttu laitto laivalla napaan inkivaaria paloina ja laastarin siihen paalle. Kuulemma auttaa pahoinvointeihin. Tieda sitten toimiiko, mutta kaikkea varmaan kannattaa kokeilla.

Soitin juuri terkkaan ja sain reseptillistä pahoinvointilääkettä joka sopii lapsillekkin =) Katsotaan olisko siitä jotain hyötyä .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Eikö se pahoinvointiranneke yhtään auttaisi asiaa? Miten aikaisin aamusta taksi hakee lapset ja milloin se on perillä?

Pahoinvointiranneketta olen miettinyt, voisi olla ainaki kokeilemisen arvoinen. Klo 7.10 taksi lähtee ja koulu alkaa 8.15.

Ajattelin ihan terkkaan soittaa oisko niillä mitään vinkkiä. Tuo laastari navan päälle tuntuu tod hassulta mut mikä estää sitäkin kokeilemasta :D

mä ite kärsin kans matkapahoinvoinnista varsinkin raskauden aikana.. navassa on jotain akupunktio pisteitä joten yleensä kun painan (käsin) navan littuun ni se auttaa.

Yhteistyössä