Vinkkejä omatoimiseen matkailuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ole ajoissa liikkeellä. Mitä aiemmin varaat sitä halvemmalla pääset.

Lennoissa pitää lukea HYVIN tarkkaan ehdot, varsinkin jos olet menossa halpalentoyhtiöllä. Tarkista mitä saa ottaa mukaan ilmaiseksi ja kuinka paljon. Ja laske lopullinen hinta (veroineen). Jos tarvitset koneen vaihtoa, huomaa ettet välttämättä saa korvauksia tai uutta lentoa jos eka lento on ollut myöhässä. Ole siis tarkka. Lue myös peruutusehdot ja saatko esim muuttaa lentoa myöhemmin.

Hotelleissa kysy kavereilta suosituksia. Lue arvosteluja netistä esim hotels.com tai tripadvisor. Muista näistäkin lukea peruutusehdot ja mitä huoneen hintaan sisältyy.

Siirtymiset lentokentältä hotellille, varsinkin jos lapsia on mukana.

[QUOTE="pinni";24231551]No sanotaan, että edullisesti. :) Eli säästetään siinä missä pystytään, mutta halpa hinta ei ole kuitenkaan se pääasia.[/QUOTE]

Samalla tavalla mekin reissataan :)

Mä olen tehnyt niin että olen valikoinut muutamia meitä kiinnostavia paikkoja ja sinne ollaan menty minne lennot ollaan saatu edullisimmin. Ennen lentojen ostoa olen vielä vilkaissut millainen hotellitarjonta on ja missä hintaluokissa ne ovat. Lennot on halvimmillaan yleensä 6 - 2 kk ennen lähtöä. Halvimmat lentoliput on aina niitä joita voi peruuttaa eikä niihin voi tehdä muutoksia. Halpalentoyhtiöistä mulla ei ole kokemusta.

Hotelleja kannattaa katsoa rauhassa ja mielummin suoraa sellaista joka on "perushotellia" parempi. Niilläkin kun on tarjouksia ;) Tripadvisor on hyvä hotellien arvostelujen suhteen. Toki sitä ei pidä lukea kuin piru raamattua vaan ottaa se tieto mikä itselle on oleellista. Me ollaan viimeisimmät hotellin otettu kaikki booking.comista ja arvostelut katsottu tripadvisorista eikä olla petytty.

Vähän ot:nä... Tripadvisorin kaupunkikohtaisilla foorumeilla on paljon tietoa esim. joukkoliikenteestä, nähtävyyksistä ja päiväretkistä. Me ollaan löydetty sieltä paljon hyvää infoa.

Yhteistyössä