Vinkkejä shampoottomaan hiustenhoitoon!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäletti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäletti

Vieras
Soodaa nyt kokeiltu, päänahka ja silmät kirvelee, ei taida sopia minulle. Kesällä pesin vedellä järvessä päivittäin, harjasin kunnolla päivittäin, ja kun ei putipuhdas tarvinnut olla niin viikon saattoi pitää väliä shampoopesuilla. Nyt on alkanut hatun myötä rasvoittua nopeammin ja pitäisi pestä ainakin kahdesti viikossa, pakkaskaudella varmasti kolmekin kertaa. Ongelmana on kuiva päänahka, joka ei kestä shampoota (eikä kai sitten sitä soodaakaan) vaan kutiaa talvisin ja iho saattaa rikkoutuakin, siksi kaipaisin jotain lempeämpiä menetelmiä pitää letti puhtaana :wave:

[QUOTE="vieras";22138078]Siis mistä tiedät ettei kestä shampoota? Oletko kokeillu vaihtaa merkkiä? Mun ainaki pitää käyttää eri shampoota kesällä ku talvella..[/QUOTE]

Olen kokeillut arviolta noin 30 eri shampoomerkkiä, niin luontaistuotteita, marketista, kuin kampaamostakin. Talvipää vaan ei kestä kemikaaleja, luontaistuotekaupan shampoot on osa miedompia mutta ne ei pese puhtaaksi eli tulos on plus miinus nolla.

Tavallista leivinsoodaa sekoitin veteen kupissa ja kaasin päähäni. Miten olisi pitänyt? Onhan se vähän ärsyttävää ainetta.

niin sulle ei sovi edes luonnonkosmetiikka? Ootko Santea kokeillut, mun päänahalle on se sopinut parhaiten. Mä en oo huomannut, että sooda pesisi esim. santea paremmin. Soodaa saa laittaa tosi vähän, about teelusikallinen pariin desiin, jos päänahka on ärtynyt. Yks loistava kosteuttaja on suola. Aina kun mulle tulee kutinaa päähän, niin sekotan reilusti suolaa kupilliseen vettä, kaadan päähäni ja annan vaikuttaa saunassa. Auttaa tosi hyvin, mut jos päänahka on rikki niin ei tunnu kauheen kivalle.

[QUOTE="sondersson";22138179]niin sulle ei sovi edes luonnonkosmetiikka? Ootko Santea kokeillut, mun päänahalle on se sopinut parhaiten. Mä en oo huomannut, että sooda pesisi esim. santea paremmin. Soodaa saa laittaa tosi vähän, about teelusikallinen pariin desiin, jos päänahka on ärtynyt. Yks loistava kosteuttaja on suola. Aina kun mulle tulee kutinaa päähän, niin sekotan reilusti suolaa kupilliseen vettä, kaadan päähäni ja annan vaikuttaa saunassa. Auttaa tosi hyvin, mut jos päänahka on rikki niin ei tunnu kauheen kivalle.[/QUOTE]

Kiitos, pitää kokeilla =)

Yhteistyössä