vinkkejä silmätulehduksen hoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eyen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eyen

Vieras
Meillä poika 3 v sai silmätulehduksen ja lekuri määräsi tippoja, mutta eihän niitä tippoja saa sinne silmään :( Juuri äsken istuin hajareisin pojan päällä (en tietenkään koko painolla!) ja yritin saada niitä sinne silmään mutta toinen rimpuili minkä ehti, puristi silmät tiukasti kiinni ja heitteli päätään... ja tämä pitäisi toistaa siis 6 kertaa päivässä.. tuskin niitä tippoja edes meni silmään :(

Onko kellään mitään vinkkejä siis tai tietoa, voiko silmätulehdusta hoitaa muuten, esim suun kautta annettavilla antibiooteilla, joka olisi huomattavasti helpompaa...

Meillä oli just sama show tällä viikolla. Nyt ei enää tarvitse kuin pari kertaa päivässä ja lapsetkin ovat jo niin tottuneet, etteivät edes pistä hanttiin. Ei mulla kyllä mitään kikkakolmosta ole. Herkuilla ne sain lahjottua pysymään jotenkuten paikoillaan.Mun lapset on 4v ja 1,5v. Esikoista ne tipat vielä kirvelee kovasti. Onneksi tulehdus on kuitenkin jo parantunut.

Meillä olen onnistunut tiputtamaan tippoja 2,5v pojulle, siten että otan lapsen syliin( vähän kuin imetys asentoon) lapsen toinen käsi kainalon ja omankäden väliin, toinen käsi omien jalkojen väliin. se käsi joka sinulla on pitämässä lapsen kättä(kainalo/käsi)otteella, niin siinä jää sitä kättä jäljelle että voi painaa kädellä lapsen päätä itseen päin, että lapsi ei saa heiluttaa päätä ja samalla pitää silmää auki. vapaana sinulla on edelleen toinen käsi joten sillä tiputtaa.
Tulipas pitkä teksti toivon mukaan tajuat, olen kokenut tämän helpollla. Ja selittää samalla lapselle että kohta on pipi pois ja antaa kehuja homman jälkeen.

Ensinnäkin pyydä lääkäriltä niitä tippoja kun laitetaan 2 kertaa päivässä (Fucithalmic). Toisekseen, puhu sille lapselle järkeä. Ja lahjo jollain mikä tehoaa teillä. Meillä samanikäisellä oli pari ekaa kertaa just tuollaista taistelua mutta noi edellä mainitut toimenpiteet kyllä auttoi. Ei se siitä vieläkään tykkää, mutta antaa laittaa kunhan unikaverit on tiukasti kainalossa.

[QUOTE="Vieraana";25104827]Ensinnäkin pyydä lääkäriltä niitä tippoja kun laitetaan 2 kertaa päivässä (Fucithalmic). Toisekseen, puhu sille lapselle järkeä. Ja lahjo jollain mikä tehoaa teillä. Meillä samanikäisellä oli pari ekaa kertaa just tuollaista taistelua mutta noi edellä mainitut toimenpiteet kyllä auttoi. Ei se siitä vieläkään tykkää, mutta antaa laittaa kunhan unikaverit on tiukasti kainalossa.[/QUOTE]

Jos ei vkl aikana ala onnistumaan niin pitää kysyä tuota toista lääkettä, kiitti :) Puhe ei kyllä tunnu auttavan, ainakaan vielä, ehkä väsytystaktiikka sitten toimii, saa nähdä...

Jos vielä imetät tai sinulla on nuorempi lapsi jota imetät, laita rintamaitoa tulehtuneeseen silmään (silmäkulmasta silmään ja vaikka nukkuavankin lapsen silmään, jos et muuten saa). Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta toimii. Meillä oli vauvalla kerran silmätulehdus enkä meinannut uskoa kun lääkäri sanoi että rintamaidossa on kaikki tarvittavat "luonnon antibiootit" mutta tulehdus hävisi tunneissa eikä ole sen jälkeen tullut takaisin.

Joo lapsi syliin ja pää vähän takakenoon, että saan alaluomen kunnolla auki. Vedellä voit myös huuhtoa päivän mittaan (älä heti lääkkeen jälkeen) ja tapultella varovasti puhtaalla nessulla kuivaksi. Tuo on niin kurjaa.

Ps. kaikkein vaikeinta mielestäni on laittaa tipat karitsalle! Se rimpuilee ja repii terävillä sorkillaan eikä tajua jutusta yhtään mitään, ja siis niin hankala pidellä jos on yksinään hoitovuorossa :'(

Vaihtoehtona on rasva, mikä laitetaan alaluomen sisäpuolelle, juuri lääkärissä kyseltiin vaihtoehtoja.

Tapellen laitoin ensimmäisen kerran, sen jälkeen on mennyt paremmin, kun ei se niin pahaa ollutkaan kuin pelkäsi.

Meitä tarvittiin siihen hommaan kaksi. Mä olin hajareisin tytön päällä ja pidin hiuksista kiinni, jotta pää pysyisi lattiassa. Mies oli pään yläpuolella ja laittoi silmälääkkeen. Yksin tuosta ei tullut yhtään mitään. Ja kaikki mahdolliset lahjonnat ja uhkailut ja kiristykset ja sen sellaiset oli ihan turhia, ei mikään auttanut.

Yhteistyössä