Vinkkejä tänne,mitä tehdä 2,5-vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä esim. askartelette tuonikäisten kanssa, meillä on sormivärit ja sit leikkaillaan ja liimaillaan jotain. Leipomiseen ja ruuanlaittoon otan mukaan. Luetaan, "pelataan" jotain pelejä. Rakennellaan palikoilla ja palapelejä oon mukana tekemässä jos tarttee. Muuta? Joskus tuntuu että samoja tylsiä juttuja päivästä toiseen, ois kiva keksiä jotain uutta.
Tarkotan niitä hetkiä kun kuopus on päiväunilla ja ois esikoisen kanssa hetki ihan omaa aikaa, kun ei toinen oo heti hajottamassa kaikkea.. :)

mun jätkä tykkää ihan majojen rakentelusta ja normi leikkimisestä...
lisäks sitte askartelu,piirtäminen,värityskirjan väritys,ruuan laitto... tykkää tehdä mulle ruokaa leikkikeittiössään ja keitellä kaffetta.. palapelejä rakennelllaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Eiköhän ne tavalliset tylsät jutut oo lapsista niitä parhaita :heart:

juu mut äiti tarttee vaihtelua. :) Keksitään paljonkin yhdessä satuja, tai tyttö keksii. Joskus tehdään niin että piirrän tytön selkään sormella satua sitä mukaa kun hän sitä keksii, jatkaisi sitä vaikka koko päivän.

Ihan mielenkiinnosta vielä, kuinka paljon yleensä leikitte tuonikäisten kanssa päivän aikana, siis niin ettette tee mitään muuta? Jokaisen vapaahetken joka kotitöiltä jää? :) Vai otatteko omaa aikaa siinä sivussa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan mielenkiinnosta vielä, kuinka paljon yleensä leikitte tuonikäisten kanssa päivän aikana, siis niin ettette tee mitään muuta? Jokaisen vapaahetken joka kotitöiltä jää? :) Vai otatteko omaa aikaa siinä sivussa?

Mä en oikeastaan leiki juuri ollenkaan tuon 2,5 ikäisen kanssa.Osaa kyllä itekkin keksiä leikkinsä,väliin hakee kun tarvii apua jossain ja kotihommissa on mulla sit kaverina :)

muutamia ideoita lisätouhuks:
-taikataikina
-marmorikuulamaalaus (esim irtokarkkilaatikkoon pohjalle paperi, pari tippaa väriä vaikkapa sormiväriä ja pari kuulaa sinne heilumaan. Irtsarilaatikkoon saa kanneen, siks hyvä pienenkin kanssa. Muuten laatikko ku laatikko ok..)
-huovuttanut oon tuon ikästen kanssa palleroita ja muottiin
-lorupussittelua. (ite oon tehny värityskirjan kuvista kopioimalla kortteja, kun en oo järin hyvä piirtämään)
-aarteenetsintää tai "lorusuunnistusta" ihan kotosalla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

nostelenpa viel jos jollain ois tuohon ylläolevaan sanottavaa! Juu ja lauletaan pianon kanssa ja cd:n mukana joka päivä,kun satutaan kaikki siitä tykkäämään. :)