Vinkkejä tuttipullosta luopumiseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaipailisin vinkkejä tuttipullosta vierottamiseen?? Ei suostu juomaan nokkamukista, ja lasista juominen on kivaa, varsinkin kun voi sylkeä osan juomasta pois :-) Eli lapsi osaa "teknisesti" juoda lasista, jos haluaisi...mutta olen huolissani riittävästä nesteen saannista. Nyt olen antanut aamulla ja illalla maitoa pullosta, vain varmistaakseni nesteen saannin...
Vaippaan/pottaan tulee saalista päivän mittaan, mutta jotenkin olen aivan hermona, että mikä on TARPEEKSI nestettä?? auttakaa hyvät siskot

kyllä se juo kun janottaa! tarjoat vain nokkista ja hörppyjä mukista, oppii juomaan parin päivän päästa kun ei muuta ole ja janottaa. ei lapsi pidä itseänsä janossa jos tarjotaan juotavaa.

Meillä esikoinen vieroitettiin kahdessa päivässä pullosta siten että lisäsin tuttiosaan suolaa.
Neidille riitti yksi hörppäys jonka jälkeen antoi pullon takaisin eli hän ei suolaa saanut kovinkaan paljoa.
Joka kerta tuon kahden päivän aikana kun pyysi pulloa sai sen suolalla maustettuna.
Totesi joka kerta pahaa ja antoi takaisin.

Selitin että kun hän on jo niin iso tyttö niin maito alkaa maistumaan pahalta pullosta.
Meilläkin siis osattiin siinä vaiheessa jo lasista juoda hyvinkin mallikkaasti. Ikää oli n.2v

Niin ne kaikki sanoo, mut en "uskalla" luottaa siihen...ja neiti on vielä niin itsepäinen, että auttaa ei saa, äitihän on tietysti tätä malttamatonta sorttia, jolle kaikki pitäisi olla heti reilassa :-)

jos nokkiksesta juo niin sellaisia isompiakin myydään, joihin saa 'tulpankin' että vain imemällä saa..osta sellaisia ja sitten vaan kerta heitolla nakkaat tuttiosat roskiin..näin meillä tehty tuttipullon ja tutin kanssa.

Ok, vositteko sitten 'lahjoittaa' tuttipullot jollekin vauvalle? Näin on meillä päästy tuttipullosta ja potasta. On sanottu, että annetaan ne jollekin lapsen tuntemalle vauvalle, joka niitä tarvitsee kun on niin pieni. Ei tietysti ole niitä mihinkään todellisuudessa lahjoitettu.

Meillä jäi pullo itekseen pois kun en enää tarjonnu sitä. Sitä ennen hoksas et pillillä saa kivasti juotua lasista ja sillä oonkin saanu ihan hyvin nesteitä menemään. Meillä tyttö 1v1kk.

Yhteistyössä