A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sanni:No huh huh! Ei ihme jos ootte rättipoikkiväsyneitä!! Tilanne on teillä kyllä riistäytyny aikapäiviä sitten käsistä ja lapsi on jo niin iso ettei hevin halua muuttaa tapojaan. Meillä on ollu tuollaisia lapsia ihan osastolla unikoulussa ja oppivat kyllä muutamassa yössä nukkumaan kun huomaavat että palveluja ei yöllä tule!! Ensimmäisinä öinä lapsen luona käydään vaikka viisikymmentä kertaa "tassuttelemassa lyhyesti,ei jutella,ei lauleta,ei seurustella,ei syötetä - laitetaan vaan tiukasti sänkyyn,sanotaan että nyt on yö ja nukutaan,pidetään kättä hetki päällä ja lähdetään pois.Tämä pois lähteminen on se kaiken A ja O! Lapsen luo ei saa missään tapauksessa jäädä tuntikausiksi istumaan ja nukuttamaan häntä! Te olette jo alunperin tehneet virheen siinä että olette nukuttaneet lapsen rinnalle! Vauva syötetään ja laitetaan HEREILLÄ ollessa omaan sänkyynsä,jolloin hän tajuaa missä on ja että sinne jäädään nukkumaan.Jos olisitte toimineet noin niin lapsen voisi vaan jättää sänkyynsä illalla ja hän nukahtaisi sinne.Nyt se siis pitää opettaa hänelle. En halua olla ilkeä,mutta itse olette lapsen totuttaneet noihin nukutussessioihin ja nyt teidän täytyy myös opettaa hänet niistä pois. Se on teidän koko perheen parhaaksi - te kaikki tarvitsette unta! Jos tuntuu että ette yksin pärjää niin jutelkaa asiasta neuvolassa tai ottakaa yhteyttä lastenlääkäriin.Vaikeissa tapauksissa voi siis saada lähetteen sairaalaan unikouluun.Samalla voidaan myös selvitellä onko kyse pelkästä nukahtamishäiriöstä ja sulkea pois mahdolliset muut syyt lapsen käyttäytymiseen. Lähes poikkeuksetta lapset kyllä oppivat uuden nukkumistavan muutamassa päivässä-noin kahdessa viikossa.
Ihan alusta asti yritettiin laittaa vauva omaan sänkyyn nukkumaan, että olisi nukahtanut sinne, muttei nukahtanut, huusi vaan, siis ihan pienenä jo. Sinun mielestäsi siis pariviikkoista vauvaa olisi pitänyt vaan huudattaa? Ei siis rauhoittunut millään muulla kuin rinnalle ottamisella. Joskus annoin huutaakin, mutta ei sitä kestä millään kauaa kuunnella, varsinkin kun toinen huutaa niin että happi meinaa loppua. Kun varsinkin sitä koliikkihuutoa oli 8 h putkeen, niin tuskin siinä miettii kannattaako rinnalle nukuttaa vai ei, jos sillä saa vauvan nukahtamaan, ja olemaan edes joskus vähän aikaa itkemättä.
Neuvolasta olen kysynyt ohjeita koko ajan, eikä siellä sanottu että pitäisi antaa vaan huutaa omassa sängyssään. Sanottiin että rinnalle voi nukuttaa, ja jos haluaa laittaa omaan sänkyyn, laittaa imetyksen jälkeen niin että vauva siihen havahtuu, niin teimme, eli siis ohjeiden mukaan täysin. Minusta on ihan älytöntä lähteä syyllistämään että olisimme väärin tehneet.
Olen tosi rikkipoikki. Miten luulet sen, että sanot minun toimineen 8 kk väärin vauvani suhteen, minua auttavan?
Kotiunikouluakin on harjoitettu, mutta lopetettu 2 viikon jälkeen, kun se ei kertakaikkiaan auttanut ollenkaan.
Itse en usko että kukaan muu olisi toiminut mitenkään toisin.