Vinkkejä vauvan nukuttamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja canario:
aloittajalle...

no huh mitä kestätte.
minulla onni et omat menee aika kiltisti nukkumaan, mutta kaverin lapsi oli juuri tuommoinen et huus ja huus kun olisi tullut malman loppu, ja kerran kun olin heitä auttamassa niin kekattiin kokeilla heijausta, eli siis lapsi aikuisen peiton keskelle ja otatte reunoista kiinni ja hiljaa alkaa heijaamaan, laps meni niin hämillee ettei muistanut huutaa ja 40min heijauksen jälkee nukahti ja se oli melkein saman ikäinen kuin siul. kannattaa kokeilla ja heijaa vaa vaik käet olisi hellänä. ja ei mennyt kauaa kun ei tarvinut kun muutaman heijauksen niin nukahti ja sit nostettii peittoinen päivinee sänkyyn. onnea teille ja jaksamista. toivottavasti teijän tukiverkko voisi välillä tulla päästää teijät nukkuu :)

Ai mikä tukiverkko..sellaista ei ole. Miehen äiti on 85 v. höperöitynyt mummeli, ja minun äitini hylkäsi minut kun olin vauva. Isäni ei ymmärrä vauvoista mitään, eikä haluakaan. Ystävät ovat kaikki sanoneet etteivät uskalla hoitaa lastamme, koska tietävät miten vaikea tämä on.:-((

Kiitos tuosta heijausvinkistä, sitä kokeillaan heti huomenna!! Meidän vauvakin tykkää liikkeestä paljon, ja päivällä nukahtaa vaunuihin samantien, heti kun lähtevät liikkeelle. Yöunillekin saa nukahtamaan kyllä vaunuihin, mutta siirrettäessä yleensä herää ihan pirteäksi asti, ja sitten menee taas tunteja ennen kuin nukahtaa..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
tuota sairaalan unikoulua mäkin tulin ehdottamaan..

Itse olen sitä ajatellut jo pitkään, koska minusta alkaisi jo olla tarvetta. Neuvolasta kysyin sitä juuri viime viikolla, mutta tämä 20 vee terkka ei osannut sanoa siihen mitään, voivotteli vaan, ja sanoi että eikai nyt sentään sairaalaan, terve lapsi, kyllä se siitä jne.. Täytyy varmaan vaan olla tiukkana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse olen sitä ajatellut jo pitkään, koska minusta alkaisi jo olla tarvetta. Neuvolasta kysyin sitä juuri viime viikolla, mutta tämä 20 vee terkka ei osannut sanoa siihen mitään, voivotteli vaan, ja sanoi että eikai nyt sentään sairaalaan, terve lapsi, kyllä se siitä jne.. Täytyy varmaan vaan olla tiukkana.

voikohan teidän paikkakunnalla soittaa suoraan lastenosastolle sitä unikoulua. täällä ainakin ruusulassa tehdään sitä.
tai yksityiset?
tarviikohan siihen lähetteen,sitä en tiedä.

eihän lapsi (välttämättä)sairas olekaan (eikaitnytsentään sairaalaan-kommentti) tarvii vaan ohjauksen että oppii menemään nukkumaan.

Meidän vauva on koko ajan tarvinnut todella paljon läheisyyttä, siihen kutsuun olen vastannut. Suuri osa vauvan uniongelmista ei liity minun tekemisiini mitenkään. Eli vaikka olisin joskus onnistunutkin saamaan vauvan nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman tissiä, (sitäkin on joskus tapahtunut ) on silti voinut heräillä tunnin välein itkemään hysteerisesti, niin ettei mikään tassuttelu auta, ainoastaan se kun ottaa omaan sänkyyn, viereen, ja silittelee hiuksia niin kauan että pikkuinen nukahtaa. Jos joku sanoo että se on väärin, niin sanokoon vaan.:-)

Hei, sellanen kysymys: Onko vauva muuten ns vaativa tapaus? Englanniksi on olemassa termi high need baby joka kuvailee sellaista vauvaa, jonka itku yltyy todella nopeasti hysteeriseksi, useimmiten tarvitsee paljon läheisyyttä (mutta toisaalta saattavat olla kiemurtelijoita) eikä vaikuta kovinkaan tyytyväiseltä. Koliikkia esiintyy useimmilla. Tuntuvat siis tyytymättömiltä ja kaikenkaikkiaan vaikeilta :D

Voisit nimittäin saada jonkun verran vertaistukea ja hyviä kikkoja googlettamalla high need baby tai vaativa vauva tms. jos sinun kohdallesi on sattunut tämmöinen lahja :)

Voi ap:ta :hug: Ei tässä muuta osaa sanoa kuin että sinnikkyyttä nyt vain. Kyllä te saatte vauvan vielä nukkumaan, ilman että kaikkien tarvitsee huutaa, teidän pitää vain löytää "se teidän juttu" ja vauvoillakin on noita vaiheita... meilläkin taisi just tuossa 7-8 kk vaihteessa olla univaikeuksia pojalla, mutta muutaman huonomman viikon jälkeen alkoi taas vedellä kunnolla sikeitä ja nukahtamaan itsekseen.

Muistakaa pitää huolta myös toisistanne vanhemmat, ja jaksamisestanne. Täälläkin pitää aina välillä "koota itsensä" kun meinaa keinot ja hermot loppua kesken... :D

voikohan teidän paikkakunnalla soittaa suoraan lastenosastolle sitä unikoulua. täällä ainakin ruusulassa tehdään sitä.
tai yksityiset?

eihän lapsi (välttämättä)sairas olekaan (eikaitnytsentään sairaalaan-kommentti) tarvii vaan ohjauksen että oppii menemään nukkumaan.

En yhtään tiedä voiko soittaa? Helsingissä asutaan. No en ole tuohon terveydenhoitajaan kauhean tyytyväinen, minusta ei ole kauhean osaava..mutta varmaankin iän myötä kehittyy. Minusta ei vaan ota vakavasti, eikä ymmärrä ettei meillä todellakaan ole enää mitään pieniä ongelmia, jotka menevät ohi itsekseen, olin niihin minä sitten syyllinen tai en..

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Meidän vauva on koko ajan tarvinnut todella paljon läheisyyttä, siihen kutsuun olen vastannut. Suuri osa vauvan uniongelmista ei liity minun tekemisiini mitenkään. Eli vaikka olisin joskus onnistunutkin saamaan vauvan nukahtamaan omaan sänkyynsä ilman tissiä, (sitäkin on joskus tapahtunut ) on silti voinut heräillä tunnin välein itkemään hysteerisesti, niin ettei mikään tassuttelu auta, ainoastaan se kun ottaa omaan sänkyyn, viereen, ja silittelee hiuksia niin kauan että pikkuinen nukahtaa. Jos joku sanoo että se on väärin, niin sanokoon vaan.:-)

Hei, sellanen kysymys: Onko vauva muuten ns vaativa tapaus? Englanniksi on olemassa termi high need baby joka kuvailee sellaista vauvaa, jonka itku yltyy todella nopeasti hysteeriseksi, useimmiten tarvitsee paljon läheisyyttä (mutta toisaalta saattavat olla kiemurtelijoita) eikä vaikuta kovinkaan tyytyväiseltä. Koliikkia esiintyy useimmilla. Tuntuvat siis tyytymättömiltä ja kaikenkaikkiaan vaikeilta :D

Voisit nimittäin saada jonkun verran vertaistukea ja hyviä kikkoja googlettamalla high need baby tai vaativa vauva tms. jos sinun kohdallesi on sattunut tämmöinen lahja :)

Nimenomaan juuri tuollainen ns. suuritarpeinenn vauva on, olen tajunnut sen jo kuukausia sitten!! Ei tosiaan mitkään normaalit säännöt päde, siksi en uskokaan millään että olisin tehnyt mitään väärin. Siis oikein high need babyn prototyyppi!

tai yksityiset?

En yhtään tiedä voiko soittaa? Helsingissä asutaan. No en ole tuohon terveydenhoitajaan kauhean tyytyväinen, minusta ei ole kauhean osaava..mutta varmaankin iän myötä kehittyy. Minusta ei vaan ota vakavasti, eikä ymmärrä ettei meillä todellakaan ole enää mitään pieniä ongelmia, jotka menevät ohi itsekseen, olin niihin minä sitten syyllinen tai en..

hei. ruusulassa töölössä on ainakin unikoulua. näin ilmoituksen siellä kun käytiin pojan kaa viimeksi.

http://www.mehilainen.fi/uutiset/mehil%C3%A4iselt%C3%A4-tukea-lasten-unih%C3%A4iri%C3%B6ihin-unikoulu-avaa-ovensa-t%C3%B6%C3%B6l%C3%B6ss%C3%A4

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Saiskos vaunut sisälle, nukuttakaa rattaisiin? :saint:

Saa, ja ostin eilen uudet, aivan ihanat Teutonia Funit, niissä kelpaa kelliä.:-) Saa nukahtamaan mutta on herännyt siirtovaiheessa. Pitää tuotakin huomenna kokeilla.

Tämä nukahtamisvaikeus on tosiaan pahentunut puolella nyt sen jälkeen kun lopetti tissin syömisen itse.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuuharm:

tai yksityiset?

hei. ruusulassa töölössä on ainakin unikoulua. näin ilmoituksen siellä kun käytiin pojan kaa viimeksi.

http://www.mehilainen.fi/uutiset/mehil%C3%A4iselt%C3%A4-tukea-lasten-unih%C3%A4iri%C3%B6ihin-unikoulu-avaa-ovensa-t%C3%B6%C3%B6l%C3%B6ss%C3%A4

Kiitos kaunis, soitan tuonne heti aamulla!

Saa, ja ostin eilen uudet, aivan ihanat Teutonia Funit, niissä kelpaa kelliä.:-) .

täysin ot,mut meillon kans teutonian funit ja ne on todella hyvät rattaat. ostetiin esikoiselle 2006 ja nyt vauvalla taas käytössä..eikä valittamista..

Saa, ja ostin eilen uudet, aivan ihanat Teutonia Funit, niissä kelpaa kelliä.:-) Saa nukahtamaan mutta on herännyt siirtovaiheessa. Pitää tuotakin huomenna kokeilla.

Tämä nukahtamisvaikeus on tosiaan pahentunut puolella nyt sen jälkeen kun lopetti tissin syömisen itse.

...mutta entäs jos ette siirtäisi lasta ollenkaan...? :saint:

Toki vaunujen pitää sitten sijaita vanhempien välittömässä läheisyydessä ettei vauva lähde pönkemään itseään ulos sieltä herättyään. Muistan lukeneeni jostain että vie 10-15 minuuttia ennenkuin vauva on tarpeeksi sikeässä unessa, ettei havahdu siirrettäessä niin herkästi, sitäkin voisi yrittää kokeilla.

Teitä nyt kovasti koetellaan, monta uutta juttua tullut vähän ajan sisään pienelle. Yritä pitää mielessäsi että tuo on vaan vaihe - se menee varmasti ohi!

Nimenomaan juuri tuollainen ns. suuritarpeinenn vauva on, olen tajunnut sen jo kuukausia sitten!! Ei tosiaan mitkään normaalit säännöt päde, siksi en uskokaan millään että olisin tehnyt mitään väärin. Siis oikein high need babyn prototyyppi!

Ahh :) Mä ajattelinkin, että sulla taitanee jo olla aavistus vauvan erityislaatuisuudesta kun osasit ottaa tuon "sannin" kommentin niinkin rennosti kun otit :D Olet jo varmaan tottunut siihen, että ne joilla on sellaisia apaattisia lötkyjä eivät ymmärrä sinun energiapakkauksestasi mitään :laugh: Itselläni on helppo päivänpaiste, mutta kummipoikani on juuri tuollainen hyyyvin suuritarpeinen ja se on ihan sama, mitä muut on mieltä hänen nukkumaanmenotavoistaan tms, hänellä on aina ollut oma mielipiteensä aiheesta B) Nykyään nukuttaminen sujuu oikein helposti (hän on juuri täyttänyt kaks) 99% ajasta. Aikuinen vierelle pötköttämään 10-15 minuutiksi niin simahtaa. Vielä tuossa 8-12kk ikäisenä hän huusi vaikka oli sylissä. Antaessani pojan vanhemmille taukoa sain itse todeta, ettei siinä paljoa ollu tehtävissä! Poika huusi ja kiemurteli vaikka oli saanut ruokaa, maitoa, tuttia, vaikka mitä. Hytkyttelin sylissä ja lauloin Hämähämähäkin 20-25 kertaa jotta hieman rauhoittui. Yleensä tunnin, parin nukuttamisen jälkeen nukahti. Heräsi pitkin yötä, joskus huutamaan ja joskus sentäs hiljeni maitopullolla.

En olisi välttämättä uskonut ennen kuin kokeilin itse.

Lapsesi tulee luultavasti aina olemaan hieman jääräpää, mutta ovat ne melkoisia auringonpaisteita sitten myös :)

Ahh :) Mä ajattelinkin, että sulla taitanee jo olla aavistus vauvan erityislaatuisuudesta kun osasit ottaa tuon "sannin" kommentin niinkin rennosti kun otit :D Olet jo varmaan tottunut siihen, että ne joilla on sellaisia apaattisia lötkyjä eivät ymmärrä sinun energiapakkauksestasi mitään :laugh: Itselläni on helppo päivänpaiste, mutta kummipoikani on juuri tuollainen hyyyvin suuritarpeinen ja se on ihan sama, mitä muut on mieltä hänen nukkumaanmenotavoistaan tms, hänellä on aina ollut oma mielipiteensä aiheesta B) Nykyään nukuttaminen sujuu oikein helposti (hän on juuri täyttänyt kaks) 99% ajasta. Aikuinen vierelle pötköttämään 10-15 minuutiksi niin simahtaa. Vielä tuossa 8-12kk ikäisenä hän huusi vaikka oli sylissä. Antaessani pojan vanhemmille taukoa sain itse todeta, ettei siinä paljoa ollu tehtävissä! Poika huusi ja kiemurteli vaikka oli saanut ruokaa, maitoa, tuttia, vaikka mitä. Hytkyttelin sylissä ja lauloin Hämähämähäkin 20-25 kertaa jotta hieman rauhoittui. Yleensä tunnin, parin nukuttamisen jälkeen nukahti. Heräsi pitkin yötä, joskus huutamaan ja joskus sentäs hiljeni maitopullolla.

Lapsesi tulee luultavasti aina olemaan hieman jääräpää, mutta ovat ne melkoisia auringonpaisteita sitten myös :)

Hihhih no ihan juuri tällainen tapaus löytyy täältäkin!! Ai suhtauduinko minä rennosti Sannin kommenttiin, minusta en, taisin jopa vähän kiehahtaa..:-) No joo mutta tosiaan, joka ei tiedä ko. vauvoista mitään, ei välttämättä ymmärrä.

Olen puhunut ystävilleni ja sukulaisilleni avoimesti lapsestani, siksi kukaan ei uskalla antaa minulle ja miehelle omaa aikaa, kun ovat sitä mieltä etteivät pärjää. Tosiaan kun lapsen mummitkin ovat pois pelistä.:-( Sinänsä ikävää, mutta ymmärrän kyllä hyvin. Olisi vaan ihanaa kun saisi edes joskus nukkua yhden yön ihan kokonaan..no, yksi kaveri on luvannut hoitaa poikaa maaliskuun alussa kun olisi yksi meno miehen kanssa. Se onkin meidän eka kertamme kun lähdemme jonnekin ilman vauvaa. :-)

Hih, minä joskus ihmettelen kun luen millaisia muiden vauvat on, että voiko tollaisia olla olemassakaan, noin helppoja.:-) Mutta sitten taas , pirteänä meidän poika osaa olla maailman suloisin hurmuri.<3

Huh, nyt pitäisi mennä nukkumaan kun vauvakin vihdoin nukahti, mutta juutuin tähän koneelle..

...mutta entäs jos ette siirtäisi lasta ollenkaan...? :saint:

Toki vaunujen pitää sitten sijaita vanhempien välittömässä läheisyydessä ettei vauva lähde pönkemään itseään ulos sieltä herättyään. Muistan lukeneeni jostain että vie 10-15 minuuttia ennenkuin vauva on tarpeeksi sikeässä unessa, ettei havahdu siirrettäessä niin herkästi, sitäkin voisi yrittää kokeilla.

Teitä nyt kovasti koetellaan, monta uutta juttua tullut vähän ajan sisään pienelle. Yritä pitää mielessäsi että tuo on vaan vaihe - se menee varmasti ohi!

Joo no eihän se tosiaan ole mahdottomuus, ottaa vaunuja sängyn viereen! :-) Voisi toimia hyvinkin.

Joo jotenkin tosiaan uskon että helpottuu, sitten kun vauva keksii uuden tavan nukahtaa, sen tissin lutkuttamisen sijasta. Ehkä se on maitopullo ja tutti. Kun tunti sitten hänet sain nukkumaan, otti maitoa pitkään ja hartaasti. Hitsi, olen vaan lukenut ettei se taida olla hampaille kovin terveellistä..

Hihhih no ihan juuri tällainen tapaus löytyy täältäkin!! Ai suhtauduinko minä rennosti Sannin kommenttiin, minusta en, taisin jopa vähän kiehahtaa..:-) No joo mutta tosiaan, joka ei tiedä ko. vauvoista mitään, ei välttämättä ymmärrä.

Olen puhunut ystävilleni ja sukulaisilleni avoimesti lapsestani, siksi kukaan ei uskalla antaa minulle ja miehelle omaa aikaa, kun ovat sitä mieltä etteivät pärjää. Tosiaan kun lapsen mummitkin ovat pois pelistä.:-( Sinänsä ikävää, mutta ymmärrän kyllä hyvin. Olisi vaan ihanaa kun saisi edes joskus nukkua yhden yön ihan kokonaan..no, yksi kaveri on luvannut hoitaa poikaa maaliskuun alussa kun olisi yksi meno miehen kanssa. Se onkin meidän eka kertamme kun lähdemme jonnekin ilman vauvaa. :-)

Hih, minä joskus ihmettelen kun luen millaisia muiden vauvat on, että voiko tollaisia olla olemassakaan, noin helppoja.:-) Mutta sitten taas , pirteänä meidän poika osaa olla maailman suloisin hurmuri.<3

Huh, nyt pitäisi mennä nukkumaan kun vauvakin vihdoin nukahti, mutta juutuin tähän koneelle..

Kummipojallani on yksi sisarus joka rupesi parikuukautisena nukkumaan 10-15 tuntia yössä heräämättä, nukahti illalla kun hänet vain laski sängylle, luopui tutista oma-aloitteisesti 8kk ikäisenä... Ihan ihmeellinen tapaus, mutta toisessa ääripäässä! Ja samoista geeneistä vielä. Omani on jostakin tuolta väliltä, mielestäni jokseenkin helposti tyydytettävissä oleva. Sen verran aikaa olen kuitenkin tuon vaativan tapauksen kanssa viettänyt, että kunnioitan syvästi äitejä joille on sellaisia siunaantunut.

Todella harmi, että lisääntyneen avun sijasta ihmiset ovat jopa kieltäytyneet auttamasta kerrottuasi haasteistanne. Minä suhtauduin kummipojan kaitsemiseen aikoinaan niin, että kyllähän sitä nyt yhden yön seisoo vaikka päällänsä jos on pakko, huomenna voi taas nukkua. Niin se usein menikin, että seuraavana päivänä mieheni sai lapsenhoitovuoron minun ottaessa kunnon aamu-unet ;)

Nyt menen nukkumaan, toivottavasti tilanne helpottuu!

Löytyi vaikka kuinka paljon englanninkielistä matskua suuritarpeisista vauvoista, suomenkielisen matskun olen jo aiemmin kolunnut, ja sitä ei paljon ole. Ihan mielettömän osuvia juttuja, ihan kaikki pitää paikkansa.

http://www.askdrsears.com/html/5/T050200.asp

Meni vaan yllättävän kauan ennen kuin tajusin että hän on ko. tyyppinen vauva, ihmettelin vaan, kun mitkään ohjeet, mitä sain, eivät päteneet.

Ja ko. vauvoille ei todellakaan tavallinen kotiunikoulu eli tassuhoito tepsi.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Jos vieressä oleminen auttaa, niin oletteko kokeilleet unikaveria? Siis jotain pehmolelua sänkyyn?

Joo eilen juuri. Alkoi leikkiä sillä, ja jokellella sille, ei siis rauhoittanut.

Sitkeyttä. Meilläkin alkuun aina juttelee sille, mutta yhtäkkiä vaan kuukahtaa. :)

Tuo vois tosiaan auttaa, unikaveriksi pehmolelu. Tuo jokeltelu ja juttelu on mun mielestä vain hyvä merkki, joka tarkoittaa että vauva tykkää siitä ja se tuo turvallisuuden tunnetta. Varmasti voisi unikin tulla kun on aikansa pehmon kanssa paininut :) Tai sitten joku erilainen pehmo, jolla olis nukuttavampi vaikutus :) Meillä oli esikoiselle sellainen pehmoista kangasta oleva lelukoira, jolla ihanan pehmeästä kankaasta korvat. Niitä korvia se sitten imeskeli ja on aina tykännyt hiplata kunnes nukahti.

Minä kanssa suosittelisin että kokeilette nukuttaa vaunuissa ja jos nukkuu niin turha siirtää sänkyyn. Pinnasänkyihin saa myös niitä tassuja jalkoihin jotta sänkyä voi heijata. Mä jotenkin yritän aina ajatella että vauvojen kanssa on kaikki keinot sallittu, eli kokeilkaa vaan kaikkea mahdollista mikä helpottais vähänkin tämän hetkistä tilannetta. Maitopulloista yms. pääsee aina eroon sitten kun lapsi on isompi.

käykää myös yksityisellä, jos ette ole jo käyneet pois sulkemassa tuo refluksi ja allergiat.

Ja on kyllä tosi kurja kuulla, että edes ystävät ei auta tuollaisessa tilanteessa. Kyllä minä voisin kanniskella ja kuunnella ystäväni vauvan huutoa silloin tällöin, että vanhemmat saisivat hetken hengähtää.

Voimia teille kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kanssa suosittelisin että kokeilette nukuttaa vaunuissa ja jos nukkuu niin turha siirtää sänkyyn. Pinnasänkyihin saa myös niitä tassuja jalkoihin jotta sänkyä voi heijata. Mä jotenkin yritän aina ajatella että vauvojen kanssa on kaikki keinot sallittu, eli kokeilkaa vaan kaikkea mahdollista mikä helpottais vähänkin tämän hetkistä tilannetta. Maitopulloista yms. pääsee aina eroon sitten kun lapsi on isompi.

käykää myös yksityisellä, jos ette ole jo käyneet pois sulkemassa tuo refluksi ja allergiat.

Ja on kyllä tosi kurja kuulla, että edes ystävät ei auta tuollaisessa tilanteessa. Kyllä minä voisin kanniskella ja kuunnella ystäväni vauvan huutoa silloin tällöin, että vanhemmat saisivat hetken hengähtää.

Voimia teille kovasti!

Kiitos paljon voimantoivotuksista.

Vaikeaa on tosiaan ollut, mutta nyt muutama pv, oiskohan lähellä viikko, on ollut ihan megamegavaikeaa, heräilyjen lisäksi kun on mennyt tunteja vauvan nukahtamiseen. Ihan kaikki on kokeiltu, ja voimat alkaa minulla olla jo aika vähissä, mies onneksi on apuna, muuten olisin jo romahtanut.

Näissä tunnelmissa olen nyt, kun viime yönä vauva nukahti 4,5 h jälkeen yhdeltä, ja heräsin yöllä 9 kertaa itkemään, laskin, millään ei meinannut saada rauhoittumaan. Joo ja tein sitäkin mitä ei käsittääkseni saisi tehdä, eli annoin tissin suuhun. En vaan enää kertakaikkiaan jaksa miettiä enää tässä kaikessa väsymyksessäni mitään yöimetysten lopettamisia. Muulloin kun vauva ei enää tissiä syö kuin öisin, vaikkein tuon ikäisen enää kai pitäisikään.

Heräilyt juuri ja juuri olen jaksanut, mutta nyt kun on lisäksi tämä nukahtamisvaiheus, henkisesti voimat alkaa vähetä. Mies ei herää öisin vauvan itkuun, nukkuu niin sikeästi, minä taas herään heti pieneenkin inahdukseen.

Ajattelin että soitan huomenna ja pyydän apua, laitosunikoulua tms., en jaksa enää kyllä muuten millään, olen ihan rikki.

Meillä oli ihan täysin samanlaista kuin mitä olet kertonut ja lapselta löytyi allergian aiheuttama silent refluksi. Tässä refluksin muodossa ei juurikaan puklailla vaan hapan vatsan sisältö polttaa ruokatorvessa aiheuttaen kipua.

Neuvolasta ei ollut aikoinaan mitään apua ja sairaalassa puhuttiin vain unikoulusta. Oikeasti saimme apua yksityiseltä lasten allerkologilta.

Teillä ei ilmeisesti ole koskaan tehty mitään tutkimuksia refluksin selvittämiseksi, se kun ei aina päälle päin näy.

Yhteistyössä