Vinkkejä vauvan nukuttamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä oli ihan täysin samanlaista kuin mitä olet kertonut ja lapselta löytyi allergian aiheuttama silent refluksi. Tässä refluksin muodossa ei juurikaan puklailla vaan hapan vatsan sisältö polttaa ruokatorvessa aiheuttaen kipua.

Neuvolasta ei ollut aikoinaan mitään apua ja sairaalassa puhuttiin vain unikoulusta. Oikeasti saimme apua yksityiseltä lasten allerkologilta.

Teillä ei ilmeisesti ole koskaan tehty mitään tutkimuksia refluksin selvittämiseksi, se kun ei aina päälle päin näy.

Ei ole mitään tutukimuksia tehty, kukaan lääkäri tarkastuksissa ei ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. Lääkärissä olen käyttänyt noin 4 kertaa, kun olen epäillyt juurikin että on jotenkin kipeä, kun heräilee usein ja nukahtaa huonosti.

Yksityisellä en ole vielä käyttänyt, mutta sitähän varten meillä on vakuutus.:-) Allergologille siis, heti huomenna varaan ajan, täytyykin googletella sopivaa, tai ehkä ensin kysyn palstamammoilta eri ketjussa.:-)

Mihin joutuisinkaan ilman nettiä..:-)

Yahoossa on refluksilapsille oma ryhmä, joka vaatii rekisteröitymisen. Tällä palstalla tuolla lapsen allergiat ja sairaudet puolella on myös monta ketjua ja aloitusta tästä aiheesta!

Ok, täytyykin ruveta oikein ajan kanssa niitä koluamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä oli ihan täysin samanlaista kuin mitä olet kertonut ja lapselta löytyi allergian aiheuttama silent refluksi. Tässä refluksin muodossa ei juurikaan puklailla vaan hapan vatsan sisältö polttaa ruokatorvessa aiheuttaen kipua.

Neuvolasta ei ollut aikoinaan mitään apua ja sairaalassa puhuttiin vain unikoulusta. Oikeasti saimme apua yksityiseltä lasten allerkologilta.

Teillä ei ilmeisesti ole koskaan tehty mitään tutkimuksia refluksin selvittämiseksi, se kun ei aina päälle päin näy.

Ei ole mitään tutukimuksia tehty, kukaan lääkäri tarkastuksissa ei ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. Lääkärissä olen käyttänyt noin 4 kertaa, kun olen epäillyt juurikin että on jotenkin kipeä, kun heräilee usein ja nukahtaa huonosti.

Yksityisellä en ole vielä käyttänyt, mutta sitähän varten meillä on vakuutus.:-) Allergologille siis, heti huomenna varaan ajan, täytyykin googletella sopivaa, tai ehkä ensin kysyn palstamammoilta eri ketjussa.:-)

Mihin joutuisinkaan ilman nettiä..:-)

Varasinkin netin kautta ajan. Se on Ove Mickelssonille Töölön Mehiläiseen. Tiina Tuomelalle olisin varannut, kun löytyi googlettamalla niin paljon hyvää palautetta ko. henkilöstä. Mutta sinne oli tasan 2 kk jono, en jaksa niin kauaa odottaa, joten ensi viikolla meidän kiljukaula pääsee lääkärille. Tosiaan ennen mitään laitosunikouluja hyvä tutkia onko mitään elimellistä vikaa.

Terveyskeskuslääkäreihin en luota yhtään.Kun viime viikolla oli lääkärintarkastus, vastavalmistuneen oloinen nuori lääkäri pääasiassa ihaili pojan eläinkuvioista bodya. Kolme kertaa totesi että onpa hieno body". Kun puhuin ongelmista, sanoi että "vai niin" ja "sellaista se on", ja tutkittuaan 5 min. totesi pojan terveeksi. Ei riitä minulle tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja canario:
aloittajalle...

no huh mitä kestätte.
minulla onni et omat menee aika kiltisti nukkumaan, mutta kaverin lapsi oli juuri tuommoinen et huus ja huus kun olisi tullut malman loppu, ja kerran kun olin heitä auttamassa niin kekattiin kokeilla heijausta, eli siis lapsi aikuisen peiton keskelle ja otatte reunoista kiinni ja hiljaa alkaa heijaamaan, laps meni niin hämillee ettei muistanut huutaa ja 40min heijauksen jälkee nukahti ja se oli melkein saman ikäinen kuin siul. kannattaa kokeilla ja heijaa vaa vaik käet olisi hellänä. ja ei mennyt kauaa kun ei tarvinut kun muutaman heijauksen niin nukahti ja sit nostettii peittoinen päivinee sänkyyn. onnea teille ja jaksamista. toivottavasti teijän tukiverkko voisi välillä tulla päästää teijät nukkuu :)

Ai mikä tukiverkko..sellaista ei ole. Miehen äiti on 85 v. höperöitynyt mummeli, ja minun äitini hylkäsi minut kun olin vauva. Isäni ei ymmärrä vauvoista mitään, eikä haluakaan. Ystävät ovat kaikki sanoneet etteivät uskalla hoitaa lastamme, koska tietävät miten vaikea tämä on.:-((

Kiitos tuosta heijausvinkistä, sitä kokeillaan heti huomenna!! Meidän vauvakin tykkää liikkeestä paljon, ja päivällä nukahtaa vaunuihin samantien, heti kun lähtevät liikkeelle. Yöunillekin saa nukahtamaan kyllä vaunuihin, mutta siirrettäessä yleensä herää ihan pirteäksi asti, ja sitten menee taas tunteja ennen kuin nukahtaa..

anna sen vaan nukkua vaunuissa. niin minäkin olen välillä nukuttanut yön vaunuis kun muuten ei suostunut nukkuu :D laita mulle mailia niin katsotaan jos voin olla enemmänkin avuksi.
saatteko kunnalta perhetyöntekiää?

Ihan vaan tuli mieleen, että jos yrittäisit laittaa vauvasi nukkumaan jo reilusti aikaisemmin kuin yleensä. Jospa se on vaikka niin yliväsynyt ja ylivirittynyt nukkumaanmenovaiheessa ettei saa enää unta. Vaikea tosiaan sanoa missä mättää, mutta ainahan tuotakin voisi kokeilla. Meillä ainakin voi nukkumaanmeno mennä parilla tunnilla eteenpäin, jos ollaan laittamassa sänkyyn liian myöhään. On ikään kuin oikea aika mennyt jo ohi.. laskepa vaikka kuinka paljon vauva saa unta koko vuorokauden aikana yhteensä. Jos lukema jää kovin alhaiseksi, voi aikaisemmasta nukkumaan menosta olla hyötyä. Tsemppiä! Ja huudatusta en kannata minäkään!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihan vaan tuli mieleen, että jos yrittäisit laittaa vauvasi nukkumaan jo reilusti aikaisemmin kuin yleensä. Jospa se on vaikka niin yliväsynyt ja ylivirittynyt nukkumaanmenovaiheessa ettei saa enää unta. Vaikea tosiaan sanoa missä mättää, mutta ainahan tuotakin voisi kokeilla. Meillä ainakin voi nukkumaanmeno mennä parilla tunnilla eteenpäin, jos ollaan laittamassa sänkyyn liian myöhään. On ikään kuin oikea aika mennyt jo ohi.. laskepa vaikka kuinka paljon vauva saa unta koko vuorokauden aikana yhteensä. Jos lukema jää kovin alhaiseksi, voi aikaisemmasta nukkumaan menosta olla hyötyä. Tsemppiä! Ja huudatusta en kannata minäkään!!

kiitos vinkistä, kokeiltu on tuotakin. Aina kun laittaa sänkyyn, leikkii siellä aikansa tyytyväisenä, jokeltelee yms. Mutta heti kun alkaa vähänkin väsyttää, alkaa se kova huuto, johon ei siis auta mikään, paitsi muutamassa tunnissa.

Kokeilen tänä iltana nukuttaa vaunuihin, jotenkin luulen että saattaisi tepsiä. :-)

Meillä oli kans alle vuoden ikäisenä pojalla tosi vaikeeta tuo nukahtaminen,ei tosin ihan yhtä vaikeeta ku teillä kuulostaa olevan.Muutamia kuukausia tehtiin sitten niin,että aina vaan kun oli mahdollista,illalla niin paljon toimintaa ja väsyttämistä(hurmuamista,alasti jumppaamista,kylpemistä jne) kuin vaan ikinä jaksaa,sitten iltapala ja hetken (puoli tuntia...) rauhottuminen(rauhallista jutustelua ja paijailua,sylittelyä,pussailua jne),sitten vasta nukkumaan,ehkä vielä maitoa sylissä ennen nukkumaan menoa. Näin meillä HELPOTTUI nukahtaminen,ei siis sittenkään nukahtanut itsekseen tuosta vaan,mutta aika lyhentyi huomattavasti,siedettävään 1-2h.Ja nukuttaessa ei puhuttu,ei katsottu,vaan istuttiin lähellä sa sssh-ääntä tuli sanottua aika paljon ;) jos nousi niin kipattiin alas.Joskus halusi vaan pitää kädestä,se auttoi. Jossain 1-2 vuoden välillä sitten vähän helpotti. Nyt on 4v ja iltaisin pitää hällä olla fyysistä toimintaa,ulkoilua,tai muuten tietää,että nukahtaminen kestää.Nykyään ei onneksi tarvi enää olla vieressä.

Nuoremmalle tehtiin samat hommat (siis iltaisin toimintaa) jo paljon aiemmin,hän onkin sitten paljon parempi nukahtaja,ei ole tarvinnut samallailla nukutamista kuin isoveli.On kyllä muutenkin rauhallisempi,että tiiä sitten mikä vaikutus tuolla omalla toiminnalla loppujen lopuksi on ;)

Jaksamista teille kovasti!Ja ajan kanssa helpottaa,jos ei mitään fyysistä syytä löydy!

Jaksamista ap:lle! Toivottavasti Mehiläisestä löytyy helpotusta -tule kertomaan miten sitten kävi. Minusta on kohtuutonta, että joku tosissaan ehdottaa vauvan yksinjättämistä ja huudattamista. Itse olen näinkin yrittänyt toimia, mutta ainakin minä saan karmeat omantunnontuskat ja vielä päälle pelon, että naapurit soittaa poliisit tai sossun paikalle (huonolla äänieristyksellä varustetussa kerrostalossa huudattaminen kuuluu useampaan asuntoon).

Meillä 6,5kk tyttö, jolla myös uniongelmia -nukahtaminen venyy helposti 24-01 asti, vaikka nukuttamaan alettaisiin muutamaa tuntia aiemmin. Ja heräilee todella herkästi öisin. Tyttö on alusta asti suostunut nukkumaan vain viereen tai rinnalle ja oma pinnasänky on ollut "kauhistus" (on kyllä siirretty sitten omaan sänkyyn). Kaikkea on yritetty: huudatusta, tassuttelu, hyräilyä, ylensyöttämistä iltaisin jne. Ja kun on ihan väsynyt, niin sitä tekee mitä vain (=antaa rintaa tai nukuttaa viereen), jotta saa edes hetken itse levähtää. Nyt parina viime yönä on tapahtunut niin, että vauva on nukahtanut pinnasänkyyn 1-2h:n hyräilyn ja pään paijaamisen jälkeen. Tällaiset poikkeukselliset yöt jaksavat valaa uskoa siihen, että joskus nukahtaminenkin normalisoituu.

Yhteistyössä