Vinkkejä vauvan nukutukseen kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt vaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt vaavi

Vieras
Pieni vauva huutaa aina väsyneenä kurkku suorana enkä saa sitä rauhoittumaan nukkumaan,olen kokeillut laulut,kapalot,sylissä keinutukset yms.Aina kun väsyy tarpeeksi ei saa unen päästä kiinni vaan huutaa jäykkänä ja kurkku suorana niin kauan kunnes nukahtaa.Ei raaskisi huudattaakaan mut keinot on vähissä...

Meidän lapsi teki samaa... meni ajan kanssa ohi, joskus siinä seitsemän kuukauden ikäisenä muistaakseni. Ikävää ja stressaavaa aikaa :/ ymmärrän siis sinua :hug: koeta vain pitää sylissä, koeta vaikka sitä, että otat lapsen syliin jo hyvissä ajoin ennen nukuttamista, että hän ehtii rauhoittua ja uneen laskeutumisesta tulisi helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vaavi:
Pieni vauva huutaa aina väsyneenä kurkku suorana enkä saa sitä rauhoittumaan nukkumaan,olen kokeillut laulut,kapalot,sylissä keinutukset yms.Aina kun väsyy tarpeeksi ei saa unen päästä kiinni vaan huutaa jäykkänä ja kurkku suorana niin kauan kunnes nukahtaa.Ei raaskisi huudattaakaan mut keinot on vähissä...

öö, lapsen annetaan nukkua.....anna sen olla rauhassa?

syliä ja kantamista. itselle korvatulpat.

ja sitten kun tuntuu, ettet enää jaksa, anna huutaa sängyssään. huutoon ei kuole.

kyllä se siitä helpottuu ajan kanssa. tsemppiä ja jaksamista.

Kokeile kantoliinaa ja kävelyä. Mun parikuukautinen nukkuu suurimman osan ajasta ihan hyvin. Silloin kun on virittänyt ittensä yliväsyneeks (enkä ole huomannut laittaa aikasempaan nukkumaan) laitan sen tähän liinaan ja lähden kävelylle. Suosittelen kokeilua! Tässä sen saa pystyasentoon, lämpimään, "kapaloitua" (tää sitoo sen sopivan tiukasti), ihokontaktiin/syliin, ja liikkeelle, kaikki samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vaavi:

öö, lapsen annetaan nukkua.....anna sen olla rauhassa?

öö,annanhan minä sen nukkua kun se nukahtaa,jos jätän sen sänkyyn huutamaan väsyneenä yksinään,se huutaa siellä tulipunaisena ja hikisenä puolesta tunnista tuntiin.Sekö on tarkoitus?

Yhteistyössä