Vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokailuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokailuun

Vieras
Siis meillä ruokailu mennyt ihan mahdottomaksi nykyään kun 9-kuukauden ikäinen vauveli päristelee kaikki ruoat pois suusta samantien kun lusikan sinne työntää. Suuhun menee ehkä 2 lusikallista ja kaikki muut tulee ulos. Ja aivan sama mitä ruokaa mihin aikaan, hedelmää tai lihaa, kaikki vaan ulos. Huolestuttaa kun eihän hän tuolla määrällä pärjää olleskaan! Maitoa suostuu syömään n.100ml kerrallaan. On tietty joku vaihe menossa mutta oisko kellään mitään vinkkejä miten sitä ruokaa saisi jäämään suuhunkin??

En tiedä onko hyvä antaa lelua käteen ettei opi siihen mutta voithan koittaa puhumalla kääntää vauvan huomion muualle,näin söisi huomaamattaan ja unohtaisi päristelyn.Osottele sormella vaikka kattolamppua yms.Eiköhän kohta unohda tuon uuden taidon.

meillä loppuu päristely kun käännän heti katseeni pois ja olen kuin en huomaisikaan. selvästikin hakee huomiota ainakin meillä tuolla päristelyllään. ennen pistin liinaa suun eteen ja käskin lopettaa, ilman tulosta.

en tiedä oletko jo kokeillut sitä että annat vauvelille oman lusikan jolla yrittää itse syödä? näin me ainakin tehtiin kun tuli tuo päristely vaihe ja helpotti huomattavasti syömistä kun lapsi sai itse siinä samalla koittaa ottaa ruokaa.. siivoomista tuli kyllä huomattavasti enemmän mutta mitäs tuosta kun ruoka maittoi ja opittiin siinä samalla käyttämään niitä ruokailuvälineitä =)

Meillä myös 9 kk poika päristelisi suunsa aina tyhjäksi, jos ei ole kamala nälkä. Meillä on myös auttanut tuo lusikka omaan käteen. Olen toki ohjannut lusikan aina lautaselle ja siitä suuhun, sillä muuten kaikki ruoka menisi lattialle ja seinille:D Samaten olen napakasti kieltänyt aina päristellessä ja kun suullinen on syöty kunnolla olen kehunut kovasti. Toiminut ainakin meillä.

Yhteistyössä