Vinkkejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Auttakaapa nyt, kun en keksi itse miten toimisin...
Lapsi iältään 10,5 kk juo itse veden nokkamukista ihan ok.
Korvike ei mene mukista, ei sitten millään. Ajattelin, että olisi kiva kun oppisi samaan sysyyn tuon maidonkin juonnin mukista ja päästäisiin tuttipullosta eroon.
Neuvokaapa siis minua!
On ostettu "pehmeä" nokkamuki,eikä mene siitäkään kuin vesi. Eikä tavallisesta mukista sen paremmin...
Onko vain sitkeästi yritettävä mukista tarjota ja laittaa pullot pois..? Näin ei vaan saa tarvittavaa päiväannosta maitoa tai nestettä ylipäätään. Eihän vettäkään tolkuttomasti voi juottaa, eikä kyllä paljon ruuan päälle sitä juokaan.
Vai jatkanko samaa systeemiä, aamupuuron jälkeen maito pullosta samoin illalla ja päivisin tarjoan mukista sen pienen määrän mitä nyt suostuu juomaan..
Murheet ne on mullakin! : )

Ei tuossa mun mielestä vielä kiirettä ole pullosta pois opettelemiseen, jos se tuntuu vaikealta...Meillä jäi vasta vähän vajaa vuosikkaana pullo ilman sen kummempia vierotuksia poies.

Siinä kai ne mistä itse pidin kiinni kun opetin vauvaani nokkamukiin. Osaa nykyään molemmat ja aamuisin saa pullosta korviketta, päiväsaikaan nokkamukista, taikamuki, ja illalla vielä rintaa. Nyt vaan huolettaa sama kuin sulla et saako tarpeeks nesteitä!!! Kun ei juo vaikka kuinka koettaisin, sitä määrää mitä suositellaan päivän aikana nesteitä juomaan! Ihan hirveän vähän menee siitä määrästä (5-6dl) korviketta, rinnastakaan ei varmaan kovin paljoa enää saa.... Huolettaa! Mikä neuvoksi?

Jäi tärkein kirjoittamatta..
Että ei meinaa pullostakaan aina juoda. Yökkäilee ja temppuaa minkä ehtii. Välillä väkisin juotettava ja sitten rauhoittuu juomaan... Illalla ja aamulla menee ilman kiukutteluja.
Senkin takia olisi hyvä, että mukista kelpaisi. Ettei sitten kieltäydy molemmista...
Samalla lailla vieroitti itse itsensä rinnalta pois. Yökkäili niin paljon, ajattelin että turha väkisin työntää suuhun. Tuttipullosta oli jo juonut, joten siirtyminen kävi kivuttomasti.
Mutta tämä mielenkiintoinen tilanne vaatisi jonkun ratkaisun. Ei voi juomattakaan pitää! Vai juoko kun on jano? Sitäkään en haluaisi odottaa...
Eipä tilanne nyt maailman pahin ole, mutta alkaa huolestuttaa.
Hapanmaitotuotteita saa jo, mutta eihän siitä nestettä tule.

tykkääkö lapsi katsella jo jotain telkkarista, tai kuunnella satuja? Meillä on ollut aina kanssa aika huono juoja ja aamu alkaa sillä, kun istuu katsomaan teletappeja tai ti-ti nallea ja silloin lykkään juotavaa samalla.Menee vaivihkaa;)Pienempänä istui sylissäja joi pullosta, nyt(1v8kk) istuu itsekseen ja juo itse. Päiväunilta herätessä sama homma ja iltaisin istuskelee sylissä ja joko luetaan tai katsellaan telkkua ja juodaan samalla. Meillä ainakin jää pojalla saamatta tarvittava nestemäärä jos antaa juoda sen kun muuten joisi.Rupeaa kiukuttamaan ja pitelee päätään, ilmeisesti tulee pää kipeäksi. Muistaakseni aloiteltiin tälläinen "vaivihkaa" juominen tuossa 10 kk jommalla kummalla puolen:) Niin ja yksi suosikkikeino pojan itsensä mielestä on pillillä juominen tai urheilupullosta juominen, tai ihan limpsapullon suusta(ei tietenkään limpsaa). Saunassa uppoaa nestettä kun on oma pullo mukana!

Yhteistyössä