virolaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Onko virolaismiehet yleensä kovin omistushaluisia naisestaan? Mä oon nyt sanotaanko puolen vuoden sisään huomannu sellasen uuden piirteen, joka on putkahtanut pintaan.
Mustasukkaisuusriitoja ym.

Ei ole sen enempää kun suomalaisetkaan.
Tosin ehkä siinä mielessä et jos joku tulee naisellensa jotain pahasti sanomaan niin pitävät erittäin paljon naisen puolta,selvinkin päin. Puolustavat naistaan ehkä enemmän kun suomalaiset.Pienimissäkin asioissa tarkoitan.
Mustasukkasuus kai nyt on jokaisessa, jonkin verran.

se on muuten totta :| eikä onneks ole siitä,anteeksi fucking tasa-arvoa sielä :D

Tämä sit ei ole loukkaukseksi tarkoitettu kenellekään :).
Tässä jokin aika sitten juteltiin henkeviä, niin mieheni sanoi, että valtavasti ihastui aluksi
siihen "älykkyyteen", jota suomalaisnaisissa kuulemma paljon on.
Mä ajattelisin sen olevan sitä, että kotona vuosikausia oleva nainen ei kauheeesti kehity
millään saralla.. Ja rehellisyyden nimissä mun on sanottava, että aika surkean kuvan nainen
itsestään antaa, jos oman elämänsä elää vain kotiseinien sisäpuolella. Siis mun mielipide.

Tämä sit ei ole loukkaukseksi tarkoitettu kenellekään :).
Tässä jokin aika sitten juteltiin henkeviä, niin mieheni sanoi, että valtavasti ihastui aluksi
siihen "älykkyyteen", jota suomalaisnaisissa kuulemma paljon on.
Mä ajattelisin sen olevan sitä, että kotona vuosikausia oleva nainen ei kauheeesti kehity
millään saralla.. Ja rehellisyyden nimissä mun on sanottava, että aika surkean kuvan nainen
itsestään antaa, jos oman elämänsä elää vain kotiseinien sisäpuolella. Siis mun mielipide.

Ensiksi,kenen ei ole pakko elää 4n seinän sisällä,sä voit milloin vaan mennä mihin vaan töihin,miehen velvolisuus on vaan elättää perhettä,eikä sun,eikä kenelle tässä elämässä tarvi todista mitään,jos vaikka haluakin olla 4n seinän sisällä...
Mä en ainakaan kiitos halua,vaikka mies onkin ihan ok palkkainen,mutta mulla on paljon sunnitelmia mitä haluan toteuttua

Ok, jotenkin vaan musta tuntuu se niin oudolta. Nyt kun syksyllä kai sinne muutetaan vähäksi aikaa, mulla jo kauhukuvat silmissä alko vilkkumaan, että miten mä, perusitsenäinen
nainen, tuun juttuun sikäläisten kanssa.

Ok, jotenkin vaan musta tuntuu se niin oudolta. Nyt kun syksyllä kai sinne muutetaan vähäksi aikaa, mulla jo kauhukuvat silmissä alko vilkkumaan, että miten mä, perusitsenäinen

Vaihta parempi miestä sitten,miks tarvi kestää jotain mitä et kestää =)

Miestäni kestän kyllä, ei hän mua ole kotiin ajamassa, kunhan ehdotteli. Sitä mietin, että miten tuun siellä juttuun paikallisten kanssa, kun en oikeen vielä ymmärrä sitä "toisen rahapussilla elämistä". Se on musta jotenkin hmm..vähän kun toisen hyväksikäyttöä. No suuni pidän siellä kiinni, enkä ääneen ihmettele :)

Miestäni kestän kyllä, ei hän mua ole kotiin ajamassa, kunhan ehdotteli. Sitä mietin, että miten tuun siellä juttuun paikallisten kanssa, kun en oikeen vielä ymmärrä sitä "toisen rahapussilla elämistä". Se on musta jotenkin hmm..vähän kun toisen hyväksikäyttöä. No suuni pidän siellä kiinni, enkä ääneen ihmettele :)

juu,kyllä se on ymmärrettävä että erilaiset kultturit ne on,on se vaan niin että virolais miehiä on kasvatettu niin ja suomalais miehiä niin =)
Mutta kyllä sä tottut siihen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
eikä onneks ole siitä,anteeksi fucking tasa-arvoa sielä :D

Mielenkiinnosta kysyn, Savanna, mikä on sun käsityksesi tästä "fucking tasa-arvosta"? :|

Jos sulla on vapaus valita, millainen olet ja mitä teet tässä elämässä sukupuolestasi huolimatta, nautit tasa-arvosta. Puhuisin hieman kunnioittavampaan sävyyn tästä hyvin tärkeästä asiasta.

Vaihta parempi miestä sitten,miks tarvi kestää jotain mitä et kestää =)

Kyllä olet omahyväinen ihminen. Vastaat nyt ihan omaan juttuusi. Bimbo!

Ei kai ne siellä Virossakaan kummeksu jos ei halua kotirouva olla?! Eräs virolainen poitsu juuri arvostaa mua sen takia, kun olen tunnollinen töissäni. En kuitenkaan työnarkomaani. Vai katsooko hän että tuosta kyökkiin piika? Omistushaluisia taitavat olla ;) Kyllä muistakin kansallisuuksista sitäkin löytyy.

Naapuritalon virolaismies tuntuu olevan oikea pehmoiskä ja ihannemies :), eikä pahaa sanottavaa oo tytön kaverin isästäkään joka siis on Virosta kotoisin (osallistuu hirmu paljon lapsenhoitoon ainakin).

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Mielenkiinnosta kysyn, Savanna, mikä on sun käsityksesi tästä "fucking tasa-arvosta"? :|

Jos sulla on vapaus valita, millainen olet ja mitä teet tässä elämässä sukupuolestasi huolimatta, nautit tasa-arvosta. Puhuisin hieman kunnioittavampaan sävyyn tästä hyvin tärkeästä asiasta.

Mä luulen, että savanna tarkoitti sitä, että Virossa miehet kohtelee naista naisena, perinteisellä tavalla. Naisen ei todellakaan tarvitse tehdä miesten töitä, miehet avaa ovet jne. Sellasta perinteistä kohteliaisuutta enemmän :)

Juu, mun mies osaa kyllä olla kohtelias ja huomioiva. Alkuun meinasi juurikin olla hankaluuksia hällä ymmärtää, että mä tosiaan hakkaan halot, vaihdan autoon renkaat jne. Aina kuulu vaan, että oot, ma just tulee autta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Mä luulen, että savanna tarkoitti sitä, että Virossa miehet kohtelee naista naisena, perinteisellä tavalla. Naisen ei todellakaan tarvitse tehdä miesten töitä, miehet avaa ovet jne. Sellasta perinteistä kohteliaisuutta enemmän :)

Tätähän Savanna luultavasti tarkoitti. Tarkoituksenani oli saada hänet hetkeksi pohtimaan, mitä tasa-arvo tarkoittaa ja jos hän sattumoisin mieltää sen tarkoittavan naisten "muuttumista" miehiksi, tulisi moinen väärä käsitys korjattua.

No osaatko Savanna tai joku muu valottaa sitä, miksi muutama virolainen, vähän vanhempi nainen, jotka täällä asuu, ja jotka ovat mieheni tuttavia, suhtautuu minuun kuin ilmaan.
En tunne heitä sen kummemmin. "Virolaisten bileisiin", synttäreille ym., kutsutaan vain mieheni, joka ei koskaan mene, periaatteen vuoksi, koska mua ei ole kutsuttu.
Siitä sitten aina loukkaantuvat kun ei mennyt. Eikö siis Virossa ole tapana kutsua molempia? Mun ystävät aina esittävät kutsun molempia koskien, vaikka eivät miestäni koskaan olis tavanneetkaan.

Pitääkö tuntemani virolainen mies mua epänaisellisena, kun haluan tehdä kaiken itse?! Me ei kyllä seurustella ;) Kiinnostaa vaan. En kehtaa kysyä häneltä itseltään. Virolaiset miehet kyllä hyvin perhekeskeisiä.

Virolaiset miehet on ihania :heart:

Kerran kaivoin lompakon esiin jossain ravintolassa niin melkein suuttui. Voin kuvitella, että he pitävät tehtävänään elättää naisen ja perheen.

Voi niitä aikoja :D

Joo, ihania ne voi olla, mut tää mun on ainakin ihan kamalan itsepäinen myös:).
Ei Suomesta noin itepäisiä taida löytyä. No, joustavuutta sille kyllä nyt jo on kehittyny täällä ollessaan. Voipi olla vaan henk.koht. luonteenpiirre, mut mä oon pitäny sitä virolaisuutena ;)

Virolainen mies haluaa naiseltaan palvontaa, vastapainoksi elatuksesta. Siksi on aika harvinaista, että meidän mies otta suomesta vaimon. Suomalainen nainen ei haluaa miellyttä miestä tarpeeksi.

Moi
Milla kyselit kaikenlaista, enkä enää muista puoliakaan kysymyksistä.. mutta tässä muutama oma kokemus ja näkemys. Asun virolaisen miehen kanssa Suomessa. Ollaan oltu yhdessä kolme vuotta. No, mies on aika suomalainen tavoiltaan, kun on täällä jo kauan asunut. Olet itse viettänyt paljon aikaa Virossa ja tutustunut muutenkin virolaiseen elämäntapaan ja kulttuuriin ja niihin miehiinkin. :)

Virossa mies on mies ja nainen on nainen. Siis oikeasti. Naiset on naisellisia ja huolehtivat itsestään. Miehet taas kohteliaita (mutta toisaalta samanlaisia jörnöjä, kuin suomalaisetkin miehet:D). Naisten kassit kannetaan, ovet avataan, takki autetaan päälle, juomat tarjotaan ja kaadetaan jne. Roolit ovat perinteisemmät kuin Suomessa. Tähän kuuluu, myös se, että mies on perheen PÄÄelättäjä. Naiset käyvät myös töissä ja luovat uraa, mutta heillä pitäisi sitten myös olla mies, joka tienaa enemmän kuin he. (Tästä minun tuleva appeni on huolissaan, koska olen korkeakoulutettu ja mieheni ei ole. Hänen mielestään suhteellamme ei ole tulevaisuutta, mutta onneksi Suomessa tämä asia on erilailla! :))

Virossa on ihanaa, kun saa olla vapaasti NAINEN! Saa pukeutua nätisti, kävellä korkokengissä ja ottaa vastaan kohteliaisuuksia, joita virolainen mies osaa antaa. Tuntuu, että suomalainen mies ei osaa nättiä sanaa naiselle sanoa. Itse pidän siitä, että miehet on miehiä ja naiset naisia. Suomessa usein ei ymmärretä, että ollakseen tasa-arvoinen miesten kanssa, naisen ei tarvitse itse muuttua mieheksi.

Mukavaa, että olet löytänyt itsellesi todellisen miehen ja oikein mukavaa kesää teille molemmille! Eli ilusat suve! :)

Alkuperäinen kirjoittaja naine:
Virolainen mies haluaa naiseltaan palvontaa, vastapainoksi elatuksesta. Siksi on aika harvinaista, että meidän mies otta suomesta vaimon. Suomalainen nainen ei haluaa miellyttä miestä tarpeeksi.

Siis mitä, suomalaiset naisethan yleensä hoitaa kodin konaan yksin, siivoo, tekee ruokii, leipoo... Eikö se riitä?

Mä en ees tommosta jaksa, mutta mies tykkää musta, se haluaa muita asioita, kuin tota passausta.

Miehistä en tiedä,mutta mulla on virolainen naistuttu,ihan mukava nainen. MUTTA aika vahvana on hänellä se periaate että mies huolehtii naisesta ja kustantaa naisen kaikki oikut ja ihan peruselämisen. Että kai sitten virolaiset miehet niin tekevät :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja naine:

Siis mitä, suomalaiset naisethan yleensä hoitaa kodin konaan yksin, siivoo, tekee ruokii, leipoo... Eikö se riitä?

Mä en ees tommosta jaksa, mutta mies tykkää musta, se haluaa muita asioita, kuin tota passausta.

Mutta se on fakta että virolaiset naiset panostavat enemmän ulkonäköönsä ja kauneuteen ylipäätään. Ehkä sekin on osa sitä miehen miellyttämistä.