Virtsatietulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Virtsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Virtsis

Vieras
Moi,
Sairastin hetki sitten virtsatietulehduksen ja sain siihen 5 päivän antibioottikuuri. Viljeystä löytyi yleinen e coli- bakteeri.
Nyt ihmetystä aiheuttaa se, että lääkekuuri loppui maanantaina ja siitä asti jatkuva pissahätä on kuitenkin jatkunut, mitään muita oireita ei enään ole.
Voikohan bakteeri olla vieläkin virtateissä? Vai onkohan tiheä virtsaaminen vain jäänyt päälle?
Onko muilla ollut vastaavaa? Onko mennyt itsestään ohi vai pitäisikö hakea uusi kuuri?
Voiko alkavat kuukautiset aiheuttaa tälläistä?

Pikaisesti labraan näytettä varten. Voi hyvinkin olla, että et ole kunnolla parantunut tai lääke ei olekaan purrut toivotulla tavalla. Saat silloin jatkolääkityksen heti, ennenkuin tilanne pahenee. Olen joutunut menettelemään noin muutaman kerran itsekin.

On vaan erikoista kun kuulemma tulehdus oli hyvin lievä ja antibiootin olisi pitänyt auttaa tulehdukseen..ja tosiaan mitään muita oireita ei ole kuin tuo jatkuva pissahätä :/

Ihan mahdollista, että rakko vaan ehti tulehduksen aikana tottua tiehämpään virtsaamisrytmiin ja sen takia jatkuva pissahädän tunne on jäänyt. Tämähän on ihan yleistä. Joskus pahempien virtsisten jälkeen kirvely ja kipukin saattaa jatkua vaikka kuinka pitkään, vaikka bakteerit ovat jo hävinneetkin rakosta. Antibiootti kun ei paranna bakteerien aiheuttamaa limakalvoärsytystä rakon seinämistä, vaan ärsytys paranee pikkuhiljaa itsestään. Antibiootti tappaa vain bakteerit. Joskus limakalvoärsytyksen paraneminen voi kestää parikin kuukautta.

Joo luulen , että tässä siitäkin on kyse.
Itse olen myös kärsinyt lukuisista virtsatietulehduksista ja nämä oireet eivät enää viittaa tulehdukseen, minulla aina kamala kirvely silloin. Se loppui heti kun aloitin syömään antibioottia.
Täytyy tässä odotella josko vaiva menisi pian ohi, ei viitsisi taas syödä uutta antibioottikuuria vain tämän takia.
Kiitos vastauksista :)

Yhteistyössä