Virus mesessä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Olen kuullut että mesessä riehuu joku virus. Jos näin on niin minkälaisia tuhoja se tekee ja miten siistä pääsee eroon..?
Itse en meseä harrasta mutta perheen teinit kyllä sitäkin enemmän.. Nyt on kone temppuillut tämän päivän! Käy jotensakin hitaalla ja sammuilee itsekseen eikä muutenkaan ole "oma itsensä"

Auttakaa ken osaa =)

Mulla meni koko kone ihan sekaisin. Piti tyhjentää kaikki ja asentaa kaikki uudestaan.

Netti ei pelittänyt kunnolla ja oli ihan outo. Koko ajan tuppas jotakin mainosta, eikä mesekään kunnolla enään toiminut.

Helpoin ratkaisu on formatoida kovalevy eli asentaa käyttöjärjestelmä ja kaikki ohjelmat uusiksi. Mutta jos koneella on paljon tärkeää tietoa jota tarvii säilyttää, niin huoltoon vieminen olisi toinen vaihtoehto. Kolmas on koneen puhdistaminen viruksista (joita on paljon ja hankalissakin paikoissa, ja niitä tulee koko ajan lisää jos koneella ollaan netissä). Mutta viimeisin vaatii jonkun verran asiantuntemusta ja osaamista itseltä/tutulta (huollossa osaavat myös puhdistaa).

joo monentasoisia on, riippuu kuinka pitkälle se ehtii. minä kärsin pahiten, levisi moneen paikkaan. se jonka kautta sain viruksen kärsi hieman vähemmän kuin minä, ja kaveri jolle se meni minulta sai sen pois yhdellä torjuntaohjelmalla.

Yhteistyössä