Virus-oireena kurkkukipu ja lihassärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä kotiäiti

Vieras
Tietääkö joku onko nyt jotain tiettyä virusta liikkeellä? Ei kai nyt vielä oo influenssakausi?
Helvetillinen tauti kun kurkku todella kipeä ja voimakas lihassärky. Ei muita oireita. Lapsella oli sama,mutta nousi nopea kuume ja laski samana päivänä. Muutaman päivän päästä tuli silmätulehdus ja nokkosihottuma.
Kyllä sairastaminen on sitten kivaa hommaa.:| Onko jotai kikkakolmosia mikä auttaa oloon muuta ku kuuma mehu? Välillä myös vähä oksettaakin niin mehuki tökkii.

Mulla oli justiinsa flunssa johon kuului tolkuton kurkkukipu ja lihas-/nivelkivut.Tosin mulla oli myos kuumetta. Laakarin mukaan olis voinut olla virus, koska pikatesti nielusta oli negatiivinen. Bakteeriviljely paljasti kuitenkin streptokokin, eli antibiootti kuurin vaati parantuakseen.

Okei. Täytyy kattoa jos ei mee ohi niin käydä lekurissa. Antibioottikuuri kuullostaa niin ihanalta vaikka oonkin vähän lääkkeitä vastaan.
Harvoin kun sairastaa niin unohtaa kuinka pyllystä tää on. Pyöriä tuskissaan sängyssä kun ei saa nukuttua missään asennossa. Aamulla lapset odottaa pirteetä äitiä touhuaan päiväks. Kotiäitien ei pitäis koskaan sairasta...onneks mies ehtii huomenna autella,mutta maanantaina koittaakin arki.
Anteeksi tilitys.:) On vaan käyrä niin korkeella tässä hirveessä olossa ja kun mikään ei auta.:(

Riippuen tietysti lasten iästä on kotona sairastaminen ollut kuitenkin helpompaa kuin töissä käynti ja yh-arjen pyöritys yksin sairaana 40 asteen kuumeessa autottomana. Jos haluat miettiä, että pahemminkin voisi olla.... itsellä se ainakin joskus helpottaa oloa :D Tai jos lähtee vertaamaan siihen,että jos olis vakaa sairaus. Itse en siksi jaksa enää valittaa pikkujutuista.

Oot ihan oikeessa! Sitä oon tässä miettinyt nyt kun valvon ja pyörin sängyssä, että tosiaan joku flunssa-pöpö kyseessä ja olo jo näin inhottava. Mitä se oliskaan jos olis joku vakava sairaus esim. syöpähoitojen jälkeinen olo..:( Kyllä se vetää hiljaseks ja miettiin oloonsa. Oon muutenki sairauskammonen ihminen ja pelkään flunssankin jälkeen kuolettavia jälkitauteja. Ehkä senkin takia olo on pahemman tuntuinen.
Kiitos viestistäs ja tsemppiä sinulle!:)

Yhteistyössä