Viskaan kyllä vesilintua tuolla korvakuumemittarilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jellonainen harmaana

Vieras
Kainalosta mitattuna nelivuotiaalla oli kuumetta 39,4, mutta korvakuumemittari näytti ensimmäisellä mittauksella 40,3 ja toisella 39,9. Mittasin kaksivuotiaaltakin, joka on terve, ja hänellä oli korvasta 37,6. Tosi luotettavaa.

luepas tekstisi uudelleen. mä en näe siinä mitään ristiriitaa... koitapa pepusta niin tulee vielä eri lukema tai sitten otsasta tai perinteiselle elohopeamittarilla kainalosta. Kaikista tulee eri lukema, mutta yhtä kaikki.. sun nelivuotiaalla on kuumetta aika reilusti!

Alkuperäinen kirjoittaja =0:
luepas tekstisi uudelleen. mä en näe siinä mitään ristiriitaa... koitapa pepusta niin tulee vielä eri lukema tai sitten otsasta tai perinteiselle elohopeamittarilla kainalosta. Kaikista tulee eri lukema, mutta yhtä kaikki.. sun nelivuotiaalla on kuumetta aika reilusti!

Asteen heitto kainalosta mitattuna on jo liioittelua, edes peräsuolilämpö ei ole niin yli astetta enemmän kuin kainalolämpö. Ja kun korvamittari vielä heittelee puoli astetta/mittaus, niin hulluko siitä ottaa selvää paljonko todellinen lämpö voisi olla.

Toivottavasti kuume nyt laskee, annoin Pamol F:n. Aamulla sai Pronaxenia.

meillä töissä mitataan kuume aina korvasta, ja laitteen antamasta luvusta vähennetään 0,5 astetta. joskus myös tarkistetaan kainalosta, mutta se on lähes aina sama.

Minä lasken korvamittarin näytön kuumeeks tai lämmöks kun menee yli 37.5. Tosin mulla näyttää itsellä joskus liki 38 ja ei ole yhtään kuumeinen olo. Antaahan se suunnan....

Alkuperäinen kirjoittaja :
et vaan osaa sitä käyttää

En osaakaan. Aikoinaan sen ostin kun sitä mainostettiin todella helppona tapana mitata lapselta lämpö, voi mitata nukkuvaltakin. Tosiaan voi joo, kun korvaa pitää venytellä suuntaan jos toiseen ja mittaria painaa korvaan, ja tehdä sama vielä useampaan kertaan ja laskea keskiarvo lukemista. Ehkä uudemmat mallit ovat luotettavampia, tuo on muutaman vuoden ikäinen Braun ThermoScan.

Yhteistyössä