Vitsi mitä ainetta toi harpic max, pönttö ekaa kertaa valkoinen, voikohan sitä käyttää kylpyammeeseenkin kun ohjeissa oli että vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole itse kokeillut, mutta joku kehui coca colan aivan ylivoimaiseksi vessanpöntön puhdistajaksi. Eli pullo sitä pönttöön ja sitten annetaan vaikuttaa... Meillä ei oo koskaan tosin ollut pönttö niin saastainen että olis kolaa tarvinnut muuta kuin juoda.

Onko joku muu kokeillut?

Alkuperäinen kirjoittaja cocacola:
En ole itse kokeillut, mutta joku kehui coca colan aivan ylivoimaiseksi vessanpöntön puhdistajaksi. Eli pullo sitä pönttöön ja sitten annetaan vaikuttaa... Meillä ei oo koskaan tosin ollut pönttö niin saastainen että olis kolaa tarvinnut muuta kuin juoda.

Onko joku muu kokeillut?

Ei ol auttanut cocacola. Tuo harbic on ainut joka auttoi. Ja vuokrakämppä jossa jo alusta asti oli vessanpytty kamala. Ilmeisesti pönttö sen verran vanha myös että liat jää tosi herkästi kuluneeseen pintaan.

mä annoin eilen jonkin aika vaikuttaa ja pesin sillon jo huomas että lähti, sit laitoin ja jätin viel yöks vaikuttamaan, ja aamulla ku pesi ja huuhteli yllätys oli mahtava, mulla siis se lika siel vesi rajassa ja sen alapuolella, vielä on vähän jotain heitin viel ainetta koitin et lähteekö vaik onks se siel sit va ruostetta. mie oon kans kokeillut kaikki maholliset aineet ja toi harpic max, aivan loistava aine ja se lika ei oo iha vähä aikaa ollu siellä, ku oon 3 vuotta asunut ja miten kauan lie sitä ennen ollut.

Olin kokeillut kaikkia nikseja, soodaa, etikkaa ja Harpic:ia. kolusin netissä kaikki foorumit, ei apua. Löysin sitten paikallisesta Hanakat liikkeestä linkin alta löytyvää tuotetta. Poistin decimitalla n. litran vettä wc-pöntöstä. Sekoitin lämpimään veteen n. 15% liuoksen tätä ihmemyrkkyä. Kaadoin varovaisesti pönttöön. Annoin vaikuttaa reilun puoli tuntia. Harjasin WC-harjalla kunnolla. Huomasin että vesi muuttui vaaleanruskeaksi. Huuhtelin pöntön kunnolla. Kuin uusi !!!
http://www.nestetukku.fi/tuote/ruosteen-ja-kalkinpoistoaine-500ml/10115/

mulla ainhakaan ei toi harpic powerplus eco original force (musta pullo, sinisävyinen etiketti) tehny mitään muuta kun värjäsi koko pöntön siniseksi ja haisi niin pahalle että tuntui ettei saa henkeä vedettyä, palaan kyllä takas sitruunanraikkaaseen wc ankkaan

Meillä kans oli tähän muuttaessa aivan saastainen pönttö. Kerrassaan kuvottava. Ostettiin mustassa pullossa olevaa harpiccia, kamala haju mutta tehokas aine. Mies tyhjensi pöntöstä vedet (siitäkin tulee sitten aivan kamala haju!) ja laittoi harpicin. Annettiin vaikuttaa ehkä pari tuntia ja hangattiin harjalla ja pönttö on aivan kuin uusi!
Ja eläissäni en ole nähnyt noin likaista pönttöä ennen vaikka olen siivooja! Nyt ei ole kyllä omassa käytössä likaantunut moiseen siivoon eli se ihan tavallinen sitruunainen wc-ankka riittää loistavasti!

Yhden kerran kun kärsii sen kammottavan hajun ikkunat selällään niin ei tarvi jatkossa juuri harpiccia käyttää jos on normaalien ihmisten wc-tavat eli wc vedetään joka käynnin jälkeen ja pestään vähintään kerran viikossa.

Yhteistyössä