Vitsi näitä tokaluokkalaisia tyttöjä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oddball

Aktiivinen jäsen
14.10.2009
1 634
0
36
Eli tilanne sellanen että viime vuonna tyttäreni kulki koulumatkat erään tytön kanssa. Tämä tyttö oli aina aamusin niin kiukkunen ja pahantuulinen että matkat oli sitten sitä että kiukutteli meidän likalle ja koulun jälkeen matkat kulki sitten jonkun muun kanssa tai juos meidän tyttöä karkuun, jättäen siis joukon ulkopuolelle. En puuttunut asiaan,mietin että saavat itse selvittää välinsä.Monasti meidän tyttö myös sano ettei halua kulkea sen tytön kans kun aina on niin kiukkunen, hyvin sinnitteli kuitenkin kevään loppuun.

Tänä syksynä sitten meidän tyttö tutustu toiseen tyttöön jonka kanssa kulkee matkat, tämä kolmas tyttö tulee välillä matkoja yhdessä näiden kahden kanssa ja tänä aamuna sain puhelun tämän toisen tytön äidiltä että meidän tyttö ja uusi tyttö jättävät heidän tytön joukon ulkopuolelle supattelemalla ja juoksemalla karkuun...hmmm....eli samaa mitä oma tyttönsä teki viime vuonna.

Kerroin sitten tälle äidille hänen oman tytön tehneen sitä samaa viimevuonna, mutta periaatteesta en soittanut ja kertonut asiasta. Hänen mielipiteensä nyt kuitenkin on että hänen tyttö otettava joukkoon mukaan. No, ei siinä mitään, voivat toki ottaa, mutta tiedän että meidän tytöllä ja sillä toisella on niin pahoja ristiriitoja viime vuoden perusteella, että meidän likka vetää kyllä herneen syvälle sieraimeen kun tänään pidän "puhuttelun" ja niin sanotusti joudun pakottaa ottaa sen kolmannen tytön siihen mukaan, vaikka eivät haluisikaan.

Mitä tekisitte? Onko vanhempien paikka yleensä edes puuttua tälläseen? Kyse ei ole kuitenkaan kiusaamisesta johon puuttuisin kyllä heti, vaan yksinkertasesti siitä että "kolmas pyörä on liikaa" ja ketään ei voi pakottaa kulkee toisen kanssa. En minäkään puhutellut viime vuonna tätä tyttöä kun jätti meidän tytön joukon ulkopuolelle. :o

Hankala tilanne.. itse muistan lapsena joutuneeni usein tuollaiseen tilanteeseen, että kaverit juoksi karkuun, supatti, enkä päässyt mukaan. Ei tosiaankaan tuntunut kivalta.
Jos lapset ei muulloinkaan ole kavereita, niin ei mun mielestä voi pakottaa kaveriksi, eri asia sitten jos välillä kelpaa ja toisinaan ei..
Toisaalta on tietysti hyvä oppia että joskus joutuu tulemaan toimeen ihmisten kanssa joiden kanssa ei välttämättä haluaisi olla.
Kyllähän tuo varmasti kiusaamiselta yksin jäävästä tuntuu, ei lapset mieti noin, et teinpäs itsekkin viime vuonna noin..

En pitäisi puhuttelua, enkä pakottaisi kulkemaan kolmistaan. Siihen ei todellakaan ole mitään pakkoa. Välitunneilla esim. on eri asia, ettei ketään ärsyttävääkään jätetä ulkopuolle. Sen valvominen on opettajien tehtävä. Antaa työttöjen olla kahdestaan rauhassa edes koulumatkalla.

ei tuohon kysymykseesi ole ainutta oikeaa vastausta olemassa. Joskus puoltaa se ajatus, että kolmas pyörä niin sanoakseni, jätetään pois. Lapset ovat luonteeltaan kuin me aikuisetkin, mutta vailla (useinmiten) käytöstapoja. Harmikseni olen todennut,että niitä tapoja ei aina aikuisillakaan ole. Mutta asiaan. Sinuna keskustelisin lapsesi kanssa asiasta siten, että kerrot suoraan oman mielipiteesi, että olet sitä mieltä, ettei lapsesi olisi pakko olla tämän tytön kanssa, joka viime vuonna jätti tyttösi ulkopuolelle. Mutta, koska nyt tämän tytön äiti on sitä mieltä, että on pakko ottaa mukaan, niin voisitko yrittää ottaa sitä tyttöä mukaan, vaikka et haluaisi. Kerro oma kokemuksesi, vaikka työkavereista. Jos mahdollista, vaikka niin, että äidillä on ollut joskus hankala työkaveri, mutta kun hänen kanssa tein töitä ja olin kuin en välittäisi tämän hankaluudesta, työkaveri alkoi tuntumaan helpommalta, vaikka ei ehkä miksikään muuttunutkaan. Vaan äidin asenne muuttui. Tajusitkohan mitään. saa kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja MirriX:
Hankala tilanne.. itse muistan lapsena joutuneeni usein tuollaiseen tilanteeseen, että kaverit juoksi karkuun, supatti, enkä päässyt mukaan. Ei tosiaankaan tuntunut kivalta.
Jos lapset ei muulloinkaan ole kavereita, niin ei mun mielestä voi pakottaa kaveriksi, eri asia sitten jos välillä kelpaa ja toisinaan ei..
Toisaalta on tietysti hyvä oppia että joskus joutuu tulemaan toimeen ihmisten kanssa joiden kanssa ei välttämättä haluaisi olla.
Kyllähän tuo varmasti kiusaamiselta yksin jäävästä tuntuu, ei lapset mieti noin, et teinpäs itsekkin viime vuonna noin..

Omani ei viimevuonna ottanut asiaa kiusaamisena, vaan oli välillä jopa helpottunut ettei tarvinnut kulkea sen tytön kanssa muutakun aamusin. Sen takia ei nyt meinaa hyväksyä sitä että tämä tyttö "änkee" mukaan kun hänellä nyt joku bestis jonka kanssa kulkea.Saattaa jopa pelätä että toinen vie nyt hänen bestiksensä...

Paskamainen tilanne! Vapaa-ajalla eivät ole edes tekemisissä, omani on mieluummin yksin kun hakee sitä tyttöä ulos, niin pahat on ristiriidat. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
ei tuohon kysymykseesi ole ainutta oikeaa vastausta olemassa. Joskus puoltaa se ajatus, että kolmas pyörä niin sanoakseni, jätetään pois. Lapset ovat luonteeltaan kuin me aikuisetkin, mutta vailla (useinmiten) käytöstapoja. Harmikseni olen todennut,että niitä tapoja ei aina aikuisillakaan ole. Mutta asiaan. Sinuna keskustelisin lapsesi kanssa asiasta siten, että kerrot suoraan oman mielipiteesi, että olet sitä mieltä, ettei lapsesi olisi pakko olla tämän tytön kanssa, joka viime vuonna jätti tyttösi ulkopuolelle. Mutta, koska nyt tämän tytön äiti on sitä mieltä, että on pakko ottaa mukaan, niin voisitko yrittää ottaa sitä tyttöä mukaan, vaikka et haluaisi. Kerro oma kokemuksesi, vaikka työkavereista. Jos mahdollista, vaikka niin, että äidillä on ollut joskus hankala työkaveri, mutta kun hänen kanssa tein töitä ja olin kuin en välittäisi tämän hankaluudesta, työkaveri alkoi tuntumaan helpommalta, vaikka ei ehkä miksikään muuttunutkaan. Vaan äidin asenne muuttui. Tajusitkohan mitään. saa kysyä.

Täs on vielä se että tän uuden tytön äiti sai kans puhelun tältä äidiltä, ja tämä uuden tytön äiti on sitä mieltä että pitää kulkea sitten kolmistaan...aion toki omalle puhua asiasta että kulkekaa ja olkaa sovussa, mutta tiedän että meidän likan reaktio asialle on se että hän kulkee sitten mieluummin itse...ja taas hän saa pelätä että bestis meni, toinen vei, vaikkei näin välttämättä edes käy.

Mä en millään haluis alkaa tappelee asiasta tän tytön äidin kanssa... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Enska:
Jos lähtisi kouluun vähän aikaisemmin/myöhemmin/eri reittiä, niin ei ehkä tarketuisi ylimääräisiä matkaan. Vai tuleeko se tyttö ovelta hakemaan?

Tätä nuo tytöt teki muutaman kerran, mutta sekin koettiin joukon ulkopuolelle jättämisenä koska se kolmas tyttö jossain vaiheessa näki niiden kahden tulevan toista reittiä.

ARG! mulla levii pälli! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Jos lähtisi kouluun vähän aikaisemmin/myöhemmin/eri reittiä, niin ei ehkä tarketuisi ylimääräisiä matkaan. Vai tuleeko se tyttö ovelta hakemaan?

Tätä nuo tytöt teki muutaman kerran, mutta sekin koettiin joukon ulkopuolelle jättämisenä koska se kolmas tyttö jossain vaiheessa näki niiden kahden tulevan toista reittiä.

Minä olen edelleen sitä mieltä, että kukaan ei voi pakottaa ottamaan omaa lastaan koulumatkaporukkaan! Voisitko soittaa sille kivan tytön äitille ja keskustella hänen kanssaan? Hän ei varmaan tiedä, miten se yksi on käyttäytynyt ja miten sinun lapsesi kokee tuon mukaan ottamisen.

itse sanoisin lapselle että ei ole pakko kaveerata kenenkään kanssa jos ei halua mutta toisia ei saa myöskään kiusata, tai juoruilla tai puhua selän takana pahaa. tämä pitää paikkansa myös aikuisten kanssa. ja ohjeistaisin tyttöä myöskin sanomaan tälle kolmannelle pyörälle suoraan että hänen seuransa ei vain kiinnosta ja että tämä kolmas pyörä oli itse "kiusannut" heitä edellisenä vuonna. elämässä ei voi vain vit**illa muille ja luulla että saa kavereita koska äiti pelastaa.

Minä olen edelleen sitä mieltä, että kukaan ei voi pakottaa ottamaan omaa lastaan koulumatkaporukkaan! Voisitko soittaa sille kivan tytön äitille ja keskustella hänen kanssaan? Hän ei varmaan tiedä, miten se yksi on käyttäytynyt ja miten sinun lapsesi kokee tuon mukaan ottamisen.

Soitin ja kerroin että tilanne mielestäni ristiriitanen, hän kuitenkin on myös sitä mieltä että tytöt voi ainakin kulkee matkat yhdessä vaikka eivät muuten leikkiskään. Saa nähä miten tässä vielä käy...

Senkin takia ärsyttää kun omalla on tosi vähän kavereita, kaikki asuu aika kaukana, ja nyt jos tää kolmas tyttö vie tältä tän bestiksen niin huh! Kolmannella tytöllä kuitenkin kavereita vaikka kuinka paljon, eivät vaan satu asumaan saman koulumatkan varrella.

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
itse sanoisin lapselle että ei ole pakko kaveerata kenenkään kanssa jos ei halua mutta toisia ei saa myöskään kiusata, tai juoruilla tai puhua selän takana pahaa. tämä pitää paikkansa myös aikuisten kanssa. ja ohjeistaisin tyttöä myöskin sanomaan tälle kolmannelle pyörälle suoraan että hänen seuransa ei vain kiinnosta ja että tämä kolmas pyörä oli itse "kiusannut" heitä edellisenä vuonna. elämässä ei voi vain vit**illa muille ja luulla että saa kavereita koska äiti pelastaa.

Tää oli hyvin sanottu! Just näin mietin itekin. Ei voi äidit pakottaa muita lapsia leikkimään meidän AATUEEMELIN kanssa jos ko tapaus on ärsyttävä!

Jatkan vielä jos jollakulla kommentteja. Eli kuulustelin tyttöä kun tuli koulusta ja hän kertoi että syy siihen miksi ei halua kulkea tän "vanhemman" kaverin kanssa on se että hän yrittää kuiskimisella ja kaveria pyytämällä leikkimään koulun jälkeen jättää hänet itsensä ulkopuolelle. Eli molemmat tytöt syyttää toisiaan samoista asioista.

Soitin sitten tälle äidille ja kerroin mitä meidän typy asioihin oli mieltä, että oma tyttösi tekee ihan samaa kun mistä syyttää meidän tyttöä.

No, hän ei tietysti omasta kullannupustaan tätä uskonut ja kun sanoin että tätä tapahtui jo viime vuonna oli sitä mieltä että minun olisi pitänyt puuttua siihen jo silloin...johon tuumasin että ei me äidit voida olla aina silottamassa tietä ystävyyssuhteille, aina ne ei natsaa ja sillä sipuli. Tyttöjen on itse asiansa hoidettava, koska mistään kiusaamisesta ei kuitenkaan ole kysymys.

Kysyi minulta sitten mun ratkasua asiaan ja sanoin että jos ei kolmistaan voi kulkea ja meidän tyttö on siinä sitten hänen mielestään se pahanilmanlintu niin meidän kulkee sitten matkat yksin tai me viedään kouluun autolla. Saa nähdä kuinka kauan tämä uusi tyttö sulattaa sen että meidän likka on poissa kuvioista ja hänet on pakotettu kulkemaan sellasen kans kenen kans ei haluaisi, mutta vanhemmat haluaa.

TEINKÖ NYT IHAN VÄÄRIN??? 18 vuotta ollu äiti ja aina tää on yhtä vaikeaa!!!! :ashamed: :'(

Mielestäni et tehnyt väärin. Ei ketään voi pakottaa kaveeraamaan jonkun kanssa. Koulussa tietty olis hyvä tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta vapaa-ajalla saa valita, kenen kanssa on.

Että tollaiset vanhemmat, niinkuin sen toisen tytön, 'eihän meidän lapsi koskaan tee mitään pahaa' on ärsyttäviä!

Jatkan vielä jos jollakulla kommentteja. Eli kuulustelin tyttöä kun tuli koulusta ja hän kertoi että syy siihen miksi ei halua kulkea tän "vanhemman" kaverin kanssa on se että hän yrittää kuiskimisella ja kaveria pyytämällä leikkimään koulun jälkeen jättää hänet itsensä ulkopuolelle. Eli molemmat tytöt syyttää toisiaan samoista asioista.

Soitin sitten tälle äidille ja kerroin mitä meidän typy asioihin oli mieltä, että oma tyttösi tekee ihan samaa kun mistä syyttää meidän tyttöä.

No, hän ei tietysti omasta kullannupustaan tätä uskonut ja kun sanoin että tätä tapahtui jo viime vuonna oli sitä mieltä että minun olisi pitänyt puuttua siihen jo silloin...johon tuumasin että ei me äidit voida olla aina silottamassa tietä ystävyyssuhteille, aina ne ei natsaa ja sillä sipuli. Tyttöjen on itse asiansa hoidettava, koska mistään kiusaamisesta ei kuitenkaan ole kysymys.

Kysyi minulta sitten mun ratkasua asiaan ja sanoin että jos ei kolmistaan voi kulkea ja meidän tyttö on siinä sitten hänen mielestään se pahanilmanlintu niin meidän kulkee sitten matkat yksin tai me viedään kouluun autolla. Saa nähdä kuinka kauan tämä uusi tyttö sulattaa sen että meidän likka on poissa kuvioista ja hänet on pakotettu kulkemaan sellasen kans kenen kans ei haluaisi, mutta vanhemmat haluaa.

TEINKÖ NYT IHAN VÄÄRIN??? 18 vuotta ollu äiti ja aina tää on yhtä vaikeaa!!!! :ashamed: :'(

Jos päädytte tuohon ratkaisuun, että tyttösi kulkee sitten yksin, tee tytölle selväksi, että on vaara, että hän jää sitten taas yksin kokonaan. Jos se ei tytöäsi haittaa, niin sitten toimitte noin.

Itse varmaan yrittäisin muistuttaa tyttöä edellisestä vuodesta, ja siitä, miten urjalta hänestä silloin tuntui, kun oli yksin. Ei voi pakottaa, tietenkään, mutta. Tai niin. En tiedä. Hankalaa. En sanokaan mitään.

Pointtina tässä on just se että tytöstäni ei tuntunu kurjalle viime vuonna kulkea yksin, mieluummin meni yksin kun kuunteli sen toisen äksyilyjä aamutuimaan ja yksin joutu kulkemaan jokatapauksessa pois koulusta kun tää toinen meni aina karkuun tai löys toisen kenen kanssa kulkea. Sen äidin kans oli kuitenkin sovittu että meidän tyttö hakee aamulla hänen tyttöönsä ja yhdessä kulkevat...mulla ei ollu sydäntä soittaa ja sanoo että tyttöni ei halua kulkee teidän tytön kans kun aamulla aina kiukkuaa.

Eli nyt sama tilanne vaan eessä, tyttöni löytäny jonkun kenenkans kulkee niin tää yks pilaa senkin ja ihan äidin toimesta. :o

Jotenkin tuli vielä fiilis kun soitin sen tytön äidille että hänen mielipiteensä oli "Mulle ihan sama miten teidän tyttö matkansa kulkee kuhan meidän tyttö ei joudu kulkee yksin ja hänellä on hyvä mieli " ihmettelen suuresti tätä ristiriitaa...ketään ei saa jättää ulkopuolelle mutta hänelle ihan sama miten mun tyttö kulkee jollei hänen tyttönsä seura kerta kelpaa. :'( Ja mielestäni tekee vaan karhunpalveluksen omalleen kun silottaa tietä ystävyyssuhteille, eikö se ole lasten oma tehtävä luoda niitä?

Yhteistyössä