Vittu että mulla on pallopää ukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sirenna

Vieras
Alkaa ihan niinku "vähäsen" vituttaa. Mulla on tällä viikolla iltavuoro ja tuun sitten duunista kymmeneltä. Aamulla hoidoin lapset tarhaan ja oli kaikkea muuta ja kämppä oli aika sekanen. No aattelin että kaipa ukko ainakin vähän siivoo. No kilin vittu... pahemmassa kunnossa kämppä ku tuun himaan ja vatipää nukahtanut sohvalle. Teki mieli monottaa päähän tota saatanan älykääpää. No vittu tää tyttö menee sit samantien nukkumaan ja jumalauta en taatusti siivoo huomenna. Katotaan että koska toi äluykääpä tajuaa...

[QUOTE="ap";29096829]No tätä peliä voi pelata kaksikin. KAtotaan helkkari että kuinka kauan ukko selviää ku mä toimin kuin se.[/QUOTE]

Juu, älkää ihmeessä puhuko. Heti vain mykkäkoulut sun muut käyttöön niin varmasti on kurjaa ihan kaikilla.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Juu, älkää ihmeessä puhuko. Heti vain mykkäkoulut sun muut käyttöön niin varmasti on kurjaa ihan kaikilla.

Tälle pallopäälle on kyllä asiat moneen otteeseen JUURTA JAKSAEN SELITETTY. Mutta kun ei mee perille. Joten sitten on vähän toisenlaisten keinojen aika. Mua oikeen vihastuttaa, ettei unta ees saa. Mut oonpa oikeen suunnitellut, että miten tän homman hoidan. Huomenna ku oon aamupäivän kotona, niin jätän kaikki ihan niinkuin ukkokin tekee... en tietenkään tahallaan sekota, mutta enpä paljoo piittaa että jääkö esim. lautaset pöydälle.

[QUOTE="ap";29096862]Tälle pallopäälle on kyllä asiat moneen otteeseen JUURTA JAKSAEN SELITETTY. Mutta kun ei mee perille. Joten sitten on vähän toisenlaisten keinojen aika. Mua oikeen vihastuttaa, ettei unta ees saa. Mut oonpa oikeen suunnitellut, että miten tän homman hoidan. Huomenna ku oon aamupäivän kotona, niin jätän kaikki ihan niinkuin ukkokin tekee... en tietenkään tahallaan sekota, mutta enpä paljoo piittaa että jääkö esim. lautaset pöydälle.[/QUOTE]

Jos sanallinen ilmaisu ei mene perille, niin kirjoita.

Kuka yleensäkään jättää lautaset pöydälle?

Luulen, että tää ei oo toimiva tapa. Mut kiinnostais kyllä tietää, että miten tää sun sotas etenee. Kerroppas huomenna. Mun arvaus: Kahta kauheempi sotku. Kannattais ees kirjoittaa lappu... Ilmeisesti ukkos lähtee aikaisin töihin, joten kirjoita lappu päivällä. JOko selventävä tai sitten ihan vaan, että "Olis kiva jos siivoasit" tms.

• Tykkää
Reactions: MIES!
Voi, voi Mitä ihmettä sä vauhkoot ei kenenkään ole pakko siivota, jos ei jaksa. Ilmeisesti oli väsynyt kerran nukkui. Älä säkään nuku, vaan siivoo. Sun periaatteella sem nee just niin, että sä pääset töiden jälkeen nukkuun, mutta miehes ei. Onko reilua? HÄH?
Mikä pakko kenenkään on kotonaan tehdä asioita joita ei halua? Kyllä se sitten siivoo, kun sotku häiritsee tai jaksaa. Ethän sä itsekkään siivoo, jos et jaksa.

Ei vittu tota mun ukkoa. En jaksanut mitään lappua väsätä, mutta päätin aloittaa "sodan". No perkele koti ihan hävityksen kauhistus ja ukko nukkuu. NO mulle riitti ja potkin sen ylös. Ja kysyin selvitystä. No eihän tää pallopää ollu ees tajunnu, että on sekasta. Kiisti kaikki mielenosoitukset. Lupas sitten huomenna siivota duuninsa jälkeen. Ei uskomatonta miten miehet on tommosia. Voivat elää sekasorron keskellä suunnilleen niin etteivät ees huomaa... huoh... en siis oikeesti olis ees uskonut, mutta kyllä se vilpittömältä vaikutti...

ja siis huh huh, sukkia ja kalsareita siellä täällä jne... No olin itte pirteemmällä tuulella ja siivosin melkien kaikki. Laitoin sitten lapun, että siivoo vielä vessa ja kato sitten kämppää ja pidä se semmosena...

^ Joillakin on vain se tilanne ettei mikään auta. On hieman pakko nalkuttaa, koska sitähän miesten maailmassa samasta asiasta kerta toisensa perään sanominen on. Mieheni äiti on opettanut kaikki poikansa pienestä lähtien hyvälle ja helpolle elämälle, mikä on kyllä upeaa vanhemmuutta ja siitä nostan hattua. Huonona puolena on sen heijaste aikuisuuteen, eli mitään ei olla valmiita tekemään mutta silti kaiken pitäisi tulla eteen ilmaiseksi. Eli esimerkiksi työttömänä ollessaan mies oli enemmän kuin tyytyväinen elämäänsä kotosalla pelaillen eikä todellakaan siivonnut, laittanut ruokaa tai muutenkaan auttanut, edes rahallisesti. Itse huhkin itseni melkein rikki kun yritin haalia ylitöitä ylitöiden perään saadakseni kasaan meidän molempien menojen maksamiseksi, pitihän miehelle kuitenkin ostaa vaatteitakin kun omat Kelan korvauksensa paloi peleihin, levyihin ja ryyppäämiseen. 10-15 tunnin työpäivän jälkeen mikään ei masenna enempää kuin saapua kodiksi kutsumaansa kaatopaikkaan, hoitaa kotityöt ja kaatua puolikuolleena sänkyyn nukkumaan jaksaakseen edes viikonloppuun saakka. Periaatelaiskojakin löytyy ja jotkut ihmiset ihan oikeasti ovat sellaisia ettei niille voi muuta kuin nalkuttaa.

Tsemiä aloittajalle. Toki lähtötilannetta tietämättömän on vaikea enempää kommentoida, mutta ehkä olisi aika puhua. Jos tilanne menee yhtä pahaksi kuin meillä, suosittelen lämpimästi pariterapiaa sillä siellä ilmapiiri juttelulle on ihan erilainen. Ainakin meillä mies tuntui oikeasti kuuntelevan sillä tiesi että ollaan elämän aallonmurtajalla ja ellei nyt ole aikaa kuunnella, saa viettää taas vuosia sinkkuna. Kenenkään ei tarvitse jaksaa tehdä kaikkea yksin. Keskustelkaa kasvotusten, vakavasti ja ilman äänenvoimakkuuden nostoja tai haukkumisia, asioihin voi hiljalleen tulla muutos. Toivottavasti ainakin. Meillä vuodet ja monet riidat, keskustelut ja terapia ovat auttaneet jo sen verran, että mies maksaa nykyään edes menonsa vaikkei kotona vielä mitään vapaaehtoisesti teekään. Saan tehdä vain 40 h viikossa töitä ja se näkyy paljon omassa jaksamisessa.

[QUOTE="ap";29100001]Ei vittu tota mun ukkoa. En jaksanut mitään lappua väsätä, mutta päätin aloittaa "sodan". No perkele koti ihan hävityksen kauhistus ja ukko nukkuu. NO mulle riitti ja potkin sen ylös. Ja kysyin selvitystä. No eihän tää pallopää ollu ees tajunnu, että on sekasta. Kiisti kaikki mielenosoitukset. Lupas sitten huomenna siivota duuninsa jälkeen. Ei uskomatonta miten miehet on tommosia. Voivat elää sekasorron keskellä suunnilleen niin etteivät ees huomaa... huoh... en siis oikeesti olis ees uskonut, mutta kyllä se vilpittömältä vaikutti...

ja siis huh huh, sukkia ja kalsareita siellä täällä jne... No olin itte pirteemmällä tuulella ja siivosin melkien kaikki. Laitoin sitten lapun, että siivoo vielä vessa ja kato sitten kämppää ja pidä se semmosena...[/QUOTE]

Kyllä se nyt varmasti oppi tästä...

Ja sama homma viikon päästä. "Ukko ei siivoo..." No ei kai hän siivoakaan kun tietää, että sinä siivoat kuitenkin.

Jos se siisti kämppä on niin tärkee, ni maksa siivooja omasta pussistas, mut ei ketään herätetä unilta vaatien siivousta. PMS? Parisuhde voi paljo paremmin, kun yrittää niuhottaa vähempi.

Eli mies saa kyllä sotkea, mutta jälkiään hänen ei tarvitse siivota? Eiköhän se maksa siivoojan, joka ei viitsi osallistua tippaakaan oman kodin hoitoon. Mä yritän opettaa lapsillekin, että jälkensä pitää korjata. Teillä ehkä ei ole näin?

[QUOTE="vieras";29100120]Eli mies saa kyllä sotkea, mutta jälkiään hänen ei tarvitse siivota? Eiköhän se maksa siivoojan, joka ei viitsi osallistua tippaakaan oman kodin hoitoon. Mä yritän opettaa lapsillekin, että jälkensä pitää korjata. Teillä ehkä ei ole näin?[/QUOTE]

Mites ois jos lopetatte niiden peräkammarien poikien metsästämisen? Tiedättekö, täälä on myös ns. normaalejakin miehiä vielä jaossa?

Mä nään tässä yhden ainoan epäkohdan ja sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Ja se on se, että se joka menee iltavuoroon ei tee mitään kotihommia vaan kaikki kaatuu sen niskaan joka on illan kotona. Sinä siis viet lapset hoitoon ja hoidat aamutoimet(pukemine ja hampaiden pesu?) ja kun lapset hoidossa on sulla omaa aikaa siihen asti kun menet töihin. (Monta tuntia)

Mies tulee töistä ja hakee lapset kotiin, ruokkii ja touhuaa niiden kanssa illan, antaa iltapalan ja hoitaailtapesut ja laittaa nukkumaan. Tämän lisäksi pitäisi hoitaa kaikki siivoukset. Oma aika on sitten kun lapset nukkuu. Eli ehkä klo 21-22 riippuen monelta lapset menee nukkumaan.

Kuulostaako reilulta? Musta ei . Eiköhän sekin voi jotain tehdä joka on koko päivän yksin eikä jättää kaikkea sille joka kuitenkin tekee päivän aikana enemmän.

Yhteistyössä