Vittu tuo kakara on tyhmä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mäkin poltan hihojani mutta en silti hauku lastani/muidenkaan lapsia tyhmiksi...enkä kuvittele kuuluvani "täydellisiin".Meillä tyttö kesällä 7v ja ajaa apareilla!!!

Ei lapsi ole tyhmä, jos ei heti opi pyörällä ajamaan. Vaatii enemmän aikaa kuin tunti. Yleensä opetteluun voi mennä aikaa useampi viikko tai kuukausi. Se vaatii kärsivällisyyttä ja sisua ja jos ei itseltä sitä löydy, kannattaa opettamisen jättää jollekin, jolla sitä on tai lapsi menettää kiinnostuksensa koko pyöräilyä kohtaan ja siitä et voi sitten syyttää kuin itseäsi.

Muistan kun siskoni aikoinaan opetti tytärtään ajamaan fillarilla. Sisko on itse rauhallisuus ja ihmettelin kun hän sanoi, että hihat palaa... No, minä otin sitten opetusvastuun ja täytyy sanoa, että oli aika vaikeeta olla rauhallinen ja kannustava, lopulta tyttö kuitenkin oppi ajamaan ilman appareita. Mutta siis ymmärrän ap:tä, mutta toi kielenkäyttö oli ala-arvoista.

Mun 11 vuotiaskaan ei osaa ajaa kunnolla, so what? On kai muitakin taitoja mitä tarvitaan, ja jokainen ihminen on YKSILÖ. Joku on lahjakas matikassa, toinen liikunnassa jne..

No en mä pystyisi edes täällä sanoa lastani tyhmäksi enkä edes ajattelemaan hänen olevan tyhmä vaikka ei kaikkia ikätasonsa taitoja hallitsekaan. Poika täyttää elokuussa 6v. ja ei osaa ajaa ilman appareita, mutta kaikki aikanaan. Lisäksi pojalla epäillään aspergerin syndroomaa ja sosiaaliset sekä motoriset taidot heikompia, mutta ei hänkään ole tyhmä vaan lahjakkaampi toisissa asioissa kuten hahmottamisessa, jossa on aikuisten tasolla.
Jokaisella lapsella on eri osaamisalueet, ei se liity tyhmyyteen.

Mun poika oppi viime kesänä vasta lähtemään liikenteeseeb itekseen (7vee täytti). Ei oppiniut koko kesänä jarruttamaan eikä ajanu viittä metriä pidempää matkaa. Nyt täyttää 8 ja annoin pyörän sille, että oppii jos oppii. No oppihan se jopa jarruttamaan. Vielä vaan menee mutkitellen ajaminen. Kyllä oppii ajamaan aivan varmasti. Se tasapaino kun ei ole kaikilla hallinnassa.
Pojalla on satula sen verran alhaalla, että voi lähteä istualtaan liikenteeseen. Ei siis todellakaan vielä hallitse täysin ajamistaan. Liian pienikin on pyörä, mutta ei kannata ostaa isompaa ennen kui oppii kunnolla ja ei tuu sit pelkoja ajamisen suhteen kun ei hallitse pyörää.

Tsemppiä, tässä on vielä kesä aikaa.

Me muuten käytiin yhdellä hiekkakentällä harjoittelemassa niin on lääniä. Aluks tietty minä tarakassa kiinni.

Yhteistyössä