""vittu""

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääliö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääliö

Vieras
Mitä mieltä olette jos mies käyttää naisesta nimitystä ""vittu "" ym. ääliömäistä kavereilleen.

Olen syyttänyt miestä kunnioituksen puutteesta, mutta mies vain väittää että tuollaista kielenkäyttöä on miesten kesken.

Kuinka paljon paremmalta kuulostaisikaan sana kulta kuin esim. vittu.

Tosin mies on kahden kesken ihan kultainen. Mut miksi pitää sit puhua toisille miehille minusta rumasti....

Välillä tuntuu että naputan turhasta asiasta. Mutta kun se loukkaa minua!

Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Mutta miten saan miehen sen tajuamaan? Että tuollaiset puheet on huonoa käytöstä eivätkä todellakaan osoita kunnioitusta minua kohtaan.

Kokeile käyttää hänestä nimitystä pippeli miehen omille kavereille. Ei kyrpä, koska se on miehinen. Luulen että tuollainen nimittely on jotain miehisyysjuttua, huonojen käytöstapojen lisäksi.

En usko että kukaan mies haluaa oppa pippeli kavereidensa edessä ja voit ehkä tehdä vaihtokaupan.

Mut näin naisten kesken, pippeliä parempi nimitys olis kyllä täys mulkku. :) mutta koeta kestää, älä hävitä hyvää miestä yhden törön piirteen vuoksi.

Ensinnäkin en ole KOSKAAN kuullut kenenkään miehen käyttävän tyttöystävästään tuollaista nimitystä, että yleistä se ei todellakaan ole. Siihen miehen on aivan turha vedota. En sitten tiedä millaisessa moukkaporukassa miehesi liikkuu, ehkä heillä tuo on tapana.

En usko, että saat miestä millään lopettamaan tuota tapaa. Jos hän ei halua lopettaa niin ei myöskään lopeta. Eoäilen että taustalla on täydellinen kunnioituksen puute sinua ja ehkä muitakin naisia kohtaan. Normaalijärjellä varustettu mies kun ei puhuttele naisia ruumiinosien nimillä. Etenkään omaansa, jota miehen olisi tarkoitus suojella ja kunnioittaa.
Ehkä miehelläsi on tarve kavereille esittää jotenkin siistiä jätkää ja sinä et sovi siihen rooliin. Ehkä hänen on noin osoitettava paikkasi ikään kuin häntä alempana olevana, ainoastaan pillutarpeen tyydyttäjänä.

Siis mies ihan oikeasti kutsuu sinua nimellä ""vittu"" kavereilleen?! Myös sinun kuultesi? Tyyliin: ""Oltiin eilen Vitun kanssa leffassa..."" Kamalaa! Puhuvatko hänen kaverinsa myös samaan tyyliin? ""Pillu teki eilen hyvää ruokaa"" tai vastaavaa?

Minä en sietäisi tuollaista, että minut esineellistettäisiin pelkäksi vituksi. Jokaisella ihmisellä on sitäpaitsi etunimi, jota voi käyttää.

Minkä ikäinen miehesi on? Enpä usko, että kaikki miehet puhuisivat keskenään naisista (kaiken lisäksi omista puolisoistaan tai seurustelukumppaneistaan!) noin rumasti ja idioottimaisesti.

Enpä ole minäkään moiseen kauniimman puoliskon nimittelyyn koskaan törmännyt. Noin muutenkin minusta on tosi typerää puhua alentuvasti omasta puolisosta. Muut ihmiset vielä luulisivat, että minä luuseri en ole parempaa saanut.

Toisaalta, repeäisin armottomaan hörönauruun, jos joku kaverini nimittäisi kumppaniaan miesporukassa kullaksi.

Rupeat puhumaan omasta äijästäsi 'mulkkuna' ja jos äijä alkaa valittamaan, sanot, että tuollainen kielenkäyttö on ihan yleistä naisten keskuudessa.

Eli ensi kerran, kun ukon kaverit tai omasi ovat paikalla, vaihdat äijän nimen paikalle mulkun.

Ihan yksinkertaista.

Sitä mieltä, että älä hyväksy. Miehesi kommentti siitä, että näin miehet puhuvat, ei pidä paikkaansa. Eivät puhu näin.

Ihmiset kohtelevat meitä niin kuin annamme heidän kohdella. Tee selväksi, että tuollaisen on loputtava. Heti. Muuten parisuhde on vaarassa.

Monet täällä suosittelevat kostoa - vastaamista samalla mitalla. En usko siihen. Sehän olisi laskeutumista samalle tasolle.

Sitä mieltä, että älä hyväksy. Miehesi kommentti siitä, että näin miehet puhuvat, ei pidä paikkaansa. Eivät puhu näin.

Ihmiset kohtelevat meitä niin kuin annamme heidän kohdella. Tee selväksi, että tuollaisen on loputtava. Heti. Muuten parisuhde on vaarassa.

Monet täällä suosittelevat kostoa - vastaamista samalla mitalla. En usko siihen. Sehän olisi laskeutumista samalle tasolle.

Ei miehet puhu vaimoistaan tällä tavalla, ei ainakaan täällä Pohjanmaalla. Tuollainen kielenkäyttö on tyhmää ja toista ihmistä alentavaa, eikä tällaista tarvitse kenenkään kuunnella eikä sietää. Itse olen lukenut paljon metsätyömiesten (jätkien) asunto-oloista vuosikymmenten aikana eripuolilta Suomea. Siellä oli käytössä ""kämppälaki"" jossa oli maininta että omasta vaimosta ei saanut puhua kämppä oloissa mitään loukkaavaa. Laki oli kirjoittamaton mutta kaikki jätkät sitä noudattivat, jos joku erehtyi poikkeamaan polulta, tuli kenttäoikeuden päätös ""remmiapelista"" ja varmasti pantiin myös toimeen eikä tuomiosta voinut valittaa. Oikea Mies kunnioittaa vaimoaan puolisona ja lähimmäisenä, pitää tämän puolta elämän varsitiellä. Jos erimielisyyttä tulee sellaiset asiat käsitellään kotona ja suljetuin ovin, eikä pidetä lapsia ""lautamiehinä"" Sydämen kyllyydestä suu puhuu, kilpailkaa toistenne kunnioittamisessa. Nämä on tämmöisen jo vanhemman miehen neuvoja elämää varten. Muurahaiset on viisaita ne vetävät havun-neulaa aina samaan suuntaan.

En ole edes tiennyt, että on olemassa niin huonosti käyttäytyviä ja junttimaisia miehiä, jotka käyttävät naisestaan tuollaista nimitystä. Onneksi ei ole tarvinnut
törmätä. Pyörimme eri piireissä, thank God!

Annan neuvon, jätä se mies! Eihän hän kunnioita sinua lainkaan, ja taidat olla hänelle se pelkkä ""vittu"" jos noin kerran puhuu. Etkä todellakaan naputa turhaan. Tai no, taidat ehkä tavallaan ""naputtaakin turhaan"", koska mies ei tule muuttumaan. Älä alistu mihin tahansa!

Esimerkki ""entisestä elämästäni"". Ex jonka jätin kymmenen vuotta sitten kutsui minua nimellä Kullinnuppi. Tämän hän oli vääntänyt Kullannuppu-sanasta. Olin ""Kullinnuppi jolla on tosi ihana vittu"".

No, minä aloin sitten kutsua häntä nimellä Ex, ja tätä suosittelen sinullekin ;)

Vakavasti puhuen, olin tämän Kullinuppi-tyypin kanssa kokonaiset 3 vuotta, kun aina lupasi parantaa tapansa... onneksi en kuullut mitä hän puhui minusta kavereilleen, kun päin naamaakin noin rumasti :(

Tarkistin ton vittu-asian omalta poikaystävältä ja se joskus on kuullut kaverinsa sanovan että ""baarissa oli hyviä vittuja"" kun siellä oli ollut hyvännäkösiä tyttöjä. Mutta aika törkee nimitys... ja jotku sitä näemmä tuntuu käyttävän.

En ole koskaan kuullut, että kukaan mies käyttäisi noin järkyttävää sanaa kenestäkään naisesta.

Ja toivon todella, etten koskaan sellaista tapaakaan. Sitten olen eksynyt väärään seuraan, josta poistun nopeasti.

Mies nimittää minua ämmäksi. Ei kyllä niin paha kuin ap:n vittu. Mutta vituttaa kuitenkin minua.

Ap:n kannattaisi kutsua miestään yleisesti mulkuksi. Jos mies sitten tajuaisi, jos ei ole niin tyhmä ettei ymmärrä sitä loukkaukseksi.