vitun kela!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyrpiintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyrpiintynyt

Vieras
tarkasti meiltä tulojen nousun takia asumistuen 3 kk sitten,ja nyt tuli lappu tänään,että asumistuki on lakkautettu,koska ei olla tehty asumistuen vuositarkastusta!!!!ei meille ees oo tullu mitään sellasta kirjettä,että ois pitäny tarkistaa!ja asiakaspalvelu ei tietenkään vastaa!onko kohtalontovereita ja miten ootte selvittäny asiaa?siis kun ei oo meidän moka tämä juttu.
 
Tuskin sieltä tulojen nousun takia mitään lappua tuleekaan. Itsekin pitää osata hoitaa asioita. Kelan sivuilla ja kirjeissä selvästi sanotaan, että jos tulot nousevat tietyn verran pitää tehdä tarkastus. Mistä ihmeestä Kelan väki yhtä äkkiä voi tietää kenellä tulot nousee ja milloin. Turha syyttää Kelaa omista mokista.
 
ollaan tehty se tarkatus tulojen nousun takia!!!!vaan eivät itse lähettäneet sitä vuositarkastuslappua ja siitä viime tarkistuksesta ei oo ku se alle 3kk.eli ei meidän moka edelleenkään!
 
Minun mielestä sieltä PITÄÄ tosiaan tulla hyvissäajoin kirje että on se vuositarkistus tulossa. Sinun pitää vaan ottaa yhteyttä sinne Kelaan ja selittää asiaa. Kai ne sen tarkistuksensa voi tehdä nytkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Tuskin sieltä tulojen nousun takia mitään lappua tuleekaan. Itsekin pitää osata hoitaa asioita. Kelan sivuilla ja kirjeissä selvästi sanotaan, että jos tulot nousevat tietyn verran pitää tehdä tarkastus. Mistä ihmeestä Kelan väki yhtä äkkiä voi tietää kenellä tulot nousee ja milloin. Turha syyttää Kelaa omista mokista.

Eiks aapee tuossa kumminkin noitunut sitä kun kelalta ei tullut ilmoitusta VUOSITARKISTUKSESTA!!
Tulojen takiahan heiltä oli vasta tarkastettu, mutta vuositarkastus eri asia!

Mein tuki tarkastettiin minun pyynnästäni huhtikuussa kun tulot muuttui ja kuukaus sitten tuli kirje että pitää tehä nyt vuositarkastus.
Kelalta kyllä pitäs aina tulla se kirje tosta vuostarkastuksesta.

AP sinne meet paikan päälle sen kirjeen kanssa ja kyselet että miten on noin käynyt jos sitä ilmotusta ei oo kerta tullut milloin se tarkastus ois pitäny tehä.
 
juu,mutta mitään ei oo näkyny,tarkastin postit ja laskut..ja kiva kun tää päätöskin tuli nyt viimenen päivä,ei kai voi ees valittaa...ja huomenna ois pitäny tuen tulla maksuun..aika outoo toimintaa kyllä,ei oo aikasemmin tämmöstä tapahtunu:O
 
juu,niin meinaan tehäkkin:)kiitos asiallisista vastauksista..aattelin vaan että mitenköhän helposti myöntävät sen virheen vai meneekö meidän piikkiin?ja miten kauan tän asian käsittely sit kestää..et milloinkohan ois sit taas mahdollista saada sitä tukea?
 
Haloota. Aina kun Kelasta tulee päätös tuesta, sen mukana tulee ILMOITUS TULOJEN MUUTTUMISESTA tms, joka yleensä ainakin meillä päätyy paperinkeräykseen kuoren mukana, mutta sillä ilmoitetaan ne itse ja omatoimisesti..... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellunkana:
Haloota. Aina kun Kelasta tulee päätös tuesta, sen mukana tulee ILMOITUS TULOJEN MUUTTUMISESTA tms, joka yleensä ainakin meillä päätyy paperinkeräykseen kuoren mukana, mutta sillä ilmoitetaan ne itse ja omatoimisesti..... :/

Mut eihän täs oo kyse mistään tulojen muuttumisesta :o
 
On kyllä kumma kun jotkut eivät osaa lukea!

Ap, voit katsoa netistä kelan asiontisivuilta (sinne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla) että onko kela lähettänyt teille kirjettä asiasta, jos esim. postissa hukkunut. Meillä ainakin kaikki Kelalta lähetetyt kirjeet tulee sinne näkyviin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
On kyllä kumma kun jotkut eivät osaa lukea!

Ap, voit katsoa netistä kelan asiontisivuilta (sinne kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla) että onko kela lähettänyt teille kirjettä asiasta, jos esim. postissa hukkunut. Meillä ainakin kaikki Kelalta lähetetyt kirjeet tulee sinne näkyviin.

Minä en oo koskaan siinä kirjeet-kohassa nähny mitään mutta en olekkaan katellut sitä niihin aikoihin kun odotan jotain kirjettä kelalta!

Toivottavast tuo aapeen tilanne selviäis parhain päin!
 

Yhteistyössä