vitutuksen multihupennus: esikoisen kaverit tulee hakkaamaan ovikelloa just, kun on saanut vauvan nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lily"

Vieras
ja juuri, kun meinasin kahvit keittää & tehdä kotihommia. ei helvetti kun ottaa päähän!!! olen käskenyt likankin sanoa kavereille, että koputtaa mutta kun ei . ja likka ite on kansa semmonen, että tulee ovelle viiden minuutin välein ihan hömöistä syistä (selkäni meni poikki. tuolla on dinosaurus. tulin vaan sanomaan moi äiti jne jne) mutta ei sillä vielä avainta uskalla antaa kun on semmonen höntti (täyttää kohta 6).

tiedän kyllä, että sen ovikellon saa irtikin! se oli niin yli vuoden , mutta nyt kun tuo "vauva" on 1v6kk ni mies sano et laitataan se ovikello takas.. jep, hyvä idea.
pitää toivoa, että tää nyt nukahtaa takas tähän syliin ja saan pestyä lattioita ym

Ihan tuttua. Siis liiankin tuttua. Aaargh! Ja sitten se huuto siellä oven takana: "Toimiiko ovikello? Kuuluuko se? Kyllä te ootte kotona, kun auto on pihassa!"

Mutta toisaalta, ei ne naapurin muksut tiedä, että olen just saanut vauvan nukkumaan.

esikoisen kohdalla ei ollut tuollaista ongelmaa, ku asuttiin ihan korves :D pitäis vissii muuttaa takas ni kukaan ei tulis ovelle soittamatta edellispäivänä että ootteko kotosalla

ovat lapset tottuneet, että ovilla ei kolkutella tai pirautella kun on lappu ovessa, että joku nukkuu. Näin siis toimitaan sekä lähistön rivareissa, että omakotitaloissa. Olen ollut systeemiin tosi tyytyväinen, koska meillä koirat repii pelihousut sekä ovikellosta, että oven koputtelusta.

Kaikki aikuiset eivät vain ole niin fiksuja, että ymmärtäisivät lapun merkityksen; joku pirhanan multakauppias soitti ovikelloa juuri silloin kuin ei olisi tarvinnut. Tarvinnee laittaa siihen vielä, että kaupustelu kielletty :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
AAARGH!! Voin kuvitella tunteen!!! Sympatiat sulle ap!
Meillä taasen kerrostalossa makkari on oven vieressä (ja itse asiassa myös rappukäytävän "vieressä") joten meidän 1,5v on monesti herännyt päikkäreiltä kun POSTI KOLAHTAA luukusta tai yläkerran perhe tömistelee ja pälisee iltapäivällä kotiin tullessaan... Mulla niin keittää jo valmiiksi kun kuulen että nyt rappuun astui joku "rytmiryhmä" koska kestää pari sekuntia, niin makkarista kuuluu jo ääääää...! Juu ja sinulle #8 joka sanoit että parempi et lapsi oppii nukkuun äänten keskellä, se on helppo sanoa. Luulisi et 1,5 vuodessa tää meidänkin olis oppinu.. :D

Ja eilen oli paras...keskipäivällä joku jossain porasi, YHDEN kerran. Eiköhän se siihen taas huutaen herännyt! Kyllä keitti! Täällä kun joku on aloittanut jonkun remontin ilmeisesti, mutta tekee sitä JOKA PÄIVÄ yleensä just puolen päivän aikaan... Huoh, tekis sit kaiken kerralla eikä joka päivä porais tai nakuttelis yhtä juttua... =/

Kiitos että mäkin sain purkaa...!!

mikähän mun 1,5 veellä on, kun ei tarvita edes ääntä, niin se hetken päästä on hereillä ja tassuttelee etsimään mua. Mut löydettyään heittäytyy syliin ja alkaa nukkua siinä.

[QUOTE="vieras";28608997]parempi et lapsi oppii nukkuun äänten keskellä, helpompi aikuisenakin[/QUOTE]

Toiset ne vaan ei opi. Mulla ipana heräs jo vauvana joka ääneen, oltiin missä tahansa. Isompanakin se vielä havahtui ja häiriintyi mm kuorsauksesta. Iän myötä vasta kasvoi se kynnys heräämiseen. Ja huopatosutehtaassa meillä ei oo eletty.

[QUOTE="vieras";28608997]parempi et lapsi oppii nukkuun äänten keskellä, helpompi aikuisenakin[/QUO

ei se esim. siihen herää, jos imuroidaan, mutta ovikello TAI miehen kännykkä
(semmonen tilililu-heviviisu soittoäänenä) on jo liikaa. vaik nukkuu yläkerras ja ovi kiinni!!! :O

Jos on sähköovikello niin ota piuhat irti. Jos asut kerrostalossa jossa sellainen painettava tai pyöritettävä kello niin laita ilmastointiteippiä siihen päälle ja lappu oveen että "KOPUTA!"

Toi oli niin ärsyttävää valvottavan vauvan kanssa! Kyllä se elämä vaan oli vaikeaa kun se oli ainoa hetki päivässä tehdä yhtään mitään.

Muistan kerran kun olin valvonut monta viikkoa putkeen ja sinä yhtenä päivänä sain lapsen ulos nukkumaan. 5 min. sen jälkeen hornetit pyyhkäisivät yli :D

Onneksi on ohimenevä vaihe.

[QUOTE="vieras";28608997]parempi et lapsi oppii nukkuun äänten keskellä, helpompi aikuisenakin[/QUOTE]

Olen joutunut nukkumaan lapsuuteni ja nuoruuteni älämölön keskellä enkä nyt aikuisena siedä meteliä silloin kun nukun... telkkari voi olla auki mut sen pitää sit olla hiljasella.

Voitteko kuvitella sen metelin, mikä lähtee kolmesta seefferistä, kun ne päästetään omasta tilastaan (kodari) irti ja juoksemaan pihalle?!! Vauva vaan nukkuu...

Meillä otettiin juuri tuon takia ovikello pois toiminnasta. Eikä koettu sitä tarpeelliseksi omakotitalossa asutusalueella joten oli monta vuotta pois käytöstä. Silloin laitettiin toimintaan, kun talo pistettiin myyntiin. Nuorinkin oli jo 6v.

[QUOTE="vieras";28609156]Kylläpä on monella elämä vaikeaa.[/QUOTE]

Sulla ei taida lapsia olla? Tai sitten olet robotti. Itselläni tässä hormonimyräkässä tissitakiaisen päiväunet on sellainen hetki, että jos joku sen hetken minun päivästäni sabotoi niin saa kyllä siitä kuulla. Vieraita ei oteta silloin edes vastaan (onneksi esikoinen niin pieni ettei omia kavereita vielä ole, siis sellaisia jotka ilman vanhempia tulisivat kylään) ja laitan miehen vapaapäivinä miehen pihalle toisen lapsen kanssa. Ja NAUTIN.

Vauvavuosi on persiistä, onneksi tämä joskus loppuu.

Ettekö te osaa laittaa siihen oveen kuvaa, jonka pienetkin lapset ymmärtää? Nukkuvan kuun kuva oveen, kun ei saa häiritä ja vaikka hymynaama silloin, kun ovea saa koputella. Aivan sama, mitä ne ovat, kunhan merkitykset selitetään lapsille. Tietenkin lapsien kanssa pitää asiasta keskustella, että ymmärtävät jutun juonen. Omat kakrut totutin nukkumaan metelissä kolistellen kattilan kansia ja tiputellen tavaroita, musiikin ja normielämän äänissä hyvin nukkuivat. Tuosta kuvasymbolikasta on kokemusta monelta vuodelta ja melkein 20 lapsen verran.

Yhteistyössä