Voe paskan paska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24213075]Perkata??? Eikö nykyään ole äidinkieltä koulussa?[/QUOTE]

No mitäs sä niille mansikoille sitten teet? Kyllä meillä täällä pohjanmaalla on vaan aina ne perkattu

Pyykit meinaa muuten olla yks perkeles. Kun illalla väsyneenä ajattelee, että nyt mä menen sänkyyn ja rupian nukkumaan niin sitten muistaa ne keleen pyykit... Ja pakko ne on laittaa kuivumaan koska muuten alkaa haisemaan.

Itte onneksi olen muistanu laittaa työvaatteet kuivumaan jo jokin aika sitten. Mansikat olen peraannu perjantaina. :D

[QUOTE="Maisa";24213087]No mitäs sä niille mansikoille sitten teet? Kyllä meillä täällä pohjanmaalla on vaan aina ne perkattu[/QUOTE]

Yleiskielessä ne perataan. Siis perata, ei perkata.

[QUOTE="Maisa";24213087]No mitäs sä niille mansikoille sitten teet? Kyllä meillä täällä pohjanmaalla on vaan aina ne perkattu[/QUOTE]

Riippuu missä päin Pohjanmaata.

Mitenhän oon ne mansikat sillä tavalla saanu aiemmin ojennukseen kun on tullu ihan väärin siitä puhuttuakin :D

No mulla on aina kielioppisäännöt olleet hieman hakusessa. Saa nähä miten gradun vääntämisen kanssa käy, sisällön puolesta opinnoissa saan hyviä arvosanoja mutta aina tuosta kieliasusta tulee sanomista.

[QUOTE="Maisa";24213126]Aika keskeltä :)[/QUOTE]

Mä olen E-P:ltä. Ei ole kyllä mun korvaan sattunu, että täällä joku käyttääs sanaa perkannu. Mutta eiköhän ne mansikat tosiaan saa pakkaaseen vaikka väärin kirjoottaa. :D

[QUOTE="Maisa";24213123]
No mulla on aina kielioppisäännöt olleet hieman hakusessa. Saa nähä miten gradun vääntämisen kanssa käy, sisällön puolesta opinnoissa saan hyviä arvosanoja mutta aina tuosta kieliasusta tulee sanomista.[/QUOTE]

Olisko sulla joku kaveri tms. joka vois tekstin tarkistaa? Onhan siinä toki paljon lukemista, että ei moni helposti lähde sitä lukemaan.

Niin pitäs. Sain just viimeinki mansikat pakkaseen ja pyykit kuivumaan. Olipa vaan älyttömän harmi kun ei sitten ollu tarpeeksi tilaa pakkasessa ja oli pakko ottaa sieltä yks jäätelöpaketti pois että loput mansikat mahtu. Nyt ei kait voi muuta ku uhrautua ja syödä sen pois... :)

[QUOTE="vieras";24213075]Perkata??? Eikö nykyään ole äidinkieltä koulussa?[/QUOTE]

Mäkin oon aikamoinen äidinkielifani, ja ihmettelen monia kielijuttuja, mutta kyllä murresanat on ihan ok. Ainakin sillon, ku MÄ käytän samaa sanaa. :D
Siis kyllä meilläkin perkataan. Ja pohjois-pohjanmaalta oon.

Yhteistyössä