Voi aaaargh, kun ärsyttää(naamakirja)

LauhkeaLehmä

Aktiivinen jäsen
24.07.2011
3 389
1
38
221825_4028255118874_835705470_n.jpg

Se on niin kivaa, kun meitä luonnostaa riukuja voi ihan surutta pilkata. Vaan auta armias jos laittaisin jonkun painavampia ihmisiä halveksuvan kuva omalle sivulleni |O Niin tekis milei kommentoida jotain ilkeetä kaverille, joka ton kuvan faceen läväytti ja vielä Niiiiinpä!!!! komenttien saattelemana :kieh:

Jostin syystä ärsyttää ihan julmetusti, vaikka yleensä olen aika "cool" :mad:

Ei kurvikas tarkoota samaa ku ylipainoonen...

No ei tarkoitakkaan, mutta ovatko kaikki vähemmän kurvikkaat tylsiä ja onnettomia sängyssä kuten tämä "tosi hauska" fb kuva antaa ymärtää? Puhuin ylipainoissita tässä kohtaa sikis, koska olisi suuri kauhistus jos joku vitsailisi näin pulleammista ihmisistä, mutta laihoja saa näämmä pilkata mielin määrin. Ja juu, tiedän, ikuisuus aihehan tämä.

[QUOTE="vieras";26996357]No kurvikas vain on nätimpi kuin kakkosnelonen, ei siitä pääse yli ei ympäri, tissit pitää naisella olla ja persekin on vain positiivinen lisä.[/QUOTE]

Ja koska tällainen nainen on enemmistön mielestä kaunein, se antaa luvan naureskella niille vähemmän kurvikkaille? Ja kun ne naureskelijat ovat vielä niitä "täydellisiä". Kivaa kun naamakirjassakin ne kauniimmat kanssasisaret ihan avoimesti lällättelevät meille epäonnekkaille pulkannaruille ja komppaavat kilvan toisiaan.

Yleinen kauneusihanne tällä hetkellä on nämä langanlaihat. Sitä vastaanhan tässä ollaan, että naiset (etenkin nuoret ja lapset) keinolla millä hyvänsä ja terveytensä kustannuksella tavoittelevat sitä ihannetta.

Yleinen kauneusihanne tällä hetkellä on nämä langanlaihat. Sitä vastaanhan tässä ollaan, että naiset (etenkin nuoret ja lapset) keinolla millä hyvänsä ja terveytensä kustannuksella tavoittelevat sitä ihannetta.

No nämä muka hauskat valistavat(????) kuvat eivät kyllä tavoita kohderyhmäänsä tässä tapauksessa. Ja ihanko oikeasti tämä on oikea tapa ehkäistä anorexiaa nuorten keskuudessa? Tuskin. Korkeintaan muksut oppivat, että on okei pilkata toisia ulkonäön perusteella.

Ja kun kaikki ei niin kurvikkaat naiset eivät kuitenkaan ole sairaalloisen laihoja.

Näinhän se on tälläkin palstalla. Hoikkia ja laihoja saa haukkua minkä ehtii, mutta sanoppas yksikin arvosteleva sana tukevasta niin johan on meteli päällä. Tekopyhää parhaimmillaan.

Mun käy jotenkin sääliks noiden (ja muiden vastaavien) kuvien laittajat. Jos ihminen ei ole sinut itsensä kans sen vertaa, että ei pärjää ilman oman kuvan pönkittystä noilla muka hauskoilla kuvilla/viesteillä niin kannattaako se nyt "koko maailmalle" julistaa vielä kaiken muun lisäks?

ja ei, mä en ole "pakkasen raiskaama pulkannaru" tms.

Ärsyttääkö samalla tavalla sellaiset yhtä hauskat "Blondes have more fun" "It takes a real man to handle a redhead" jne kuvat ja kommentit? Niissäkin yleensä vertaillaan. Loukkaako ne? Mä vaan itsekin mietin sitä miten se on eri asia kuin vartalomallin pilkkaaminen.

Ärsyttääkö samalla tavalla sellaiset yhtä hauskat "Blondes have more fun" "It takes a real man to handle a redhead" jne kuvat ja kommentit? Niissäkin yleensä vertaillaan. Loukkaako ne? Mä vaan itsekin mietin sitä miten se on eri asia kuin vartalomallin pilkkaaminen.

Ai mitä eroa on asialla, johon voi helposti itse vaikuttaa ja asialla, mihin ei niin vain pysty vaikuttamaan?

Saako tukevista laittaa samalla tavalla pilkkaavia kuvia kuin hoikista? Oletko montakin kuvaa nähnyt naamakirjassa, jossa läskejä mollataan samalla tavalla kuin ap:n laittamassa kuvassa hoikkaa? Laita yksi tännekin.

No periaateessahan idea on sama, mutta en usko että sitä pidetään samalla tapaa loukkaavana. Varsinkin kun nykyään lähes jokainen voi halutessaan valita hiustensa värin. Simsala bim, olen blondi ja nyt on hauskaa.

Mielestäni on myös ihan eri sanoa "Laihat ovat huonoja sängyssä", kuin "bloneilla on hauskempaa". Jos taas verrattaisiin sanontoja " Laihat ovat onnettomia petikumppaneita" ja "Blondit ovat tyhmiä", oltaisiin samalla viivalla, koska selvästi tarkoituksena on korostaa omaa paremmuuttaan toisen kustannuksella.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26996355:
No ei tarkoitakkaan, mutta ovatko kaikki vähemmän kurvikkaat tylsiä ja onnettomia sängyssä kuten tämä "tosi hauska" fb kuva antaa ymärtää? Puhuin ylipainoissita tässä kohtaa sikis, koska olisi suuri kauhistus jos joku vitsailisi näin pulleammista ihmisistä, mutta laihoja saa näämmä pilkata mielin määrin. Ja juu, tiedän, ikuisuus aihehan tämä.

Ei tarkoota. Nuo tuollaaset kuvat ja ketjuviestit on typeriä. On pulkannarua tms. Mä en jatka niitä eteenpäin facebookis koska ne on typeriä ja mulla on kuitenki kaikenkoosta ihmistä mun kavereis!

• Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
[QUOTE="mä";26996474]Näinhän se on tälläkin palstalla. Hoikkia ja laihoja saa haukkua minkä ehtii, mutta sanoppas yksikin arvosteleva sana tukevasta niin johan on meteli päällä. Tekopyhää parhaimmillaan.[/QUOTE]

Mun mielestä ketää ei saa haukkua, on paino mikä tahansa. Mutta valitettavasti kaikki ei tätä tajua.

Jotkut tyhmimmät ja röyhkeimmät tekee tuota arvostelua ihan irl ja sanovat toisille päin naamaa näiden painosta. Tosi fiksua.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26996537:
No periaateessahan idea on sama, mutta en usko että sitä pidetään samalla tapaa loukkaavana. Varsinkin kun nykyään lähes jokainen voi halutessaan valita hiustensa värin. Simsala bim, olen blondi ja nyt on hauskaa.

Mielestäni on myös ihan eri sanoa "Laihat ovat huonoja sängyssä", kuin "bloneilla on hauskempaa". Jos taas verrattaisiin sanontoja " Laihat ovat onnettomia petikumppaneita" ja "Blondit ovat tyhmiä", oltaisiin samalla viivalla, koska selvästi tarkoituksena on korostaa omaa paremmuuttaan toisen kustannuksella.

Mutta onhan noita "Blondit on tyhmiä" juttuja vaikka kuinka. Samoin naamakirja on täynnä niitä kotiäitiyttä hehkuttavia postauksia josta taas työssäkäyvät tai lapsettomat loukkaantuu. En mä äkkiseltään keksi mitään tuollaista vastakkainasetelmaa jota en ole siellä nähnyt ;) Yhtä typeriä ne kaikki musta on. Enkä mä sitä tarkoita etteikö niistä saisi vetää halutessaan hernettä nenään, sitä vaan lähinnä että se on ihan turhaan.

Öö, kun tällaisia levitellään niin miksi aina syytetään ylipainoisia niiden levittämisestä? Yleensä ainakin mun kohdalla niitä laittavat ihan normaalipainoiset naiset, joilla nyt vaan sattuu olemaan isot tissit. Selkeästi ylipainoisen en ole nähnyt koskaan laittavan mitään kropanhaukkumisviestejä.

Itselle yks hailee, minkälaista ketjuviestiä sinne laitetaan, en jaksa niitä ikinä edes vilkaista. Jos ei ole omaa sanottavaa, niin kannattaisko mieluummin olla ihan hiljaa..?

Tulipa vielä mileen tuosta yhdestä kommentista, jossa veikkailtiin, että tälla tavalla saadan nuoriso ihannoimaan vähän muhkumpaa vartaloa sen langanlaihan mallin sijaan. Vaan entäpä, jos ne nuoret ottavatkin sitten mallia jostain Kim Kardashianista(meniköhän nimi oikein) sun muista ja päätyvät kirurgin veitsen alle laittamaan peppua ja tissejä, kun ei omasta takaa löydy? Onko se yhtään parempi? Itse en ainakaan tissejä voi saada kuin leikkauksella. Jos syön enemmän, kasvaa vatsa ja kaksoisleuka, että se niistä kurveista.

samaa mieltä, vasta eilen rekisteröidyin... olen lukenut vaan. Olen siinä pisteessä että jopa mun oma "seinä" siellä on ärsyttävän sievistelevä musta. Näin siitäkin huolimatta että olen yrittänyt kuvailla siellä paskapäiviä yhtä lailla kun mukavia. Mutta onhan se niin et kuvatkin mitä sinne oon ladannu on onnistuneita, hääkuvia ja kuvia jostain tilaisuudesta tai ulkomaan matkoilta. excuse my finnish it's my second tongue..

[QUOTE="vieras";26996604]Öö, kun tällaisia levitellään niin miksi aina syytetään ylipainoisia niiden levittämisestä? Yleensä ainakin mun kohdalla niitä laittavat ihan normaalipainoiset naiset, joilla nyt vaan sattuu olemaan isot tissit. Selkeästi ylipainoisen en ole nähnyt koskaan laittavan mitään kropanhaukkumisviestejä.

[/QUOTE]

No minä en ainakaan syyttänyt tässä kohtaa ylipainoisia, vaan kerroin, että näiden viestien takana ovat usein ne yleistä kauneusihannetta vastaavat kurvikaunottaret.

Mutta onhan noita "Blondit on tyhmiä" juttuja vaikka kuinka. Samoin naamakirja on täynnä niitä kotiäitiyttä hehkuttavia postauksia josta taas työssäkäyvät tai lapsettomat loukkaantuu. En mä äkkiseltään keksi mitään tuollaista vastakkainasetelmaa jota en ole siellä nähnyt ;) Yhtä typeriä ne kaikki musta on. Enkä mä sitä tarkoita etteikö niistä saisi vetää halutessaan hernettä nenään, sitä vaan lähinnä että se on ihan turhaan.

No yhtään kurvikkaampia naisia tai jopa ylipainoisia halveksuvaa vitsiä en ole(onneksi) nähnyt. Yleensä tyydyn vain hymähtelemään, noille kiertoviesteille, mutta tämä aloituksessa oleva kuva oli sen verran räikeä, että jotenkin se herne vaan eksyi sinne nenuun. Mietin vain, että kuka älykääpiö noita ylipäätään tehtailee :mad: ..... ja kuka älykääpiö noita levittää :whistle:

Yhteistyössä