Voi äiti minkä teit! Eikö se osaa olla ihmisiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiidettären lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiidettären lapsi

Vieras
Miksi, oi miksi äidin pitää käyttäytyä siten, ettei lapset halua mennä kylään. Sitten valitetaan kun kukaan ei tule yöksi ja aikaa ei vietetä hänen kanssaan. Tahtoo ottaa viikoksi lapsia lomilla ja keskimmäinen lapsi stressaa jo sitä ajatusta, että joutuu viettämään yhden yön ja päivän tämän kanssa. :( Ei jaksa. Ei jaksa äidin huonoa käytöstä, selittelyä, mäkätystä. Ei jaksa omaa äitiä!

Tämä ei paljon valaissut asiaa kenessä on vika. Aivan hyvin vika voi olla sinussa ja lapsissasi myös. Ei voi tämän perusteella tietää. Kyllä mäkättäminen on joissakin tilanteissa ihan ok.

Täällä myös ongelma mummo eli minun äitini. Onneksi tosin äitini ei lupaa eikä ota lapsiani hoitoon yöistä puhumattakaan.
Mutta kun tuo "äiti" on tunkemassa itseään meille jatkuvasti ja aina vinkuu miksi minä en saa jäädä teille yöksi.
Joka kerta käydään sama vääntä,
sinun hermot ei kestä meidän lapsia, minusta minun lapset saa tuntea olla kotonaan on meillä vaikka itse presidentti yökylssä ja minä en ole opettanut lapsani siihen jos meillä joku on niin istutaan sohvalla kädet ristissä hiljaa ja vastataan vaan silloin kun kysytään.
Äitille kun ei kelpaa se että lapseni on omissa huoneissaan hiljaa leikkimässä koska silloin ne on muka häntä piilossa.
Samoin kun äitilläsaattaa olla piilopullo ja onkin sitten loppuillasta kännissä kuin käkikello.
huoh ja listaa voisi jatkaa,
joten parempi vaan kun koetan pitää äitiin eli lasten mummoon jotenkin etäiset välit.
Mutta taas kun tulee joulu ja anoppi tulee meille yökylään alkaa äitini vinkuminen asiasta :(

[QUOTE="noh";29119347]Tämä ei paljon valaissut asiaa kenessä on vika. Aivan hyvin vika voi olla sinussa ja lapsissasi myös. Ei voi tämän perusteella tietää. Kyllä mäkättäminen on joissakin tilanteissa ihan ok.[/QUOTE]

Eli minun pitää nyt antaa teille enemmän vikalistaa, jotta voidaan valita kenet tuomitaan ja kenet ruoditaan? Eipä tästä sitten tämän enempää. En muistanut missä purin tuntojani. Se ei riitä, että harmittaa tai purkaa yleisellä tasolla täällä mielipahaansa. Koska paha mieli on ja ei täällä voi kaikkea avata tunnistettavuuden vuoksi. Eikä minulla ole sen enempää halua levittää perheen sisäisten suhteiden syitä, koska ne on laajat, syvät, arpia aiheuttaneet ja edelleen, tekee tunnistettavaksi. Joskus riittäisi vain halaus tai lohduttava sana.

No, eipä tästä sen enempää. Hyvää päivän jatkoa jokaiselle :)

[QUOTE="vieras";29119364]Täällä myös ongelma mummo eli minun äitini. Onneksi tosin äitini ei lupaa eikä ota lapsiani hoitoon yöistä puhumattakaan.
Mutta kun tuo "äiti" on tunkemassa itseään meille jatkuvasti ja aina vinkuu miksi minä en saa jäädä teille yöksi.
Joka kerta käydään sama vääntä,
sinun hermot ei kestä meidän lapsia, minusta minun lapset saa tuntea olla kotonaan on meillä vaikka itse presidentti yökylssä ja minä en ole opettanut lapsani siihen jos meillä joku on niin istutaan sohvalla kädet ristissä hiljaa ja vastataan vaan silloin kun kysytään.
Äitille kun ei kelpaa se että lapseni on omissa huoneissaan hiljaa leikkimässä koska silloin ne on muka häntä piilossa.
Samoin kun äitilläsaattaa olla piilopullo ja onkin sitten loppuillasta kännissä kuin käkikello.
huoh ja listaa voisi jatkaa,
joten parempi vaan kun koetan pitää äitiin eli lasten mummoon jotenkin etäiset välit.
Mutta taas kun tulee joulu ja anoppi tulee meille yökylään alkaa äitini vinkuminen asiasta :([/QUOTE]

*halaus ja voimia* Lapsille se on rankkaa vaikka selittää ja aukaisee kuinka, ettei toisen käytös ole heidän syytään. Etenkin se on rankkaa, kun toisen käyttäytyminen ei tunnu olevan ennustettavaa vaan teet mitä tahansa, niin lopputulos on lapsen kannalta ikävä. Tai elekieli on ristiriitaista eli sanotaan yhtä, näytetään toiselta.

Omalla kohdalla vierailujen rajoitus on ollut hyväksi ainakin omalle jaksamiselleni ja lapsien jaksamiselle. Vaikka en kokonaan, niin erilaisilla tavoilla. Nyt auttoi ainakin lapseni kanssa keskustelu, hänen kuunteleminen ja lupaus siitä, että kuuntelen häntä tarkemmin ensi kerralla kun yökylästä sovitaan. Harmittaa, että hän yritti kertoa monella eri tavalla ettei tahdo äidilleni, mutta taivuin äidin toiveeseen ottaa molemmat lapseni yöksi, kun heitä niin kaipaa. Olen kerran joutunut katkaisemaan välini äitiin kokonaan ja hiljalleen rakentamaan niitä jotenkin sellaisiksi, että lapsilla säilyy mummo. Se oli minulle todella hengityksen vapauttava aika, tauko ja kokoamisen aika, jolloin pystyin itse vähän selvittämään äidin käyttäytymismalleja erilaisissa tilanteissa ja syitä niihin. Se antoi ainakin itselleni voimaa lähteä miettiämään miten kasaan tilanteen.

Hei, pidä lippu ylhäällä, äideistä huolimatta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hiidettären lapsi;29119248:
Ei jaksa äidin huonoa käytöstä, selittelyä, mäkätystä. Ei jaksa omaa äitiä!

Auttaisi ehkä ymmärtämään paremmin tilannettasi jos kertoisit miten äitisi mielestäsi käyttäytyy huonosti ja mitä hän selittelee?

Yhteistyössä