Voi apua, maha jumissa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitykkä"

Vieras
Auttakaa hyvät ystävät, millä mä saan ton mahan pelittään? Oisko kellään mitään hyvää vinkkiä? Mulla on rv 33 menossa ja piti alkaa syömään rautaa. No siitäpä ennestäänkin huonosti toiminut maha tykkäsi kyttyrää, eli iski täys jumi päälle:( Ei kiva! Luumuja oon jo kokeillu, ei auta, Levolacilla ei oo muuta vaikutusta kuin armottomat ilmavaivat :D Pitää varoa, ettei ulkona paukuttele, lentää pian koko emäntä taivaantuuliin.... Eli, mitä seuraavaksi? Pitää soittaa tänään neuvolaan, oisko niillä mitään apuja. Millä te ootte selvinny vastaavasta?

Mulla oli ekan raskausden aikana hirvee ongelma toi ummetus. Miten oot syönyt ne luumut? Mulla autto pilttipurkki luumusosetta päivässä tai sit et keitti kuivatuista luumuista sellaista sosetta ja veti huiviin, kylläl lähti maha toimimaan.

Muuten huippuhyvä tuote on Laxoberon, mut en tiedä voiko käyttää raskaana.

Mitä rautaa syöt? Jos pillerinä niin kannattaa vaihtaa nestemäiseen, se yleensä on hellempi mahalle.
Tuo levolac on muuten sellainen että se yleensä tehoaa vasta 18-24h päästä ja sitä pitäisi syödä niin kauan että se maha alkaa toimia, ei vain kerta annosta.
Hae apteekista microlaxia että saat mahantoiminnan alkuun, lisäksi tuota levolacia ja paljon vettä ja kuituja!

[QUOTE="vieras";26956540]Pellavansiemeniä, itse sekoitin niitä viiliin tai jugurttiin.[/QUOTE]

Pellavansiemeniä ei suositella syötäväksi raskausaikana.

Koita juoda paljon vettä, käydä vähän kävelemässä jos vaan kroppa jaksaa ja aktivian luumujogurtti on täällä ainaski auttanu ihan kiitettävästi.

Myös ihan perinteinen mustikkasoppa laittaa vatsan toimimaan, kun semmosen purkillisen juot päivän aikana.

Terveisin toinen samoilla viikoilla oleva, joka aloitti myös raudan syönnin :D

Uuh! Muistan tuon tuskan!

Osta kauraleseitä, liota niitä yön yli vedessä (tai seisota kiehuvassa vedessä, kunnes turpoaa) ja keitä kaurapuuron joukkoon. Kaveriksi gefilusmehukeittoa...

Veden juonti on tosi tärkeää. Ruisleipä turvottaa toisia entisestään, joten esim.vaalea, pehmeä ja hyvin sulava sekaleipä voi olla parempi ratkaisu.

Yhteistyössä