Voi apua,miten tämän kestää tietosuudesta että miehen ollessa kännissä hän voi käydä käsiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä muutenkin ollut hieman hankalaa tässä liitossa noin vuoden ajan...nyt kelannut yhä enemmän asiaa joka koskee perheväkivaltaa.Selvinpäin ainoharvoin tunnen pelkoa miestäni kohtaan esim.riitatilanteissa mutta kun hän ottaa alkoholia niin pienestäkin voi käydä käsiksi.Ei läheskään joka kerta mutta silti tuo on aina mahdollista kun ekan tölkin sihauttaa auki.

Selvinpäin siis suht ok mies mutta kännissä sitten tämä.Viimeksi rehasi mua ympäri kämppää kädestä pitäen ja rikkoi mein makkarin oven,ja jos oisin alkanut riiteleen siinä tilanteessa vastaan,oisin taatusti saanut kunnolla turpiini.

Ärsyttävä juttu kun hänkin sen jälkeen itki että ei ole hänen tapaistaan mutta tämä pelko mulla aina on :( Mitä täs pitäisi tehdä?Sovimme että hän ei ota tippaakaan kotona juomaa,ja se kestikin aikansa,nyt alkanut lipsua ja kun minäkin otan joskus iltaisin niin hän vetoo siihen että miksi hänen sitten pitäis lähteä muualle ryyppäämään..

Älä päästä enää yhtään pidemmälle. Parisuhteeseen apua ulkopuolelta. Keskusteluterapiaa.
Voimia sinulle, että jaksat viedä asian eteenpäin. Pelossa ei tarvi kenenkään elää, kun hän on jo käynytkin käsiksi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Eihän se Matti Nykänenkään Merviä vissiinkään ilman viinaa ole lyönyt...
Jätä se mies...turvallisempaa sinulle!

Aivan! Selvinpäin ollaan niin in lööv, humalassa puukot viuhuu.
Jätä se mies, ansaitset parempaa etkä ainaista pelkoa.

Mutta voi hitsi kun vaikeeksi tekee sen että hän ei selvinpäin tekisi samaa..se sattuu ajatella niin.Ja miettii että onko siltikään syy pelätä niin paljoa että rikkoisin perheen,lapsilleen kun hän on niin hyvä isä,mutta mua alkanut ahdistaan tää pelko..

Ite olen ollut aikoinaan samanlaisessa suhteessa. pikkuhiljaa paheni, lopulta pelkäsin henkeni puolesta. En ole katunut että läksin. Paremmaksi ei tilanne ainakaan mene, se on taivahan tosi!

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanni:
Ite olen ollut aikoinaan samanlaisessa suhteessa. pikkuhiljaa paheni, lopulta pelkäsin henkeni puolesta. En ole katunut että läksin. Paremmaksi ei tilanne ainakaan mene, se on taivahan tosi!

Juu mutta itselleni olen aina jossitellut sitä että hän ei selvinpäin käy käsiksi...vuosia olen tätä ajatellut ja jotenkin "hyväksynytkin" että vain kaljan vaikutuksesta käy näin :(

Teet selvät säännöt että jos kerran vielä tulee kännissä käsirysy, se on vika kerta ja ei jälkeenpäin itkut auta. Jos ei mies voi olla juomatta niin jätät sen.
Sentään hyvä jos hän itsekin tiedostaa asian että menee överiksi - ei varmaan alkoholisti ole vielä sitten, nehän ei selvinpäinkään myönnä ikinä ongelmaa.

Tsemppiä, toivottavasti asia selviää!

Mutta hän niin hyvä lapsilleen ja siksi tämä tekee asiasta Niin vaikean...ja en ole ikinä pelännyt että löisi meidän lapsiamme
Nolla toleranssia yritin ja aikani se kestikin mutta tietoisuus tulevaisuudesta että emme voi yhdessä ottaa missään,edes kavereiden synttärikemuissa koska hän tehnyt myös samaa muidenkin aikana.

Odotappa siihen kun se ekan kerran kuristaa niin että oksat pois?Tai hakkaa sut kunnolla?Sit sä pelkäät lähtee tosta paskasta vielä enempi.......tuollaisella käytöksellä ei oo taipumus kun pahentua!

Alkuperäinen kirjoittaja uhri myös:
Odotappa siihen kun se ekan kerran kuristaa niin että oksat pois?Tai hakkaa sut kunnolla?Sit sä pelkäät lähtee tosta paskasta vielä enempi.......tuollaisella käytöksellä ei oo taipumus kun pahentua!

Näin juuri tulee käymään, ja mun hälärit soi tuossa vaiheessa että miks mun pitäis lähtee kotoa ulos ryyppäämään! No meillä ainakin siks kun kotona ei ryypätä, se on munkin koti ja lasten , ja viina ei kuulu kotielämään.Siis piste.

Lapset eivät ole Onneksi sattuneet näkemään näitä päällekäymisiä,aina sattuneet olla jossain,tosin viime vuosina niitä ei olekaan ollut kovin useita.Mutta noin kerran puoleen vuoteen,sitäkin pohtinut kun niin harvoin että oikeuttaako se mua lähtemään..

No jos joku tuntematon tulisi mättämään sua turpaan kerran puoleen vuoteen seuraavien vuosikymmenien ajan, niin olisko sekin ok?

Mutta oikeassahan sä oot, mitä sitä valittamaan, kun eihän se sentään joka päivä tai edes kuukausi lyö! Ja nekin kerrat, kun se lyö, oot varmaan sen ansainnu?

Alkuperäinen kirjoittaja Nilli:
No jos joku tuntematon tulisi mättämään sua turpaan kerran puoleen vuoteen seuraavien vuosikymmenien ajan, niin olisko sekin ok?

Mutta oikeassahan sä oot, mitä sitä valittamaan, kun eihän se sentään joka päivä tai edes kuukausi lyö! Ja nekin kerrat, kun se lyö, oot varmaan sen ansainnu?

No osittain näinkin ajattelen,olen minä vaikee ihminen taatusti joskus ja varsinkin nykyään kun pohdin meidän mahdollista jatkoa.. kumpa tietäis mikä parasta

Ei tuohon ole muuta lääkettä kuin ero, valitettavasti. Ei tuollaisen pelon kanssa voi elää eikä ole tarpeenkaan. Vaikka olisi kuinka hyvä isä lapsilleen ja selvinpäin kuinka mukava. Voi vielä olla, että selvinkinpäin käy käsiksi, kun aikaa kuluu.

En sietäisi hetkeäkään. Minulle ei tulisi mieleenikään, että pitäisi miestäni hänen humalassa ollessaan pelätä. Ei mies ihan toiseksi muutu alkoholin voimalla, ap:n mies väkivaltainen varmasti muutenkin jossain vaiheessa.

Meillä samanlainen tilanne :( en todellakaan tiedä mitä teen..en saa kunnolla nukuttua ja ahdistaa kauheesti koko ajan. Mies menee huomenna turvakodille johonki miesten keskustelu ryhmään. oonko sit tyhmä jos vielä katson sen et miten auttaa..kuitenkin ite ymmärtää ja haluaa muuttua..

Yhteistyössä