Voi apua!Olikohan pihvi kypsää (raskaana),pelottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Anoppini,joka on kokki,paistoi härästä marmoripihvejä.Hän ei tiedä vielä odotuksestani.Jälkeenpäin tokaisi,että yksi pihveistäoli ehkä medium..ja minä söin juuri sitä.Voi että kiukuttaa!!
Kertokaa,hysterisoinko turhaan: hän paistoi kuumalla lämmöllä pihvit molemmin puolin suht nopeasti,ja sitten lämpö pienemmälle ja pihvit hautuivat ehkä n.10 minuuttia niin ettäkastike kupli.
Onko riskiä olemassa,murehdinko turhaan.pihvi tuntui kyllä aika murealta..

Alkuperäinen kirjoittaja emppuli:
Anoppini,joka on kokki,paistoi härästä marmoripihvejä.Hän ei tiedä vielä odotuksestani.Jälkeenpäin tokaisi,että yksi pihveistäoli ehkä medium..ja minä söin juuri sitä.Voi että kiukuttaa!!
Kertokaa,hysterisoinko turhaan: hän paistoi kuumalla lämmöllä pihvit molemmin puolin suht nopeasti,ja sitten lämpö pienemmälle ja pihvit hautuivat ehkä n.10 minuuttia niin ettäkastike kupli.
Onko riskiä olemassa,murehdinko turhaan.pihvi tuntui kyllä aika murealta..

Ite söin ravintolassa useita medium-pihvejä raskaana ollessa. Mulle on neuvottu, että ylipäänsä suomalainen ruoka on turvallista syödä. Harvoin niissä mitään kamalia tauteja tai bakteereja on. Ja jos sä et te huoman et on raaahko, niin kyl se sit oi ihan riittävän kypsä!

Murehdit todennäköisesti nyt turhaan.

Itse olen unohtanut moneen otteeseen tilata kypsänä, jolloin medumina pihvi toisaan ravintolassa pöytään tuodaan ja kaikki on vauvalla hyvin :)

Eli jos et itse huomannut että pihvi olisi ollut raakaa/mediumia, ei se sitä tod. näk. kyllä ollutkaan... Huoli pois! Jos aivan hurjasti pelottaa niin pyydät neuvolasta lähetteen toksoplasmavasta-ainetestiin. Jos vanhat vasta-aineet olemassa, olet immuuni, jos ei , pitää ne katsoa vielä uudelleen myöhemmin. Mutta hätävarjelun liioittelua jos oli kotimaista lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No voi jessus sentään :whistle:

eli jos olisi medium,olisiko se punainen?Esikoinen vain oli huomaavinaan jotain punaista lihassa,mutta itse ottamani pihvi muhi vielä kastikkeessa n.5 min.esikoisen pihvin jälkeen.
Tässä hermoheikossa tilassa pelottaa,vaikka asia voi joitakin jopa naurattaa..
Enkä tiedä,oliko suomalaista lihaa,citymarketin lihatiskiltä ostettu ja pirun kallista vielä oli..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei hyvä luoja sentään mikä hysteerikko. Mukavaa raskausaikaa vaan valitsemallasi hysteerisellä tiellä....

mieluummin olisin kyllä huolehtimatta,mutta minkäs teet peloillesi,olisiko Sinulla vinkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja emppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No voi jessus sentään :whistle:

eli jos olisi medium,olisiko se punainen?Esikoinen vain oli huomaavinaan jotain punaista lihassa,mutta itse ottamani pihvi muhi vielä kastikkeessa n.5 min.esikoisen pihvin jälkeen.
Tässä hermoheikossa tilassa pelottaa,vaikka asia voi joitakin jopa naurattaa..
Enkä tiedä,oliko suomalaista lihaa,citymarketin lihatiskiltä ostettu ja pirun kallista vielä oli..

Todennäköisesti oli suomalaista lihaa. Ja kyllä suoessa ollaan tarkkoja sen tuontilihankin suhteen. Siis kyllä sinä olisit sen maistanut, jos liha olis ollut raaan puoleinen. Mulla itellä on tosiaan kolme tervettä lasta. Raskausaikana olen syönyt pihvejä mediumina, graavilohta, tuorejuustoa jne. Ja vaihtanut ihan ite kissanhiekatkin. Mulle on ihan terveydenhoitaja neuvolassa sanonut et kaikkee voi syödä kohtuudella, jos on tuoretta ja suomalaista. Noi erilaiset ruokarajoitukset on siltä varalta, että joku päättä syödä kiinassa valmistettua raakaa koiranlihaa tai vetää huolimattomasti suolattua puolmätää lohta suoraan kadulta myyjän tiskiltä. Koitahan nyt ottaa järki käteen. Mä voi kuule luvata, etä toi sun pihvi oli ihan vaaraton!

että jos pihvi kuumennetaan molemmin puolin todella kuumassa,ehtiikö listeria tai toksoplasmoosi kuolla,vaikka pihvi tms.jäisi vaikka pikkuisen madiumiksi keskeltä ts.riittääkö tuollainen kuumennus tappamaan bakteerit?

Yhteistyössä