Voi apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylläriahdistus. .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ylläriahdistus. .

Vieras
Nyt on pakko kirjottaa harmaana. Mä oon niin poikki, niin poikki.. Sain eilen uutisia joista en pysty sitten millään iloitsemaan :(
Olen raskaana, taas. Kaksostytöt täyttävät 3kk tän viikon keskiviikkona. Ihania valvottuja öitä ja päiviä ja venymistä joka suuntaan :unsure:
Eipä tarvii sitä kierukkaa mennä otattamaan enää, sekin aika peruttava.
Miten mä oikeen tuun jaksamaan, mies tekee osittaista keikkaduunia, on osan viikosta muulla paikkakunnalla töissä.
Ultraan varasin just ajan perjantaille että tietää missä mennään.
Onko muita kaksosäitejä joilla ollut samaa tilannetta että kaksosten jälkeen melkein heti uudestaan raskaana? Miten ootte luovinu tilanteessa? ootteko saanu apuja mistään?

Voi hitsi! Ei oo omaa kokemusta mutta tunnen myötätuntoa sua kohtaan.
Ehkä nyt on tulossa vain yksi?
Voihan olla, että mies löytää jonkun toisen työvaihtoehdon?

Onnea raskaudesta kumminkin!

Miksi ei voi käyttää ehkäisyä. Ap tietysti tulee väittämään, että on ehkäisyä käytetty. Jos palstaa olisi uskominen, niin eri ehkäisykeinojen ehkäisyteho on jotakin 20%:n luokkaa. Niin paljon on muka ehkäisy pettänyt vaikka oikeasti ei vain kehdata myöntää, että ei sitä ole edes käytetty tai sitten on käytetty väärin/huolimattomasti.

Luulisi pienten kaksosten vanhempien olevan erityisen tarkka ehkäisyn suhteen. Ei, imetys ei ole ehkäisykeino.

Miksi ei voi käyttää ehkäisyä. Ap tietysti tulee väittämään, että on ehkäisyä käytetty. Jos palstaa olisi uskominen, niin eri ehkäisykeinojen ehkäisyteho on jotakin 20%:n luokkaa. Niin paljon on muka ehkäisy pettänyt vaikka oikeasti ei vain kehdata myöntää, että ei sitä ole edes käytetty tai sitten on käytetty väärin/huolimattomasti.

Luulisi pienten kaksosten vanhempien olevan erityisen tarkka ehkäisyn suhteen. Ei, imetys ei ole ehkäisykeino.
No sehän on ihan klassikko että synnytyksen jälkeen ehkäisy on monella vähän miten sattuu.

Mitäs jos on vaikka apuja tarvittu kaksosten saamiseen ja ollut kuvitelma, että raskautuminen ei onnistu ilman apuja? Turha sitä on muutenkaan enää väkyttää ehkäsystä kun sille on aivan liian myöhäistä. Nyt vaan eteenpäin ja keksimään ratkaisuja miten se arki tulee onnistumaan.

Itse olisin varmaan melko paniikissa tuossa tilanteessa, kun kaksoset ovat vielä noin pieniäkin.

Ja tuolle, joka epäilee ehkäisyn käyttöä: Meillä oli kondomi joka meni rikki. Otin jälkiehkäisypillerin 6h kuluessa. Imetinkin. Silti raskaana. Kyllä näitä oikeasti sattuu maailmassa.

Abortti on hyvä vaihtoehto just sun tilanteessasikin.
Mä taas en poiminut ap:n viestistä semmoisia fiboja, että hän ois mielellään aborttiin menossa.

Kyllähän 10 vuoden kuluttua tilanne näiden lasten kanssa saattaa olla aivan mahtava. Kannattaa ajatella vähän pidemmälle elämää. Se ajanjakso kun lapset on pieniä, eikä kenties ole hirveästi apua arjessa, on varmasti raskas, mutta ei se ole ikuinen.

Kyllä aika on suhteellisen hektistä kaksosten synnyttyä. Oma vikahan tämä on. Kaksoset ovat clomeilla saatu alulle eli oli avitettu raskaus. Minulla on pco ja raskaaksi tuleminen ollut aikalailla hiljaista. Tarkoitus oli kuitenkin kierukka laittaa ja aika sille varattunakin olisi ollut. Seksielämä ollut suht hiljaista kun paikat olleet suhteellisen arat jne. Mutta muutaman kerran tullut jotain harrastettua ja tulos on sitten tässä. Ei yhtään ainuttakaan positiivista raskaustestiä ennenkuin tuo clomeilla autettu raskaus alkoi, että kyllä tässä ihmeissään ollaan. Aborttia on vaikea ajatella kun lapsettomuushoidoissa ollaan oltu kun ei niitä lapsia alkanut tulemaan. Vaikea tilanne ja tuntuu ylitsepääsemättömältä mutta jokin ratkaisu tähän on kuitenkin tehtävä.

Kyllä aika on suhteellisen hektistä kaksosten synnyttyä. Oma vikahan tämä on. Kaksoset ovat clomeilla saatu alulle eli oli avitettu raskaus. Minulla on pco ja raskaaksi tuleminen ollut aikalailla hiljaista. Tarkoitus oli kuitenkin kierukka laittaa ja aika sille varattunakin olisi ollut. Seksielämä ollut suht hiljaista kun paikat olleet suhteellisen arat jne. Mutta muutaman kerran tullut jotain harrastettua ja tulos on sitten tässä. Ei yhtään ainuttakaan positiivista raskaustestiä ennenkuin tuo clomeilla autettu raskaus alkoi, että kyllä tässä ihmeissään ollaan. Aborttia on vaikea ajatella kun lapsettomuushoidoissa ollaan oltu kun ei niitä lapsia alkanut tulemaan. Vaikea tilanne ja tuntuu ylitsepääsemättömältä mutta jokin ratkaisu tähän on kuitenkin tehtävä.

Tilannehan on aikas kamala sun jaksamisen kannalta. Mutta toisaalta se on sulle myös lahja. Se on nyt vaan vähän enemmän kuin pyysit. Aika menee kuitenkin eteenpäin ja tulet toipumaan tuostakin ajanjaksosta. Paljon myötätuntoa täältä multa.

Ärsyttää nää "teetä abortti" kommentit.

Se on vaihtoehto,jonka jokainen tietää. Mutta jos kaipaa rohkaisua, vertaistukea tai vastaavaa, niin tuo on täysin tarpeeton kommentti joka ei tuo mitään uutta tai apua ap:n elämään.

Tilannehan on aikas kamala sun jaksamisen kannalta. Mutta toisaalta se on sulle myös lahja. Se on nyt vaan vähän enemmän kuin pyysit. Aika menee kuitenkin eteenpäin ja tulet toipumaan tuostakin ajanjaksosta. Paljon myötätuntoa täältä multa.

Kiitos Peyote sanoistasi <3
Katsotaan nyt se ultra mitä sanoo ja sitten pähkäillään miehen kanssa mikä on meininki.

Ärsyttää nää "teetä abortti" kommentit.

Se on vaihtoehto,jonka jokainen tietää. Mutta jos kaipaa rohkaisua, vertaistukea tai vastaavaa, niin tuo on täysin tarpeeton kommentti joka ei tuo mitään uutta tai apua ap:n elämään.

Joo no kyllähän mä tiesin että kuraa tulee niskaan varmaankin. Mutta onneksi on myös teitä joilta saa sitä vertaistukea tai neuvoja jotka on ahdistavaa tilanteessa niin isoja oljenkorsia ettei sitä ymmäretäkään.
Tällein lapsettomuutta kärsineen näkökulmasta aborttia on todella vaikea kuvitellakaan. 8v lapsettomuutta takana niin ei se vain oikealta tunnu. Rakastan mun lapsia yli kaiken vaikka onkin vaikeaa välillä selviytyä arjesta. Tää kolmas tähän hullunmyllyyn sotkee asioita niin paljon etten osaa ajatella järkevää ratkaisua mitenkään. Jännittää vaan miten mun voimavarat riittää jos tämä raskaus on totta ja sieltä kolmas nyytti syliin asti saadaan.. :oops:

Aikamoinen tilanne.. Olisko mahdollista saada hoitoapua lapsille sitten varsinkin kun kolmas syntyy? Esim. Mummot ja papat? Varmasti rankkaa on ja tulee olemaan mutta kyllä se sitten varmasti palkitsee kun lapset isompia jo tsemppiä ja onnittelut raskaudesta kuitenkin, elämä kääntynyt lapsettomuudesta hyvinkin "lapselliseksi" :LOL:

Yhteistyössä