T
Tietämätön
Vieras
Mitä mun pitää tolle fisulle tehä kun se on pakkasessa, ja jos siitä tahon lohikeiton. Siis paistanko kalan eka uunissa ja lisään siitä keittoon vai kuinka? Miten te teette sen alusta asti?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:Siis eka sulamaan, sitten suolaan, mutta mitäs sitten?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kypsennätkö sä kaikki muutki aineet ensin erikseen ja sitte lisäät ne kypsänä sekasin?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:500 g lohta tai kirjolohta. Lohikuutiot pakastealtaasta kelpaavat hyvin.
1 l vettä
2 kalaliemikuutiota
6-8 perunaa - kiinteä lajike
2 porkkanaa
1 sipuli
10 maustepippuria
2 - 2,5 dl ruokakermaa
1. Aloita laittamalla vesi kiehumaan.
2. Veden lämmetessä kuori ja paloittele porkkanat ja perunat sekä
3. Hienonna sipuli
3b. Jos käytät tuoretta kalaa, irroita nahka (fileerausveitsellä) ja paloittele kala kuutioiksi
4. Veden lämmettyä lisää kalaliemikuutiot
5. Kun vesi on kiehuvaa, lisää kasvikset ja pippuri
6. Kun kasvikset alkavat olla kypsät, lisää kala ja ruokakerma - anna porista 5 - 10 minuuttia
7. Tarkista maku ja suola, lisää tarvittaesa suolaa ja/tai pippuria
8. Tarjoile. Ruisleipä sopii erittäin hyvin tämän kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kypsennätkö sä kaikki muutki aineet ensin erikseen ja sitte lisäät ne kypsänä sekasin?
Siis jos teen vaikka jauhelihakeittoa, ni kyllä mä pannulla paistan jauhelihan, ja lisään sen kypsänä keittoon jossa potut, porkkanat ja sipulit on jo kypsänä.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:mä oon tehnyt niin että keitän kalan ensix ja palottelen sen sitte ja otan ruodot pois nahan ja tietty. sillai ei tartte raakaa kalaa laittaa pottujen sekaan.
Alkuperäinen kirjoittaja timantit:Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kypsennätkö sä kaikki muutki aineet ensin erikseen ja sitte lisäät ne kypsänä sekasin?
Siis jos teen vaikka jauhelihakeittoa, ni kyllä mä pannulla paistan jauhelihan, ja lisään sen kypsänä keittoon jossa potut, porkkanat ja sipulit on jo kypsänä.
Eihän jauhelihaakaan tarvitse erikseen kypsentää, siellä keitossa sekin kypsyy.
mihis perustuu että keittämällä kypsytetty on terveellisempää kuin paistamalla?![]()