Voi ei... alkoholista... kahdet "kuukautiset" tulleet mutta olenkin raskaana noin viikolla 15...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tein lopulta raskaustestin kun oireilin kummasti, ja ultra varmisti että raskaana ollaan...

Ja viikolla 12 join viikonlopun aikana joka päivä ehkä noin 3-4 annosta alkoholia (olimme ranskalaisen mieheni kotimaassa ja sukuloimme ja joka paikassa tarjottiin kuohuviiniä tai jotain muuta juotavaa lasi tai pari) mutta en kyllä koskaan humalaan asti, luulen että olin jopa ajokunnossa koko ajan.

Ja nyt mua TODELLA pelottaa että jotain on käynyt vauvalle!

Yrittäkää nyt rauhoitella mua :( En mä ole muuten varmaan juonut kuin ehkä puoli lasia silloin tällöin, me ei täällä Suomessa käytetä melkein lainkaan alkoholia.

Piru vie kun piti olla tuo reissu :( :(

Mutta ethän sinä voinut tietää olevasi raskaana, jos kerran kuukautiset tulivat. Mielestäni et ole tehnyt mitään väärää. Sinähän luulit edelleen olevasi ei-raskaana kun nuo lasilliset joit.

Saahan elämästä nauttia eikä voi/kannata varautua olemattomaan =)

Voimia :hug:

Ei hätää, sikiö kestää yllättävän hyvin alkoholia ja muita huumausaineita. Tämä ei nyt sitten kannusta ketään raskaana olevaa käyttämään sellasia!!
Tuskimpa vauvallasi on hätää.
Ja huonoa omaatuntoa ei kannata potea koska et tiennyt olevasi raskaana! Rauhassa vain ja onnellista odotusta!

rvk 12 iso osa elimistä on jo pitkälti kehittynyt, keskushermostoa lukuunottamatta. Ne "vain" jatkavat kasvua. Eli sinänsä olet onneksi ollut jo kriittisen ajan taitoksessa etkä esim viikolla 9 jne kun oleellisimmat elimet ovat kehittymässä. Kuvailemasi määrä ei myöskään ole mikään aivan mahdoton, joten hyvällä mielellä nyt loppuraskaudesta nautit! Onnea raskaudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja varoitan:
älä vaan tuota tunnusta neuvolassa joudutu koko perhe syyniin ja lastensuojelun alle sekä raskautta seurataan todella tarkkaan sillä olet päihdeäiti
Niin varmaan... :D :D :D

Mutta kiitos rohkaisusta. yritän tässä psyykata itseäni uskomaan että kaikki on todennäköisesti ok....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja varoitan:
älä vaan tuota tunnusta neuvolassa joudutu koko perhe syyniin ja lastensuojelun alle sekä raskautta seurataan todella tarkkaan sillä olet päihdeäiti
Niin varmaan... :D :D :D

Mutta kiitos rohkaisusta. yritän tässä psyykata itseäni uskomaan että kaikki on todennäköisesti ok....

Onnea raskaudesta :)
Mutta oikeasti tiedän mistä puhun sillä minä kävin keskussaiaalassa äitiysneuvola käyntini kun olin päihdeäiti, tuli yhdet kuukautiset ja oli yksi pini illan istujainen (3 lasia viiniä) ja yhdet polttarit joissa sitten otin pikku hiprakan :D
Ja päihdeäidin leima oli ja pysyi :(

:) Juu onnea vaan. Kaik on varmasti hyvin . Voisin jopa luvata niin. Miten muuten siellä ranskassakaan terveitä pienokaisia syntyisi..siis ihan esim. Juu ja neuvolassa kaunistettu totuus sitten varmuuden vuoksi kannattaa ilmaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Kirjoitit "kuukautiset" heittomerkeillä, miksi? Oliko ne jotenkin erilaiset,olisiko jo niistä voinut jotain päätellä?

Niitä valekuukautisia on mullekin aina tullut. Ja jos ei muuten olisi runsaat kuukautiset, olisin luullut niitä ihan oikeiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Kirjoitit "kuukautiset" heittomerkeillä, miksi? Oliko ne jotenkin erilaiset,olisiko jo niistä voinut jotain päätellä?

Niitä valekuukautisia on mullekin aina tullut. Ja jos ei muuten olisi runsaat kuukautiset, olisin luullut niitä ihan oikeiksi.

Kuin myös, mutta mulla taas on niin paljon muutenkin vuotohäiriöitä, että osaan erottaa kuukautiset ja muut vuodot toisistaan.

no ennen kuin kolmosen plussasin ni oltiin kaverilaivareissulla ja oli varsin kosteat pe ja la illat.
eikä herralle siitä mitään ilmaantunut. ja en nyt oikein jaksa uskoo tähän pelotteluun. kyllä olen jokaisen raskauteni alussa juonut kun en tiennyt ja ei musta neuvolassa mitään päihde äitiä tehty eikä lastensuojelu ilmoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
no ennen kuin kolmosen plussasin ni oltiin kaverilaivareissulla ja oli varsin kosteat pe ja la illat.
eikä herralle siitä mitään ilmaantunut. ja en nyt oikein jaksa uskoo tähän pelotteluun. kyllä olen jokaisen raskauteni alussa juonut kun en tiennyt ja ei musta neuvolassa mitään päihde äitiä tehty eikä lastensuojelu ilmoa.

:D Jaahas, mites noin nyt on päässyt käymään, ettei ilmoitusta ole tehty. Täytyisköhän tehdä nyt !

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:

:D Jaahas, mites noin nyt on päässyt käymään, ettei ilmoitusta ole tehty. Täytyisköhän tehdä nyt !

No sitten saapi sossut tulla hakemaan nuokin kolme lapsosta täältä..... Olen neuvolassa sanonut että plussaan loppui alkomahoolin käyttö, ja viimeinen ryypiskely kerta saattanut osua niin että olen ollut jo tietämättäni raskaana. Vastasivat vaan että plussasta eteenpäin vasta huomioidaan..

Yhteistyössä