Voi ei, emämunaus! Nyt nolottaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Oltiin miehen papan veljen hautajaisissa ja siellä sitten myös iso joukko miehen kaukaisempia sukiulaisia. Istuttiin samassa pöydässä kun eräs miehen serkku jonka olin kuullut olevan raskaana samoihin aikoihin kuin minä. Meillä oli vauva mukana ja siinä sitten koitin jutustella niitä näitä ja kysyin sitten että "jaa te olette saaneet vauvalle hoitajan, meidän oli pakko ottaa mukaan kun ei saatu hoitajaa, minkäs niminen teille nyt sitten tuli?" Johon tämä serkku sitten lähes kyynelsilmin koko vastasi että sai keskenmenon, mitään vauvaa ei ole. Koko pöytäkunta katsoi minua pahasti. Mistä olisin voinut tietää? Voi hyvää päivää, varmaan nousi osakkeet miehen suvun silmissä. Vois opetella vaan istumaan tuppisuuna ja katselemaan käsiään.

Ethän sie olis voinu tietää keskenmenosta,jos tämä miehen serkku ei ole kovin läheinen ja ette ole tekemisissä kovin paljon.:hug: Minulle olis voinu kans tulla moinen moka,älä välitä,voit toki seuraavan kerran sanoa miehen serkulle,olevasi pahoillaan vauvan meneteyksestä ja ettet tiennyt tuosta keskenmenosta ja et tarkoittanut pahoittaa hänen mieltään tahallaan.

Viimeksi muokattu:
Et tietenkään voinut tietää, eikä tuo minusta itsessään ollut vielä moka. Mahdollinen munaus olisi se, mitä tapahtui kuvaamasi tilanteen jälkeen: menitkö vaikeana hiljaiseksi ja katselit muualle... SE olisi emämunaus. Mutta jos olit tilanteen tasalla, sanoit empaattisesti "voi miten ikävä kuulla, pahottelen, en todellakaan tiennyt..." sait varmaan pisteet kotiin suvunkin silmissä.

Siis tuollaisia tilanteitahan eteen tulee kaikille eri muodoissaan, ne "munaukset" on sitten vaan sitä, miten noissa tilanteissa ei osaa käyttäytyä.

Et tietenkään voinut tietää, eikä tuo minusta itsessään ollut vielä moka. Mahdollinen munaus olisi se, mitä tapahtui kuvaamasi tilanteen jälkeen: menitkö vaikeana hiljaiseksi ja katselit muualle... SE olisi emämunaus. Mutta jos olit tilanteen tasalla, sanoit empaattisesti "voi miten ikävä kuulla, pahottelen, en todellakaan tiennyt..." sait varmaan pisteet kotiin suvunkin silmissä.

Siis tuollaisia tilanteitahan eteen tulee kaikille eri muodoissaan, ne "munaukset" on sitten vaan sitä, miten noissa tilanteissa ei osaa käyttäytyä.

Joo, siis tottakai sanoin, että "voi ei, en tiennyt. Todella ikävää, otan osaa." tai jotain tonne päin. Aika pian siitä sitten jo lähdettiinkin.

Joissakin suvuissa tieto ei vaan kulje tai aina joku kuvittelee jonkun muun kertoneet asioista. Mulla esimerkkinä oli vuosia sitten kun äitini kertoi että serkkupojan perhe viettää ristiäisiä tulevana sunnuntaina. Minä ihmeissäni että kenen ristiäisiä. No etkö ole kuullut että serkun perheeseen on syntynyt vauva. En ollut kuullut...