Voi ei, hiukset paloi...

Frost in the ground

Aktiivinen jäsen
26.01.2010
3 513
1
36
Mulla ei ikinä ennen oo hiukset palaneet :(

Aattelin testailla mun remington sleek&curl-muòtoiluraudalla kiharoiden tekoa (ku en ikinä onnistu). No siinä sitte aikani vääntelin tukkaani, ja kuumuus oli aika lailla täysillä, kun sitä suositellaan kiharoiden tekoon. Lopeteltuani huomasin kun tarkemmin katsoin, että mun aiemmin mustat hiukset onkin ruskeat ja hiukan punertavat... Ja haisi kärylle.
Eli hiusväri haaleni ja tukka haisee.
Hiukset ei onneks katkeile, menin suihkuun ja laitoin syvähoidon hiuksiin, ja sit vielä laitoin hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Onko kellään muulla ikinä palanu niin että hiusvärikin haalenee huomattavasti? :ashamed:

Huh :O Miten paljon siinä raudassa on asteita, kun se on täysillä? Mulla on ghd jonka lämpötilaa ei voi säätää ja muita rautoja joita olen pitänyt ihan kuumalla (en enää muista paljonko kun en ole aikoihin niitä käyttänyt :D), mutta ei ole koskaan tukka palanut... Käytitkö jotain lämpösuojan sisältävää tuotetta?

230 astetta :D Mut jotenkin musta tuntuu ettei se ennen ole ollut noin kuuma mitä nyt, ihankuin olis ollut kuumempi. Eikä mulla ollu mitään lämpösuojaakaan, ku oon ajatellu etten tarvi ku en ennenkään oo tarvinu...Ehkäpä lisään sen ostoslistaan :D Oikeestaan mun hiukset näyttää nyt ihan kivalta vaikka niistä haalistu väri, onneksi. Kun vain ei tulis mitään peruuttamattomia vaurioita...

Juu, suosittelen sitä lämpösuojaa... :D Aika moni muotoilutuote esimerkiksi sisältää nykyään sen, mutta vaihtelee, mihin lämpötilaan asti se suojaa :) Oliko hiukset märät tai kosteat, kun aloit käsitellä niitä raudalla? Sekin on haitallista, kun vesi alkaa kiehua hiuksissa.

Hui, sun lämpötila on ihan liian kuuma! Itselläni sama rauta käytössä ja kiharruksessa lämpötila 170 riittää. Jopa hankalaan luonnonkiharaan tuo 230 on liian kuuma, ei siinä auta lämpösuojatkaan.
Eli jatkossa suojaa alle ja lämpöä alemmas.

markkinoiden parhaimmassa hiusraudassa (GHD) lämpötila on muistaakseni max 185 astetta. Todellakin hius palaa noissa lukemissa mihin omasi yltää. ja kyllä, ne lämpösuojat on rahastusta. halooo... miten mikään litku voisi estää hiustenpalamista.

Yhteistyössä