Voi ei, miehen sisko toi vauvalle vaatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelma tämäkin

Vieras
Ihana ajatus ja lämpimästi kiitin, rahaakin koitin tarjota mutta ei huolinut vaikka ensin olikin ajatellut laittaa vaatteet myyntiin.
Antoi siis omalta pojaltaan pieneksi jäänyttä vaatetta, ajatuksella että sopii meidän vauvalle hyvin kun pojat on saman mallisia.

Mutta voi, farkkuja, kaulus-ja villapaitoja, t-paitoja löytyi säkistä äsken kun pengoin. En siinä tilanteessa ehtinyt vaatteita käymään läpi, kun säkin sain.
Ja noita oli paljon, joten varmaan ihan kivasti olisi saanut rahaa myymällä..

Ongelma vaan on se, että mä en tykkää käyttää noita edellä mainittuja vaatteita omalla vauvalla. Tykkään pukea pojan pehmoisiin ja helppoihin vaatteisiin, sellaisiin jotka ei purista tai nouse kainaloihin.
Ne siis jää meillä käyttämättä, ja nyt harmittaa kun toiselta jää myyntirahat saamatta, multa tai mieheltä ei huolinut rahaa.

Kehtaisinko palauttaa ton säkin? Vai annanko väkisin rahaa? Vai annanko asian vaan olla?

En tekis asiasta nuneroa, mutta en myöskään tyrkyttäisi enää rahaa, jollei kertaalleen jo kelvannut. Ehkä siellä on edes jotain, mitä joskus voisit laittaa lapsellesi?

Palauttaisin. Jos et ilkeä palauttaa työnnä varaston perukoille ja kun menevät pieneksi vie sitten tarjolle josko haluaa kuitenkin myydä. Eihän se tiedä ettet ole niitä käyttänyt.

Meillä ainakin toimisi homma niin että kertoisin veljen vaimolle että pussissa oli joitain vaatteita joita en usko että tulemme käyttämään, kysyisin jotta saanko laittaa kiertoon vai haluaako ne takaisin. Vastauksesta riippuen palauttaisin tai veisin uffille tai jollekin tutulle.

Pidä jos jotain kivaa löydät ja palauta kun ne ovat pieniä. Jos hän kysyy, voithan sanoa ettei vauva pitänyt farkuista. Yksi lapsistani on vielä 6-vuotiaanakin sellainen, ettei farkkuja ja sukkahousuja päällensä laita. Ne täytyy olla mukavaa kangasta ja lempihousut ovatkin colleget tai leggarit.

Ja voihan olla että hän ajatteli pääsevänsä helpommalla antamalla vaatteet sinulle. Itsekkään en millään viitsisi alkaa hinnoittelemaan ja kuvaamaan vaatteita, vaan mieluusti antaisin ne jollekkin tarvitsevalle.

Olisiko lähipiirissä joitain juhlia lähikuukausina, joissa voisi laittaa farkut ja kauluspaidan?
Mun yks tuttu antoi kerran laatikollisen lastensa vanhoja juhlavaatteita. Ensin ajattelin että eihän noille tule käyttöä mutta sitten olikin kätevä ottaa ne esille kevät-ja joulujhlissa ja synttäreillä.

Juhlavaatteiden osto on siitä ärsyttävää että voi mennä kuukausia ettei niitä tarvitse ja lapset ehtii kasvamaan niistä ulos, ja sit joutuu ostamaan uudet. Jos jostain saa niitä ilmaiseksi niin hyvä vaan.

Mä olen antanut kaikki lasten vaatteet pois ekalle joka huolii. Ilman palautusoikeutta ja saatesanoilla, että laita kiertoon jos et itse tahdo. Mulle on ihan sama vaikka myisi jos niin paljon vaivaa viitsii nähdä.

Minä en tahdo alkaa niitä myydä, enkä säilöä, kaappitilaa on muutenkin vähän.

[QUOTE="pieras";29386709]Mä olen antanut kaikki lasten vaatteet pois ekalle joka huolii. Ilman palautusoikeutta ja saatesanoilla, että laita kiertoon jos et itse tahdo. Mulle on ihan sama vaikka myisi jos niin paljon vaivaa viitsii nähdä.

Minä en tahdo alkaa niitä myydä, enkä säilöä, kaappitilaa on muutenkin vähän.[/QUOTE]

No sepä siinä onkin, hän olisi laittanut ne vaatteet itse myyntiin mutta antoi kuitenkin meille, kun ajatteli meillä tulevan käyttöön.

Seuraavat juhlat meillä on pojan synttärit, mutta niihin on useampi kuukausi. Ei taida noista vaatteista mikään enää silloin mahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ongelma tämäkin;29386746:
No sepä siinä onkin, hän olisi laittanut ne vaatteet itse myyntiin mutta antoi kuitenkin meille, kun ajatteli meillä tulevan käyttöön.

Seuraavat juhlat meillä on pojan synttärit, mutta niihin on useampi kuukausi. Ei taida noista vaatteista mikään enää silloin mahtua.

Voithan tietty sanoa että katsottuasi vaatteet läpi huomasit ettei teillä ole tiedossa mitään juhlia tms missä niille olisi käyttöä ja tarjoat niitä hänelle takaisin.

Tai sitten vaan odotat sen muutaman kuukautta että käyvät pieniksi ja palautat sitten.

Voithan tietty sanoa että katsottuasi vaatteet läpi huomasit ettei teillä ole tiedossa mitään juhlia tms missä niille olisi käyttöä ja tarjoat niitä hänelle takaisin.

Tai sitten vaan odotat sen muutaman kuukautta että käyvät pieniksi ja palautat sitten.

Päädyin jo tuohon jemmaamiseen ja palauttamiseen.
Otin mä siitä pari villapaitaa kaappiin odottamaan, jos niitä pakkasia tulisi.

Ja nämä farkut ja kauluspaidat yms. on heillä ihan arkikäytössä vauvalla, joten tuntuisi kurjalta sanoa ettei me käytetä niitä, tai verrata juhlavaatteisiin. Tuntuisi siltä, kuin kritisoisi heidän vaatevalintojaan. (Mahdankohan jo vähän yliajatella :D )

Alkuperäinen kirjoittaja Ongelma tämäkin;29388129:
Päädyin jo tuohon jemmaamiseen ja palauttamiseen.
Otin mä siitä pari villapaitaa kaappiin odottamaan, jos niitä pakkasia tulisi.

Ja nämä farkut ja kauluspaidat yms. on heillä ihan arkikäytössä vauvalla, joten tuntuisi kurjalta sanoa ettei me käytetä niitä, tai verrata juhlavaatteisiin. Tuntuisi siltä, kuin kritisoisi heidän vaatevalintojaan. (Mahdankohan jo vähän yliajatella :D )

Mun yks puolituttu pyysi mua niille hakemaan lastenvaatteita, että saan ite sieltä valkata ne mille on meillä käyttöä. Istuin siinä olkkarin lattialla ja otin, mitä halusin, samalla kun siinä juteltiin.
Oli ihan kamala tilanne. Tuntui jokaisen vaatteen kohdalla, mitä en valinnut, siltä että sanoisin äänettömästi "hyi hel**tti!" :D

Mun yks puolituttu pyysi mua niille hakemaan lastenvaatteita, että saan ite sieltä valkata ne mille on meillä käyttöä. Istuin siinä olkkarin lattialla ja otin, mitä halusin, samalla kun siinä juteltiin.
Oli ihan kamala tilanne. Tuntui jokaisen vaatteen kohdalla, mitä en valinnut, siltä että sanoisin äänettömästi "hyi hel**tti!" :D

Joo, sellanen tunne mullekin nyt tuli. Onneksi miehen sisko ei ollut paikalla käydessäni vaatteita läpi.

Onneksi vauvanvaatteet jää nopeasti pieneksi, niin ei tarvitse niitä kamalan kauan säilöä :)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29388686:
mä en oo kans koskaan ymmärtänyt farkkuja vaippaikäisellä tai vauvalla. ikinä en oo sellaisia suostunut lapselleni pukemaan päälle

Mä olen käyttänyt vauvalla ja taaperolla joskus sellaisia ohuita, pehmeitä "farkkuja" joissa pehmeä resorivyötärö (löytyi niin hyvät ja pehmoiset, että monet collegehousutkin on vyötäröltä jäykiempiä, ja esimerkiksi monissa kuminauhallisissa trikoopöksyissä on mun makuun liian jäykkä tai puristava kuminauha vyötäröllä), mutta sellaisia jäykkiä pahveja en pukisi edes isommalle lapselle. Noita pehmeitä ei kyllä edes taideta myydä farkku-nimellä, vaan denimhousuina tmv. vaikka ne farkulta näyttääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29388686:
mä en oo kans koskaan ymmärtänyt farkkuja vaippaikäisellä tai vauvalla. ikinä en oo sellaisia suostunut lapselleni pukemaan päälle
Ei kaikki farkut kyllä oo hyviä taaperoillakaa. Ku ei pääse lapsi kunnolla kiipeämään tms. ku jalas on ihonmyötääset pillifarkut. Joo onhan ne varmaan nätit vanhempien mielestä, mutta ei yhtää käytännölliset liikkuvalle lapselle.

Yhteistyössä