Voi ei, mitä teen??? Vaihdanko työpaikkaa vai pysynkö vanhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Nyt kun osais nähdä tulevaan.... En todellakaan tiedä, mitä teen. Huoh.
Olen ollut nykyisessä työpaikassa yli 17 vuotta. Hain erästä työpaikkaa ja kahden haastattelukierroksen jälkeen olen tullut valituksi. Faktat nykyisestä työpaikasta: Plussaa; täysi kesäloma ja talviloma. Tunnesiteet, kun ollut niin kauan. Mukavat työkaverit. Varma työpaikka, josta en usko että irtisanotaan, kestänyt lamat sun muut. Miinusta; tiukka tahti, esimies vaihtui (vaatii liikaa ja pomottaa), tehdään urakalla ilman urakkapalkkaa, työpaikka muuttaa kauemmas hankalan yhteyden päähän, eli joutuisin osan matkasta menemään bussilla, osin pääsisin osan matkaa miehen kyydissä.
Uusi työpaikka lähellä, kesällä jopa pyörällä voisin mennä. Miinusta, että on uusi aloittava yritys, jossa kaikki alkaa alusta, sinänsä hyvä, mutta miinuksena se, jos ei menestykään ja menee konkkaan ja tulee kenkää jossain vaiheessa. Häviän palkassa n. 80 e kuussa nykyiseen työpaikkaan verrattuna. Esimies vaikutti mukavalta. Työ sinänsä melko samantyyppistä molemmissa. Ensi viikolla pitäisi päätös tehdä. Niin, ja ikääkin minulla on jo melko paljon, että jos en tykkäisikään olla uudessa paikassa, en taatusti heti löytäisi uutta muuta työtä, jos lähtisin pois koeajan jälkeen. Huoh. Kun osaisi tehdä sen oikean ratkaisun.

Minkä alan firma mahtaa olla kyseessä? Jos on aloittava firma, niin aika ratkaisevaa menestyksen kannalta saattaa olla se, onko kyseessä yrittäjän ensimmäinen yritys vai onko jo kokeneempi henkilö/henkilöt kyseessä. Yrityksiä syntyy ja kuolee nopeasti.

Elintarvikealan tukku, alkaa tehdä alihankintana isolle kauan toiminnassa jo olleelle firmalle. En tiedä näistä firman johdossa olevista taustoja, mitä he ovat tehneet tätä ennen.

Mä ottaisin tuon uuden työpaikan vastaan. Loppujen lopuksi MIKÄÄN ei välttämättä ole varmaa, ei edes se "varmoista varmin" työpaikka, valitettavasti.

Uudet tuulet voi tehdä tosi hyvää - kertoohan se jo jotain omista ajatuksistasi, että olet ylipäätään tuota paikkaa hakenut. Vaikka häviät vähän palkassa, säästät työmatkakuluissa ja oletettavasti myös ajassa. Miinusta toki tuo loma-asia.

Itse olen lähdössä nykyisestä työpaikastani juurikin siitä syystä, että johtamistyyli on muuttunut selvästi huonompaan suuntaan ja työntekijöiltä vaaditaan jo liikaa (= liian vähän työntekijöitä tekemässä samoja hommia, joissa ennen oli melkein tuplasti tekijöitä), joka on vaikuttanut myös työpaikan ilmapiiriin. Omaan valintaani vaikutti aika olennaisesti myös sijainti, ei huvita istuskella bussissa 2h päivästä. Laskin itse, paljonko saan kuukaudessa extra-aikaa kotona/harrastuksissa, kun työmatka lyhenee puolella, ja se oli viimeinen peukku lähtemiselle.

Tiedän, että joitakin etuja tulen kaipaamaan, mutta erityisesti työssä jaksaminen ja viihtyminen on itselleni sen verran tärkeää, että nostan kytkintä ja kokeilen jotakin muuta. Entäs sinulle?

Yhteistyössä