Voi ENSANO, mut noi matikantehtävät on syvältä!!!!!

Hei

Ensimmäisenä tulee mieleen että voitko miettiä asiaa toisin päin? Eli 'millaisen kysymyksen voin esittää kun haluan saada cosinini laskettua.'
tehtävätyyppeja voi tulla kaksi, se missä cosini on annettu ja se missä ei ole annettu. Jos se on annettu osaat helposti (viereisen suhde hypotenuusaan) ja päinvastainen tilanne ratkeaa vaikka yksikköympyrän kautta. Tiedät silloin cosinin ja viereisen (yksi) ja kulma sekä hypotenuusa saadaan laskettua laskimella.
Ja 180 astetta on puoliympyrä joten piirrä vain kuva ympyrästä ja mieti sen kautta..

yleensä tämä ajatusmallin vaihto auttaa 'miten voin kysyä jotain tästä aiheesta' ja sen jälkeen tehtävä on helppo ymmärtää.

No siis toi helvatin ympyrä tässä ongelmia tuottaakin, mä en ihan osaa käyttää |O

Ja kookosta, mä tulin jo toiveikkaana kattomaan, josko sä oisit ratkonut noita (ja isäntä kans :D ) aikas kuluksi :snotty: Ei maha mitään. Kai se on jäätävä laskemaan vielä viimeisen tunnin jälkeen matematiikkaa - kuka voisi muulla tavoin halutakaan lomansa aloittaa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
OOOH!
Sinit, cosinit, tangentit,kosekantti... Pythagoraan lause :heart: :heart: :heart:

Noissa ei ole mitään vikaa, silloin kun hiffaa miten niitä käytetään. Mut noissa kaikissa ei kyllä mitenkään hiffaa. Tai ei hiffannut. Nyt mä sain perusteellisen selityksen, niin meni jo jakeluun :D

No ei tietenkään se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Kaavan kun osaa niin osaa jo hiukan ajatella siitä eteenpäin. Ja jos ei hiffaa niin sitten ottaa selvää ja yrittää painaa mieleensä. Vähän kuin saksofonin soitto tai mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
No ei tietenkään se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Kaavan kun osaa niin osaa jo hiukan ajatella siitä eteenpäin. Ja jos ei hiffaa niin sitten ottaa selvää ja yrittää painaa mieleensä. Vähän kuin saksofonin soitto tai mikä tahansa.

Jep. Ja mun ongelma on se, että mä en tajua noita, ellei joku selitä niitä mulle, tai sitten mun kirjat on paskoja, mä en oikeasti tajua läheskään kaikkia noita vaan lukemalla. Vaikka yleisesti ottaen mä kyllä ymmärrän lukemani varsin mainiosti. Mut en näitä :headwall:

Uusimmat

Yhteistyössä