voi että kun ketuttaa pihan lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
asutaan rivitalo alueella jossa kaikissa asuu lapsiperhe..

sit on muutama vanhempi lapsi 7-10v jotka huolehtivat mukamas koko pihan leluista.. niinku omat pojat leikkii esim jollain autolla ni eikös näistä joku kohta tuu mun 2½v pojalta ivallisesti kysyyn " hei etkö tiä että se on 12 asunnon eetun auto ootko kysyny luvan"

en mä kyl jokasesta lelusta lähde erikseen kyseleen lupia samoiten mein leluja on pihassa ja kaikki saa niillä leikkiä..

mutta ainaku jonkun lelun poika otti (tai vieläkö molemmat pojat leikki eri lasten leluilla)..

juu kiva ku sain purkautua.. mutta nää 2 ainakärppänä.. eihän me niitä varastamassa olla

tai oon sanonu et eihän ne ku lainaa.. mut ei näytä menevän perille.. 30min ulkona ja ainakin 5x huomautti eri nlelusta ja mä ainakin 3x huomautin että pojat vaan lainaa

taidan tosiaan ite metsästää ikkunassa ja kattella koska jompi kumpi leikkii mein leluilla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kantsii hommata omalle lapselle leluja ettei tarvii toisten pihoilta viedä leluja.

suurn osa leluista on meidän leluja mut toisten on mukavempia.. eikä me pihasta haeta vaan siinä ne on sikin sokin leikkikenttää..
ja oon nähny ku nää ajelee mein traktorilla ja kaivurilla ja seuraavan kerran k nään huikkasen ovesta et onko lupaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys:
taidan tosiaan ite metsästää ikkunassa ja kattella koska jompi kumpi leikkii mein leluilla..

nii-in. onhan se ratkaisu, kun äiti alkaa leikkiä 7-10-vuotiaiden kanssa samaa lelupoliisia. toivotavasti sun lapsilla on muutakin seuraa.

Minä varmaan sanoisin nätisti, että jos lelu on yleisellä hiekkalaatikolla niin se on kaikkien leikittävänä. Jos lelun omistaja haluaa, että lelulla ei leikitä, niin hän vie sen omaan pihaansa tms. pois yleiseltä pihalta.
Tuohon lelupoliisi leikkiin en lähtisi.

Ootko kokeillu sanoa tiukasti et pihassa on kaikkien leluja sikin sokin ja jos joku ne siihen jättää niin niitä voi ihan hyvin lainata, kun ei riko, ja et se koskee niin teidän kuin muidenkin leluja ja ettet halua enää kuulla poikien turhaan teidän lapsille(tai muillekaan) asiasta huomauttavan?

Me sovittiin aikanaan, että jokainen vie lelunsa pois pihalta, jos ei ole vienyt niillä saa toiset vapaasti leikkiä.

Näin se munkin mielestä menee. Jos lelun jättää yhteiselle leikkipaikalle, niin sillä saa muutkin leikkiä silloin jos ei itse ole paikalla. Jos haluaa, ettei kukaan muu koske omiin leluihin, ne pitää kantaa mukana pois kun lähtee leikkikentältä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Me sovittiin aikanaan, että jokainen vie lelunsa pois pihalta, jos ei ole vienyt niillä saa toiset vapaasti leikkiä.

Näin se munkin mielestä menee. Jos lelun jättää yhteiselle leikkipaikalle, niin sillä saa muutkin leikkiä silloin jos ei itse ole paikalla. Jos haluaa, ettei kukaan muu koske omiin leluihin, ne pitää kantaa mukana pois kun lähtee leikkikentältä.

tämmötten käsityksen myös mä oon saanut mein pihasta..
tänään taas oltiin ni varmaan ikkunassa aikansa päivysti ku hetken päästä tuli taas kierteleen.. mutta tänään pojat leikkikin ainoastaan omilla kaivureilla ja sisältä otettiin lisää..
ja kun tän "päivystäjän" leluja ei ees oo vaan ne on muitten

Alkuperäinen kirjoittaja justiisa:

nii-in. onhan se ratkaisu, kun äiti alkaa leikkiä 7-10-vuotiaiden kanssa samaa lelupoliisia. toivotavasti sun lapsilla on muutakin seuraa.

ärsytti eilen totaalisesti.. tänään iisimpi päivä.. eikämulla riitä aika kotitöiden,töiden ja 3 lasten hoitamiseltä päivystellä ikkunas mut kunhan kiukuttelin =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi ihmeessä opetat lapsesi ottamaan toisten tavaroita ilman lupaa???

eli sun mielestä jos mein pekka haluaa 5min leikkiä vaikka asunnon 15 tukkirekalla 10minuuttia niin mun pitää käydä plimputtelemassa ovee ja kysyä lupa?
me ollaan tässä 5v asuttu ja aina ollut niin että jos tohon yhteiseen pihaan jättää niin kaikki leikkii eli yhteisessä käytössä jos on viety omaan pihaan niin sittenlupa.
kyllä meiltäkin hajotettiin viime kesänä mein päältä ajettavasta plasto kaivurista kauha (eikä ollu kun joku 6kk vanha) en tiä kuka rikko mutta enpä pitäny älämölöö iteppä olin tyhmyyttäni jättäny kaikkien leikittäväks ja hajotettavaks..

Kantsii hommata omalle lapselle leluja ettei tarvii toisten pihoilta viedä leluja.

suurn osa leluista on meidän leluja mut toisten on mukavempia.. eikä me pihasta haeta vaan siinä ne on sikin sokin leikkikenttää..
ja oon nähny ku nää ajelee mein traktorilla ja kaivurilla ja seuraavan kerran k nään huikkasen ovesta et onko lupaa..

Meillä on myös taloyhtiössä oma leikkipaikka, jossa jokaisen lapsen omia leluja nimellä varustettuna. Siellä lapset leikkivät omilla ja toistensa leluilla. Joskus tapellaan ja omitaan, mutta jakamista parhaimmillaan!! Toivottavasti teilläkin pikkupollarit saadaan kuriin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mäkin oon opettanut lapsen pyytämään lupaa leikkiessään muiden leluilla :saint:

ehkä pojat vaan hämmästeli et eikö oo mitään käytöstapoja.. :whistle:

kyllä meilläkin on opetettu että kysytään lupa jos on jonkun lelu..tai no ainakin sinne päin.. viimex 5v poika kysy toiselta "kai mää tän sun lapion saan ottaa" mutta kysytty kuitenkin ( oli leikkipuisto ei toi mein pihan yhteinen)
mutta nyt kun ei ketään oo missäänniin eipä sitä kyselläkkään ja nää 2 salapliisia olivat tyttöjä =)

Yhteistyössä