Voi että mä olen ollut hölmö :( Jos olisin tajunnut ajoissa ostaa kaiken käytettynä, niin ei ois tarvinnut pistää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
muksua niin vauvana hoitoon :( Tai jos ei oltais reissattu kun olin äitiyslomalla!

Ei me osattu varautua ja ostettiin uudet vaunut, uusi pinnasänky (joo tosi hölmöä kun sais tosi hyviä halvalla käytettynä), vaatteita uutena ja kaikkea kallista kuten Me&I:tä. Vauvoille ja varsinkin tytöille (meillä tyttö) on niiin paljon kaikkea taivaallisen ihanaa tarjolla, ja kallista tai ainakin kun ostaa paljon... Käytiin talvilomareissulla Bulgariassa ja kesälläkin Ruotsissa, ajattelin ton olevan säästelistä ja onhan se vrt. aiempiin kaukolomiin, mutta totuus, karu sellainen iski vasten kasvoja sitten!

Kun oli pakko mennä töihin ja viiä 1,5v hoitoon kun rahat ei riittäneet enää normaaliin elämiseen. Siihen hätään ei auttanut, vaikka silloin alkoi elää pihisti, ku ois pitänyt alottaa jo aiemmin. Ja on kauheeta ku pieni itkee aamuisin ku pitää mennä hoitoon. Luojan kiitos tätä nyt ei kestä kuin kuukausi enää ja sit lomaillaan kuukaus, mut sama edessä elokuussa sit...

Jos oisin tajunnut, oisin ostanut niitä kirppisrättejä ja 2000-luvun alkupuolelta jotkut vaunut käytettynä. Lomailtu ei ois yhtään missään. Harmittaa kun tuntuu noita korvatulehduksiakin nyt tulevan hoidon aloituksen myötä :(((
Olkaahan muut viksumpia!

Tämä on oikeasti hyvä muistutus monelle ensiodottajalle. Pahaan päivään on hyvä varautua muutenkin.Tiedän kolmekymppisen pariskunnan jolla kolme lasta ja neljäs suunnitteillä, eikä penniäkään sukan varressa. Lainaavat sitten muilta, jos tulee yllättävä meno.Kyllä mielestäni jokaisella lapsiperheellä pitäisi olla sellainen hätävararahasto, että jos vaikka pyykkikone hajoaa ja auto täytyy huoltaa samassa kuussa, niin se ei ole katastrofi.

Samaa olen itsekin harmitellut. Tosin opiskelen joten lapset olisi joka tapauksessa menneet nuorina hoitoon. Mutta nyt olisi paremmin talousasiat kun olisi tajunnut säästää silloin kun vielä oli töissä sekä äitiyslomalla kun sai päivärahaa työtulojen mukaan..

Mulla oli 5000 euroa säästössä pahan päivän varalle kun tehtiin lapsi. Äitiyspäivärahoistakin säästin -onneksi! Lapsella oli kaikenlaista ongelmaa, jonka vuoksi jouduin olemaan 2 v. kotona. Sen toisen vuoden aikana meni melkein koko säästöt. Ikinä en alkaisi tekemään lapsia, mikäli ei ole jemmarahaa. Meillä joutui mies yllättäen sairaalaan ja meni usean kuukauden tulotkin, sairasrahat kun ei paljon ole.

Voisitko jäädä nyt osittaiselle hoitovapaalle, että tekisit lyhyempää työviikkoa? Mikään ei kyllä korvaa perheen kanssa vietettyä aikaa.. <3 sen takia mäkin olin 3v hoitovapaalla ja nyt teen 4-päiväistä viikkoa ja ostan kirpparilta lähes kaiken, mitä tarvin.

Yhteistyössä