Voi että musta tuntuu pahalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän ekaluokkalainen tuli tänään koulusta, ja sanoi että xxxxx kutsui kaikki muut synttäreilleen paitsi poikia ja mua. Ja tämä xxxxx sanoi myös, että "sä olet aina mun viimeinen kaveri, että vaikka saan uusia kavereita niin silti olet aina viimeinen". Tyttömme ei surrut kuitenkaan, emme mekään alkanut surkuttelemaan. Mutta sisintä riipasee, ja tiedän että tytölläkin on paha mieli :(

Suurta ylpeyttä tunsin, kun tyttömme sanoi meille, että mä kutsun kuitenkin xxxx:n mun synttäreille.

Mä en ymmärrä miksi jonkun vanhemmat suostuu tuohon.
Mun mielestä ei tarvitse kaikkien kaveri olla mutta ikinä en antaisi lapsen tehdä noin, joko se on kaikki tai sitten vaan muutama.
Sulla on kuitenkin fiksu likka, oo ylpeä :hug:

Ottaisin kyllä ehdottomasti asian puheeksi opettajan tai xxxx vanhemman kanssa, jos on sen oloinen, että kestää keskustella - voihan olla, että vanhemmat eivät tiedä, että yksi tyttö jää ulkopuolelle. Kertoisin myös, mitä xxxx oli tyttärellesi sanonut. Itse haluaisin tietää, jos olisin xxxx:n vanhempi.

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Ja vanhemmat vois kans vähän katsoo peiliin....joko kutsutaan kaikki luokan tytöt tai vain ne pari-kolme parasta kaveria.

Mä en alkaisi määräämään, keitä lapsen pitää kutsua (en esim. ymmärrä jaottelua tyttöjen ja poikien välillä ), mutta kaikenmoiseen syrjimiseen puuttuisin kyllä.

Ja varmaan tekisin niin, että jos asettamani raja on vaikkapa 8 vierasta, ja luokalla on 10 tyttöä (yksi siis omani), ja lapsi kutsuu pelkkiä tyttöjä, niin vierasmäärää nostettaisiin niin että se yksikin pääsee mukaan. Ellei kutsumatta jättämiselle ole tosi hyvä syy.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Ja vanhemmat vois kans vähän katsoo peiliin....joko kutsutaan kaikki luokan tytöt tai vain ne pari-kolme parasta kaveria.

Mä en alkaisi määräämään, keitä lapsen pitää kutsua (en esim. ymmärrä jaottelua tyttöjen ja poikien välillä ), mutta kaikenmoiseen syrjimiseen puuttuisin kyllä.

Ja varmaan tekisin niin, että jos asettamani raja on vaikkapa 8 vierasta, ja luokalla on 10 tyttöä (yksi siis omani), ja lapsi kutsuu pelkkiä tyttöjä, niin vierasmäärää nostettaisiin niin että se yksikin pääsee mukaan. Ellei kutsumatta jättämiselle ole tosi hyvä syy.

No jospa tässä on hyvä syy. Vanhemmat voineet sanoa ettei saa kutsua ja tällähän niitä syitä on monesti kuultu.

Mä tiedän että tyttö olis alkanut itkemään, jos oltais yhtään alettu säälimään ja suremaan sen kanssa. Tämän ko. tytön vanhempia en tunne, ihan uus tapaus ja kouluakin on vasta niin vähän takana. Meidän tytöllä on kavereita paljon, ei tarvitse yksin olla. Siksi tuo asia ei varmaan hänestä niin katastrofilta tunnukaan, en tiedä. Mutta pahalle tuntuu! Tyttö on vahva ja omaa hyvän itsetunnon, tällaisessa se kyllä näkyy.

Ja tuntu hyvälle kuulla, että hän kutsuu kuitenkin tuon tytön synttäreilleen, vaikka mieli teki sanoa ettei tarvitse, niin saa hänet silti kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä koululaisen äiti:
No jospa tässä on hyvä syy. Vanhemmat voineet sanoa ettei saa kutsua ja tällähän niitä syitä on monesti kuultu.

Kutsumatta jättäminen on mun mielestä paljon pienempi synti kuin ko. synttärisankarin käytös ap:n lasta kohtaan.

Ei ole pakko kutsua koko luokkaa, mutta ei ole myöskään mitään oikeutta tai pakkoa v*ttuilla ja käyttää suoranaista henkistä väkivaltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miten joku ekaluokkalainen osaa noin edes sanoa, sairasta. Hyvä vaan, että jos tyttäresi pysyttelee erossa tuommoisista häiriintyneistä lapsista.

Kuule, mä tunnen viisivuotiaan joka osaa sanoa tuollaisia :|
Mutta oot oikeassa, se ON sairasta, ja mitä vähemmän mun lapset on ko. viisivuotiaan kanssa tekemisissä niin sen parempi (apua, saako noin ajatella? :ashamed: ).

Miten joku ekaluokkalainen osaa noin edes sanoa, sairasta. Hyvä vaan, että jos tyttäresi pysyttelee erossa tuommoisista häiriintyneistä lapsista.

Mutta oot oikeassa, se ON sairasta, ja mitä vähemmän mun lapset on ko. viisivuotiaan kanssa tekemisissä niin sen parempi (apua, saako noin ajatella? :ashamed: ).

Pakko niin on ajatella, jokainen suojelee omaa lastaan. Kauheaa, että on koteja, jossa opetetaan sanomaan toiselle rumasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, ja tämä tyttö oli jakanut koulussa nämä kutsut. Oli siis kotona ne askarrellut, eli vanhemmat ovat kyllä olleet tietoisia että yksi tyttö jää ilman :(

Tietääkö vanhemmat välttämättä kuinka monta tyttöä luokalla on?

Pakko niin on ajatella, jokainen suojelee omaa lastaan. Kauheaa, että on koteja, jossa opetetaan sanomaan toiselle rumasti.

Pahoinvoiva perhe, pahoinvoivat lapset :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Niin, ja tämä tyttö oli jakanut koulussa nämä kutsut. Oli siis kotona ne askarrellut, eli vanhemmat ovat kyllä olleet tietoisia että yksi tyttö jää ilman :(

Tietääkö vanhemmat välttämättä kuinka monta tyttöä luokalla on?

Kyllä meille on kotiin jaettu laput, missä lukee kaikkien luokkalaisten nimet. Eli tietää.

Mä en tätä lasta tunne, enkä hänen perhettään. Mutta ihmettelen kovasti, jos kehtaavat tuoda lapsensa meidän tytön synttäreille. Nuo sanomiset kyllä loukkaa minuakin, saati sitten lasta :( Meidän tyttö sanoi, kun äsken asiasta puhuttiin, että eihän aina voi päästä kaikkien synttäreille. Eikä ollut (ainakaan ulkoisesti) pahoillaan. Mutta kyllä tollaset sanat varmasti muistaa :(

Mä en tätä lasta tunne, enkä hänen perhettään. Mutta ihmettelen kovasti, jos kehtaavat tuoda lapsensa meidän tytön synttäreille. Nuo sanomiset kyllä loukkaa minuakin, saati sitten lasta :( Meidän tyttö sanoi, kun äsken asiasta puhuttiin, että eihän aina voi päästä kaikkien synttäreille. Eikä ollut (ainakaan ulkoisesti) pahoillaan. Mutta kyllä tollaset sanat varmasti muistaa :(

Sulla on fiksu, urhea tyttö.

Mutta sanothan hänelle, että jos harmittaa, niin sen saa näyttää. Ettei hän vaan pidä kurjaa oloa sisällään...

Tuollaisesta asiasta pitää mun mielestä ehdottomasti puhua opettajalle: tuo, mitä sun lapselle sanottiin, on kiusaamista siinä missä turpiin vetäminenkin.

Sulla on fiksu, urhea tyttö.

Mutta sanothan hänelle, että jos harmittaa, niin sen saa näyttää. Ettei hän vaan pidä kurjaa oloa sisällään...

Tuollaisesta asiasta pitää mun mielestä ehdottomasti puhua opettajalle: tuo, mitä sun lapselle sanottiin, on kiusaamista siinä missä turpiin vetäminenkin.

Tottakai. Ja hän tietää sen. On myös herkkä, ja näyttää tunteensa kyllä. Ilmeisesti tämä nyt ei kuitenkaan ollut sitten niin kovin paha juttu, tai kaveri ei ole hänenkään lemppareita, joka on varmaan lieventävä asia. Inhottavaa tekstiähän tuo on. Tyttö sanoi, että hän oli kysynyt tältä xxxx, että monesko kaveri sulle oon. Ja silloin hän oli vastannut nuo töykeät sanat.:/

No on kyllä tosi pahasti tehny kaveri :o

Meidän likan koulussa on semmoinen tapa noitten kutsujen/synttäreiden kanssa, että niistä ei saa puhua ollenkaan. Ja kutsutkin pitää huomaamattomasti jakaa pulpetteihin. On onnistunut tosi hyvin, ei ilmeisesti ole tarvinnut kenenkään pahaa mieltä paljon kokea. Ja likka on jo nelosella.

Yhteistyössä