Voi että raivostuttaa tuo ipana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin sen piti mennä:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muuten voisin antaakin, koska tiedän että saattaisi unohtaa sen kaulaan eikä muutenkaan söisi siitä kun muutaman, mutta enää en ihan periaatteesta anna.

Tänään en halua antaa karkkia vaan annan vasta huomenna kun toinenkin lapsi saa. Jos tuo nyt syö tuon nauhansa ja toinen tulee illalla kotiin ja saa huomenna omansa niin sit tämä toinen on huomenna ilman, eikä sekään minusta oikein ole.

Ei se oikeasti saa lasta ajattelemaan, että kaiken saa periksi, jos joskus muuttaa mielensä vaikka huomatessaan, että on saattanut toimia hieman epäjohdonmukaisesti.

Kun lapsi kerran on rauhoittunut, niin voisin itse harkita keskustelua ja kaulanauhan palautusta, kun ei se elämä niin ole karkin päälle. Ja saataisiin hyvä mieli kaikille.

Käytiin eilen prismassa ja ostin irtokarkkeja, sekaan otin myös pari kaulanauhaa. Isä otti pussista pari karkkia matkalla autolle ja tyttö kohta 3v sai valita yhden. Otti kaulanauhan enkä viitsinyt kaupassa alkaa huudattamaan ja ottamaan sitä pois kun olin ne tarkoittanut sunnuntain karkkipäivälle. Illalla nukkumaan mennessä otin nauhan pois kaulasta, eikä se ollut syönyt siitä montaakaan. Nyt aamulla muisti sen ja alkoi mankumaan. Kieltäydyin antamasta ja sanoin että huomenna saa. Nyt on tunnin vinkunu ja itkeny sitä ja arvatkaa alkaako mun päässä kiehua!!!! Muuten voisin antaakin, koska tiedän että saattaisi unohtaa sen kaulaan eikä muutenkaan söisi siitä kun muutaman, mutta enää en ihan periaatteesta anna.

Muutenkin on mieli maassa ja masentaa ja ärsyttää kaikki, nää ipanat ja tuo ukkokin on niin raivostuttavan itsekäs:(

Sori purkaus....

Antaisin nyt ja sitten ens vkolla jatkaisin tuota sunnuntai-linjaa.

Lapselle voi olla ihan hyväkin näyttää, että myös vanhempi voi olla joskus väärässä. Ja silloin kun on toimittu väärin, tilanne korjataan ja hyvitetään, eikä vaan itsepintaisesti pidetä kiinni omista periaatteista. Eli keskustelisin asiasta lapsen kanssa ja myöntäisin toimineeni väärin. Antaisin kaulanauhan lapselle.

Mä en siis tajua näitä diktaattorivanhempia jotka ei voi antaa missään asiassa periksi?
Yks helvetin kaulanauha ja sillä pitää kiusata pientä:(
Ja noi karkkipaivät on perseestä!

Yhteistyössä