Voi h*lvetti. Mitä mä voin enää tehdä? Lääkärissä ei näemmä oteta mun selkäkipua tosissaan :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta seuraavana aamuna lekurista soitettiin, ettei ko. lääkäri ole tullut töihin ja aikaani pitää siirtää vuorokaudella. Kyllä vitutti, koska en kykene tekemään yhtikäs mitään. Lapset oli anoppilassa hoidossa koko päivän ja illan...mies toi lapset kotiin vasta klo 22 illalla, töidensä jälkeen.

Tänäaamuna soi TAAS puhelin...lääkäri ei ole vieläkään töissä. He kysyivät tarvitsenko lääkäriä tosiaan jo nyt KYLLÄ!!!!!!!!!!!!! Viime yönä olin 3 tuntia hereillä sillä en pystynyt liikkumaan lainkaan, enkä tosiaan saanut unta kun selkään sattui pienikin liikahdus. Toisaalta paikallaanolokin teki kipeää, sillä oli pakko vaihtaa asentoa.

Nyt sovittiin niin, että menen lekuriin ODOTTAMAAN josko lääkäri ehtii josakin vaiheessa mut tutkimaan. En KÄSITÄ mikä tässä on ongelmana!
l
Ei ne siellä terveyskeskuksessa mahda sille mitään, jos joku lääkäri sairastuu yllättäen. Toista lääkäriä kun ei pysty noin vain taikomaan tilalle. Tosissaan ne kyllä sun vaivat ottaa, koska yrittävät sut kuitenkin mahduttaa väkisin johonkin rakoon toiselle lääkärille. Tsemppiä!

Mulla miehellä on koko yhdessä oloajan ollut jalka tunnoton - ei pysty esim. tanssimaan, koska ei tiedä missä jalka on tai pelaamaan vaikkapa sulkapalloa - siinäkin sivuittaisliikkeet ovat vaarallisia hänelle. Selkä menee aina välillä jumiin, johon saa sitten todella voimakkaita kipulääkkeitä ja relaksantteja. Silti selkää ei ole leikattu. Parhaiten tilanteeseen on auttanut se, että pitää selkää tukevat lihakset todella hyvässä kunnossa - tämä tarkoittaa siis myös vatsalihaksia.

Parhaiten leikkaukseen varmaan pääsee, jos on työelämässä, ja tulee paljon poissaoloja selän vuoksi - muutoin voi olla tosi vaikeaa.

Onneksi ei oikeasti moisia oireita vielä ole. Mutta tämä jalan heikkous ja tuntopuutokset on nyt uusi oire jota ei ennen ole ollut ja josta siis ollaan nyt huolissaan. Tai oltiin ainakin vielä sunnuntaina.

Mulla noita tuntopuutoksia ja heikkoutta kädessä,kaularangassa olevan pullistuman takia.
Viime vuonna jo leikattiin kerran,nyt ilmeisesti uusi väli pullistelee kun oireet uusinut.
Itse ollut saikulla helvetinmoisten särkyjen kanssa toukokuun puolesta välistä.Viikon päästä magneetti.Joten tiedän tuskasi kyllä.Onko sulle mitään särkyyn määrätty?

Kyllä kipua hoidetaan ihan missä vaan, ei se sitä olisi tarkoittanut että olisit vain maannut siellä kovalla patjalla. Itsellä on kerran ollut tilanne jossa mut vietiin sairaalaan kun mahaan sattui ihan pipona. Yön olin tarkkailussa kun ei ollut päivystävää gynekologia, aamulla sitten ambulanssilla toiseen sairaalaan. Siellä kiputipassa päivä ja sitten lääkäri ilmoitti että mä voin lähteä kotiin odottamaan leikkausta (etukäteen sovittu kasvaimen poisto munasarjasta) kun ei kerran enää satu niin paljoa.

No ei satu ei, kun on tipasta saanut koko ajan kipulääkettä. Sanoin tiukasti etten lähde kotiin ja lääkäri alkoi lässyttämään ettei tarvitse kiroilla (en edes ollut silloin kiroillut, vielä..) joten aloin raivoamaan ja itkemään ja sanoin että saavat luvan laittaa mut ambulanssilla toiseen sairaalaan missä autetaan.

Kiva siinä sitten huonekavereiden aikana repiä sairaalavaatteet pois ja alkaa pukea päälle. Lääkäri lähti tilanteesta takin helmat viuhuen. Vaatteet sain vaihdettua mutta en uskaltanut ottaa kädestä tippaa pois, ja kun siinä itkeskelin niin hoitaja tuli sanomaan että viittisitkö laittaa sairaalavaatteet takas päälle kun leikkauksen esilääkitys tuodaan viiden minuutin päästä.

Ja niin siinä kävi että mut siellä leikattiin saman tien, lääkäri ei enää leikkauksen jälkeen vähätellyt, vaan sanoi että ehkä joudutaan poistamaan koko munasarja kuukauden päästä.

Että sellaista, välillä kannattaa oikeasti ajatella vain itseään, kunnossa oleva äiti on parempi kuin sairas. Itselläkin silloin lapsi 8v kotona mun kaverin kanssa ja kaikki asiat järjestyivät. Sitäpaitsi sun mies saa lomaa duunista jos sä olet sairaalassa.

Ei sulla mitään hätää voi olla kun sä kotona pärjäät?
Mun tätillä ei ei jalat pitäneet enää lainkaan, vessaan kannettiin pissille, kakkaahan ei pystynyt enää pidättämään ja kotona piti odotella leikkausaikaa. Ja tästäkin on jo yli vuosikymmen, joten ei se köyhän hoito kunnallisella puolella ole mihinkään huonontunut.

Ei sulla mitään hätää voi olla kun sä kotona pärjäät?
Mun tätillä ei ei jalat pitäneet enää lainkaan, vessaan kannettiin pissille, kakkaahan ei pystynyt enää pidättämään ja kotona piti odotella leikkausaikaa. Ja tästäkin on jo yli vuosikymmen, joten ei se köyhän hoito kunnallisella puolella ole mihinkään huonontunut.

Voi luoja miten typerä kommentti.

Noniin...lääkärissä käyty.

Lääkäri sanoi, että selkä pitää kuvata uudelleen. Mutta mä en nyt itseasiassa tiedä että oliko se vain joku heitto, vai meinaako täti oikeasti tehä asian eteen jotakin. Pitää soittaa sinne uudestaan ja kysyä.

Laittoivat taas Norflexiä ja Voltrenia pistoksena, sekä puuduttivat 6 kohdasta oikean pitkän selkälihaksen joka oli edelleen aivan krampissa. Nyt olen sitten kotosalla kera Voltaren ja Norflex-kuurin, eli tarkoitus on popsia niitä kotona vaikka tuntuu etten saa niistä apua.

Lisäksi voin mennä päivittäin tk:hon puuduttamaan sen selkälihaksen, jos siitä on apua.

Mies kävi neuvolassa pienten kanssa ja sitä kautta kaiketi saadaan hoidettua sitten jonkinnäköistä kotiapua?! Neuvolasta luvattiin soittaa mulle vielä tänään.

En tupakoi.

Ei auta mullakaan. Mutta en voi mitään Pameja vääntää naamaani jos aion pysyä selvänä ja luovuttaa viikon kuluttua munasoluja.

Meinasivat alkuun tuikata munhun Tramalia pistoksena, mutta sekin on mulle liikaa. Menee nuppi sekaisin.

Ja Panacod ei auttanut myöskään.

Yhteistyössä